Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trommelduiven en 1 jong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • trommelduiven en 1 jong

    Het trommelduivenjong is nu bijna 3 weken oud en groeit goed.
    Ik wil het jong bij de ouders laten<broer en zus> en voor dit jong gezelschap erbij kopen.
    Hoe kan ik bij het jong zien of het een doffer of duivin is en wanneer zal ik er een andere duif bijplaatsen,wat is het beste tijdstip?
    De ouders hebben in de afgelopen 2 weken alweer 2 eieren gelegd,maar ik heb ze verwijderd vanwege het verwandschap.
    Graag jullie advies hierin.
    vriendelijk dank alvast.

    ps. Mijn kooi is groot genoeg voor 4 duiven en ik wil ze binnenkort ook los laten vliegen..

  • #2
    je kunt het beste even w8en zodat je kunt zien ohet jong een doffer of divin is.
    als het een doffer is zal het toch wel gaan koeren na een maand of 2/3.
    dan zou ik ( als het een doffer is ) het koppelen met zn moeder, en als het een duivin is met zn vader.
    klinkt mischien raar maar dit kan wel en is geen kans op inteelt.

    en dan voor de overgebleve een partner zoeken

    Opmerking


    • #3
      Hoi duivenkenner, waarom zou je een jong aan zijn ouders koppelen en dan zeggen dat het onverwant is? Het is nl niet onverwant en jij weet denk ik als duivenhouder ook prima dat wij mensen helemaal niet kunnen koppelen als wij de ouder partner ook hebben. Hoe kan je nu een duivin aan haar vader paren als haar moeder er nog bij zit? Ik heb nog nooit gehad dat een koppel uit elkaar ging. Ik heb zelfs een vast koppel dat al 6 jaar samen is maar al die tijd leeft tussen hun dochters en onverwante dieren. Nog nooit heeft de doffer er over gedacht zijn duivin in de steek te laten voor een dochter en dat gaat bij de topic startster ook totaal niet lukken natuurlijk.

      En dan heb je wel degelijk lijnteelt-inteelt want het is vader x dochter of moeder x zoon.

      Je moet dat duifje inderdaad houden, kijken wat het geslacht wordt en dan pas als de rest los mag er een nieuwe bij zetten. De ouders zullen moeite hebben met evt een vreemd doffertje als je duifje een duivinnetje is. Andersom idem. Maar als ze de ruimte hebben en los kunnen gaat dat al veel beter. Hoe groot is je hok? Ik heb hier 6 duiven in 4 kuub en dat gaat goed. Maar wel alleen omdat ze permanent los kunnen vliegen. Anders gaan ze vechten. Ik heb ook maar 2 doffers zodat het wat kalmer is in het hok. Nu 2 jongen liggen waarvan ik niet weet wat het zijn. Wel mooi recessief geel dus ik ben er blij mee.

      Opmerking


      • #4
        hey

        plaats eens een foto van het jong je kunt dat soms heel goed zien wat het

        is dan zal ik wel even kijken

        mvg roy

        ps: nog een tip

        als je bij het nest komt gaat hij dan staan en een soort klop geluid maken?
        of niet zoja dan is het een doffer en doet hij het niet een duivin.
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Hoi duivenkenner, waarom zou je een jong aan zijn ouders koppelen en dan zeggen dat het onverwant is? Het is nl niet onverwant en jij weet denk ik als duivenhouder ook prima dat wij mensen helemaal niet kunnen koppelen als wij de ouder partner ook hebben. Hoe kan je nu een duivin aan haar vader paren als haar moeder er nog bij zit? Ik heb nog nooit gehad dat een koppel uit elkaar ging. Ik heb zelfs een vast koppel dat al 6 jaar samen is maar al die tijd leeft tussen hun dochters en onverwante dieren. Nog nooit heeft de doffer er over gedacht zijn duivin in de steek te laten voor een dochter en dat gaat bij de topic startster ook totaal niet lukken natuurlijk.

          En dan heb je wel degelijk lijnteelt-inteelt want het is vader x dochter of moeder x zoon.

          Je moet dat duifje inderdaad houden, kijken wat het geslacht wordt en dan pas als de rest los mag er een nieuwe bij zetten. De ouders zullen moeite hebben met evt een vreemd doffertje als je duifje een duivinnetje is. Andersom idem. Maar als ze de ruimte hebben en los kunnen gaat dat al veel beter. Hoe groot is je hok? Ik heb hier 6 duiven in 4 kuub en dat gaat goed. Maar wel alleen omdat ze permanent los kunnen vliegen. Anders gaan ze vechten. Ik heb ook maar 2 doffers zodat het wat kalmer is in het hok. Nu 2 jongen liggen waarvan ik niet weet wat het zijn. Wel mooi recessief geel dus ik ben er blij mee.
          je hebt wel een klein beetje gelijk,
          ik heb ook altijd gedacht dat je dan inteelt krijgt maar dat krijg je niet.
          je kunt idd. de dochter niet aan de vader koppelen als de moeder er nog bij zit maar dan moet je ze met zn 2en een tijd bij elkaar zetten.

          ik ken mensen die dit altijd doen ( vooral TT-kwekers ) en die hebben nog nooit slechte jongen daarvan gehad.

          je moet het natuurlijk niet te ver doordrammen door dat met elk nest te doen maar als je dat 1 keer doet bij een koppel is dat geen enkel probleem.

          Opmerking

          Working...
          X