Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese dwergkwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese dwergkwartel

    Hallo,

    Ik had even een vraag is het verstandig om 2 hennetjes op 1 haantje te zetten??? of kan ik ook gewoon 1 haan en 1 hen houden???

    (in een ruime kooi voor alleen de kwartels)


    En als er een legsel is verstoord het ene hennetje de andere dan niet??


    mvg,

  • #2
    Hey,
    Ze kunnen het best 1-1 gehouden worden. Omdat ze monogaam zijn gaat dit het beste.
    M.v.g.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      best 1 hen en 1 haan

      Opmerking


      • #4
        oke omdat ik op verschillende site's zie staan dat de haan dan constant achter de hen aangaat en plukt.


        maar ik kan dus prima 1 hen en 1 haan houden.

        Opmerking


        • #5
          je kunt idd het best 1 hen en 1 haan houden

          het jagen op de hen komt vooral voor in te kleine ruimtes.
          maar een 2e hen helpt dan ook niet veel
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking


          • #6
            ik denk dat ook best start met een koppel en als de hen wordt geplukt best een tweede bijkoopt

            Opmerking


            • #7
              Volgens mij zorgt een 2e hennetje vooral voor problemen als ze later bij een koppeltje gezet wordt (dan wordt ze als indringer gezien).
              Wij hadden 2 hennetjes (2 zusjes) vanaf het begin samen met een haan en er is nooit ruzie geweest tussen de hennetjes. Wel gejaag door de hen achter de haan aan, maar dat doet ze nu ze alleen met hem is ook. Als er voldoende ruimte is, is dat ook geen probleem; ze laat hem gewoon merken dat ze nu rust nodig heeft omdat ze wil broeden en zodra het haantje uit het zicht is, vindt ze het wel best. Het haantje zelf heb ik nog nooit achter de hennetjes aan zien jagen.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flugel
                Hallo,

                Ik had even een vraag is het verstandig om 2 hennetjes op 1 haantje te zetten??? of kan ik ook gewoon 1 haan en 1 hen houden???

                (in een ruime kooi voor alleen de kwartels)


                En als er een legsel is verstoord het ene hennetje de andere dan niet??


                mvg,
                Ga niet nadenken over een legsel , die beesten leggen 50 eieren en 1 daarvan is bevrucht 1-1 is het besten.
                Groetjes Benjamin!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                  Ga niet nadenken over een legsel , die beesten leggen 50 eieren en 1 daarvan is bevrucht 1-1 is het besten.
                  Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar van de 16 eieren was er hier maar 1 onbevrucht..

                  Om terug te komen op Flugel's vraag: wij hadden hier 2 hennetjes samen en die legden beide hun eieren in hetzelfde hoekje en begonnen ook samen te broeden (omstebeurt). Uiteindelijk heeft 1 hennetje het broeden op zich genomen. Later toen de jongen uit het ei kwamen, ging het andere hennetje naar ze pikken, dus hebben we haar toen weggezet.

                  Bij sommige mensen gaat het goed 2 hennen bij elkaar in, bij anderen niet. Dus het blijft een gok denk ik.

                  Wij hadden 2 zusjes die hun hele leven bij elkaar waren gebleven, en er was eigenlijk nooit ruzie.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                    Ga niet nadenken over een legsel , die beesten leggen 50 eieren en 1 daarvan is bevrucht 1-1 is het besten.
                    welke kwartels heb jij lopen??

                    Opmerking


                    • #11
                      kwartel

                      hay flugel ikzelf heb ook lange tijd chinese gehad. Ik heb ook een paar keer wat natuurbroed gehad terwijl ze 1 op 3 zaten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb in mijn voliere al meer dan een jaar 1 haantje met 2 hennetjes.(CHDK)Een van de hennetjes heeft al 2 keer een nest gehad zonder problemen.
                        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb 1 hennetje en een haantje ze trekken veel met elkaar op en slapen met elkaar.

                          Maar nu heb ik deze al enkele weken maar nu vroeg ik mij iets af.

                          Hoe gebeurt de paring bij chinese dwerg kwartel ?

                          Is het zo dat het vrouwtje loopt en het mannetje er achter op gaat met zijn vleugels een beetje open ?
                          Anders heb ik dit wel gezien

                          greets

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
                            Is het zo dat het vrouwtje loopt en het mannetje er achter op gaat met zijn vleugels een beetje open ?
                            Anders heb ik dit wel gezien
                            Dat klinkt wel als een paring inderdaad. Het gaat heel snel en gebeurt vaak meerdere keren kort achter elkaar (hier althans). Ik heb ook wel gezien dat het hennetje er echt even voor gaat liggen, maar ook dan duurt de paring heel kort.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                              Dat klinkt wel als een paring inderdaad. Het gaat heel snel en gebeurt vaak meerdere keren kort achter elkaar (hier althans). Ik heb ook wel gezien dat het hennetje er echt even voor gaat liggen, maar ook dan duurt de paring heel kort.
                              Hoe lang duurt het voor ze het eerste eitje leggen ?

                              greets

                              Opmerking

                              Working...
                              X