PDA

Bekijk Volledige Versie : Help

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:00
Hallo, er komt regelmatig een duif op mijn voliere zitten. misschien een postduif. maar moet ik hem nou vangen en binnenzetten, of gewoon zijn gang laten gaan, want ik heb ook tropen in mn voliere en nogal veel katten in de buurt. :confused: / sorry vraagtekentoets werkt ff niet.
alle tips van harte welkom:D

vogelfreak
27-06-2009, 18:06
zet een beetje voer en water op het dak en als hij dat gaat eten en drinken gaat hij daarna wel weer weg

heeft hij een ring om?
dan is het waarschijnlijk wel een postduif
als die gegeten heeft kun je hem daarna het beste wegjagen met een bal of bezem anders kan hij ook nog wel blijven

veel succes

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:10
ik heb er geen probleem mee als hij WIL blijven, ik heb nog wel een hok vrijstaan, en zou het wel spannend vinden. maar ik zie hem liever vliegen in het wild, en ik heb nog niet zo veel ervaring met duiven. moet ik hem gewoon vogelzaad geven?

Ilovediamantduifjes
27-06-2009, 18:14
Duivenmengeling, kun je in elke dierenwinkel kopen. Misschien is het arme beestje de weg kwijt. Zet eten en drinken en vang het duifje op. Zoek de eigenaar via de ring van de duif. Vooral niet wegjagen!!! Dan sterft het arme dier heel langzaam van de honger en dorst.

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:38
toen ik net even ging kijken zaten er twee duiven. ze zijn niet geringd zover ik kon zien. toen ik naar buiten liep, mijn voer ligt in de schuur, schrokken ze en vlogen ze weg. ik denk nu dat het stadsduiven zijn, aangezien ze niet geringd zijn.

Ilovediamantduifjes
27-06-2009, 18:58
Als ze niet geringd zijn, laat ze dan maar gerust. Ook niet voeren of zo. Dan zijn het stadsduiven.

Hannes Bavius
28-06-2009, 09:41
oke,dan jaag ik ze wel weg. ze zagen er wel mooi uit trouwens. maar zover ik kon zien geen ring! en aangezien ik hier geen duivenplaag wil hebben, is wegjagen miss beste optie!
Hannes:cool:

MaxWeijers
29-06-2009, 17:28
Ik snap het niet dat er geschreven wordt dat als je vogels voert dat ze dan weggaan. dan blijven ze juist komen, vooral duiven.

Die duif gewoon zijn gang laten gaan. En als u last hebt van katten dan moet u gewoon een val zetten en dan gewoon de kat heel nat maken. en dan weer loslaten, dan komt hij nooit meer terug.

Marx
29-06-2009, 18:00
Als ze er heel mooi uit zagen waren het sierduiven. Sierduiven hebben wel vaker geen ring want daarmee wordt niet gevlogen. Een deel van mijn duiven is ook niet geringd en dat is ook nergens voor nodig omdat ik ze hier houdt en persoonlijk ken dus weet wie wie is.

Hoe zagen ze eruit? Als ze mooi gevlekt waren en allebei hetzelfde dan kun je er bijna op rekenen dat het hier 2 weggevlogen sierduifjes betreft.

Marx
29-06-2009, 18:06
Die duif gewoon zijn gang laten gaan. En als u last hebt van katten dan moet u gewoon een val zetten en dan gewoon de kat heel nat maken. en dan weer loslaten, dan komt hij nooit meer terug.

Pas daar wel mee op want als ik mijn kat bij de buren in een val zie zitten zijn ze nog niet jarig.;) Ik ben de laatste die tegen een emmer water is maar zet dan de slang erop als je ze betrapt en laat ze niet een nacht in een val zitten. Sommige mensen vergeten een val als ze een weekend weg gaan of erger op vakantie en dan ligt de kat van de buren er wel in te creperen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb voor 50 euro extra een mooi schrikdraadje rond de volière en dat lost alles definitief en op langere termijn op. Dat is goedkoper dan een val kopen en dan komt er morgen toch weer een andere kat. ;) Schrikdraad is blijvend.

Ik zeg dit omdat een van mijn katten zijn poot is kwijtgeraakt in een val en 2 andere katten waren binnen een week verdwenen. Dus ik heb het niet zo op vallen al laat je ze wel vrij als je ermee klaar bent ;) Nu zal men zeggen hou je katten dan binnen maar dat gaat niet met buitenkatten.

Katten zijn er overal. Zijn er geen huiskatten die buiten lopen dan zal er een zwerfkat in het open territorium gaan wonen. Dus met binnenhouden van mijn katten los ik niks op. Nu ook zit er weer een zwefpoes met kittens bij mijn huis. Dus binnenkort meer dan 5 jonge zwerfkatten die allemaal gaan jagen :(

Ilovediamantduifjes
29-06-2009, 20:15
Ik snap het niet dat er geschreven wordt dat als je vogels voert dat ze dan weggaan. dan blijven ze juist komen, vooral duiven.

Waar staat dit?

Marx
29-06-2009, 20:22
zet een beetje voer en water op het dak en als hij dat gaat eten en drinken gaat hij daarna wel weer weg

Hier staat dat. Bij postduiven is dat ook zo. Die hebben heel erge honger en dorst en als ze even kunnen opladen vliegt 90% door naar huis. Dat is mijn ervaring ook. Heel heel soms blijft er een hangen. Zeg mijn ervaring dan ongeveer 1 op de 10. Maar dat is wel omdat ik hier 4 volwassen ongepaarde duivinnetjes heb die nogal graag willen dat een leuk doffertje hier blijft. 1 duif blijft vrijwel nooit. Een enkele duif is nl geen duif in de ogen van een duif :D Die willen zich altijd in een bestaande groep aansluiten.