PDA

Bekijk Volledige Versie : Help

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:00
Hallo, er komt regelmatig een duif op mijn voliere zitten. misschien een postduif. maar moet ik hem nou vangen en binnenzetten, of gewoon zijn gang laten gaan, want ik heb ook tropen in mn voliere en nogal veel katten in de buurt. :confused: / sorry vraagtekentoets werkt ff niet.
alle tips van harte welkom:D

vogelfreak
27-06-2009, 18:06
zet een beetje voer en water op het dak en als hij dat gaat eten en drinken gaat hij daarna wel weer weg

heeft hij een ring om?
dan is het waarschijnlijk wel een postduif
als die gegeten heeft kun je hem daarna het beste wegjagen met een bal of bezem anders kan hij ook nog wel blijven

veel succes

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:10
ik heb er geen probleem mee als hij WIL blijven, ik heb nog wel een hok vrijstaan, en zou het wel spannend vinden. maar ik zie hem liever vliegen in het wild, en ik heb nog niet zo veel ervaring met duiven. moet ik hem gewoon vogelzaad geven?

Ilovediamantduifjes
27-06-2009, 18:14
Duivenmengeling, kun je in elke dierenwinkel kopen. Misschien is het arme beestje de weg kwijt. Zet eten en drinken en vang het duifje op. Zoek de eigenaar via de ring van de duif. Vooral niet wegjagen!!! Dan sterft het arme dier heel langzaam van de honger en dorst.

Hannes Bavius
27-06-2009, 18:38
toen ik net even ging kijken zaten er twee duiven. ze zijn niet geringd zover ik kon zien. toen ik naar buiten liep, mijn voer ligt in de schuur, schrokken ze en vlogen ze weg. ik denk nu dat het stadsduiven zijn, aangezien ze niet geringd zijn.

Ilovediamantduifjes
27-06-2009, 18:58
Als ze niet geringd zijn, laat ze dan maar gerust. Ook niet voeren of zo. Dan zijn het stadsduiven.

Hannes Bavius
28-06-2009, 09:41
oke,dan jaag ik ze wel weg. ze zagen er wel mooi uit trouwens. maar zover ik kon zien geen ring! en aangezien ik hier geen duivenplaag wil hebben, is wegjagen miss beste optie!
Hannes:cool:

MaxWeijers
29-06-2009, 17:28