Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noodoproep!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Noodoproep!!!

    Mijn vriend kwam net beneden melden dat 1 van mijn kanaries dood is.

    Ik naar boven, mijn oude man, lag dood, bebloed op de grond, het vlees van zijn lijf gepikt door de postduiven. Duiven kunnen op moment niet vliegen dus vertoeven onderin mijn grote zelfmaak voliere.

    Maar de postduiven wil ik weg. Mijn hart trilt nog na...dit wil ik niet...mijn kanaries gaan voor. Wie wil deze 3 een huis geven? Zo snel mogelijk

  • #2
    Lekker, krijg net mijn ma aan de lijn. Hele verhaal gedaan.

    Is de natuur zegt ze. *****mme, ik heb net op een lugubere manier een kanarie kwijtgeraakt....

    Mijn kanaries hebben eerst altijd samen met een lachduif en senegalduif vertoeft. Nooit geen last....Alles samen aan scharrelen, zelfde voerbak eten.

    En nu met deze duiven dit(vermoedelijk maar 1 die het gedaan heeft. De enige met bloed op de bek). Bah....

    Opmerking


    • #3
      Was jij het met al die duiven in die kleine kooi? Je moet die beesten ook niet binnen houden en al helemaal niet met kanaries. Ik vind het oneerlijk dat ze nu ineens niet leuk meer zijn terwijl je zelf zorgt dat ze in deze niet goede situatie zitten. Het is echt onhygienisch om ze samen met je andere vogels te houden en ook blijkt het nu niet veilig.

      Niemand wil die duiven. Die worden of geslacht of jij moet er gewoon een goed onderkomen voor maken. Jaarlijks worden er duizenden postduiven geslacht en weldoeners zoals jij en ik zitten altijd vol. Dus je vindt er nooit iemand voor.

      Waarom kunnen die duiven eigenlijk niet vliegen?

      Opmerking


      • #4
        Ik zou ze wel willen. Ik droom er al lang van om duiven in een til of hok te hebben. Vooral tuimelaars leken me leuk, maar postduiven zijn ook goed. Ik zal het eens vragen aan mijn papa morgen. Doe ze alsjeblieft niet weg!!! Als het mag van mijn ouders moeten ze helemaal niet afgeslacht worden!!!
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          Ze kunnen niet vliegen omdat ze veren missen. Ik vind duiven hartstikke leuk, maar niet als er zoiets gebeurt. Ik lig helemaal ondersteboven en ben altijd heel begaan met mijn beesten. Was ook druk in de weer met een plek voor ze. Wie zegt dat ze niet een andere buitenduif van me(ik heb er nog 2) dood pikken? Lekker harteloze opmerking Marx.

          Ilovediamanttduifjes, kun je me mailen?

          Opmerking


          • #6
            jeetje zeg,logisch dat je geschrokken bent als je je lievelingskanarie gevild ziet liggen.
            Ik heb zelf ook kanaries en duiven.
            Maar hoe kan het nu dat die bijelkaar zitten??????
            Dat kan toch niet?????
            Dan heb je met je vorige duiven toen die bij de kanaries zaten erg veel geluk gehad hoor!!!!!
            En eigenlijk horen postduiven los te vliegen hoor!!!!!!
            En kanaries horen gezellig in een voliere!!!!
            Ik vind het dus erg sneu voor de kanarie dat'tie zo aan zn eindje is gekomen,maar de reactie van de duif die dit gedaan heeft snap ik ook hoor!!!!!!
            Succes met het regelen voor een goed onderkomen voor je duiven!!!!

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
              Ik zou ze wel willen. Ik droom er al lang van om duiven in een til of hok te hebben. Vooral tuimelaars leken me leuk, maar postduiven zijn ook goed. Ik zal het eens vragen aan mijn papa morgen. Doe ze alsjeblieft niet weg!!! Als het mag van mijn ouders moeten ze helemaal niet afgeslacht worden!!!
              Ik wil niet onder Dovelett haar duiven schieten, maar - zoals ik begrijp - die van haar kunnen niet vliegen en als je duiven in een til wilt houden zou je wellicht toch beter een koppeltje tuimelaars nemen? Ik denk dat je daar meer plezier aan beleeft.

              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Postduiven kun je NOOIT meer overwennen. Die kun je niet herplaatsen dus bespaar jullie de moeite. Ze zullen 100% zeker niet op je til blijven helaas en omdat ze geen huis hebben zullen ze zwerven, op de grond gaan zitten en sterven. Dat is hun lot als ze nu verkocht worden. Mijn duiven missen nooit pennen waardoor ze niet kunnen vliegen dus wat is er met ze gebeurd? Daarom worden ze doodgemaakt of opgesloten als ze nutteloos zijn geworden. Je kan ze niet verkopen.

                Je kunt mij wel harteloos noemen maar ik heb verstand van duiven en kanaries. Ik ben niet harteloos. Ik heb duiven en ik heb 20 jaar kanaries gehad. Ik heb je gezegd dat je geen duiven binnen in de voliere bij de andere vogels moest houden dus ik begrijp niet waarom ik nu de boeman ben terwijl ik je gewaarschuwd heb.

                Opmerking


                • #9
                  Je begint gelijk op me te foeteren over hoe ik mijn beesten hou. Wat weet jij van de verbouwing van de schuur en hoe ik bezig was een plek te maken buiten voor de duiven?

                  Verkopen doe ik niet, hoef er geen cent voor. Ik zie iedere keer dat bebloede, bungelende kanarie lijfje voor me als ik naar die duiven kijk. Hoe kan ik die duiven anders zien?
                  Hoe kan ik dat beeld uit mijn kop halen van wat er vermoedelijk gebeurd is boven?

                  Opmerking


                  • #10
                    Postduiven kun je NOOIT meer overwennen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      ik ben duivenmelker en uhhh ton tegenwoordig worden aangekochte duiven niet overgewend, het zijn of jongen die gekocht worden danwel bewezen ouden. Daar moet dan zoveel voor betaald worden dat ze niet verder komen dan een ren en alleen voor de kweek ingezet worden. Als de duiven nooit rond huis gevlogen hebben dan wordt het een lastige zaak en aan overwennen hoef je dan al helemaal niet te denken.

                      maar toch succes ermee
                      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Ton, een postduif zal nooit blijven na overwennen en altijd op het hok willen terugkeren waar hij als pieper heeft gevlogen. Daarom koop je piepers en geen volwassen duiven. Koop je wel volwassen duiven dan koop je kwekers en die vliegen ook niet. Die sluit je op want ze gaan anders meteen naar hun eerste eigenaar. Zo werken postduiven nu eenmaal. Ik praat hier over postduiven en niet sierduiven. Een sierduif heeft dat homing-instinct niet in de mate van een postduif en dan wil overwennen wel.

                          Duiven die als pieper niet gevlogen hebben kun je nooit meer loslaten. Een duif moet op die leeftijd leren hoe hij thuis komt. Sla je dat over dan vliegt hij in 1 ruk weg bij loslaten.

                          Zelfs mijn stadsduif wilde na 3 maanden overwennen niet mee verhuizen en vloog in 1 dag terug naar Amsterdam. Stadsduiven voeren vaak veel postduivenbloed.

                          Mijn sierduiven, Oosterse rollers, Takla's en Tilduiven wennen wel zo over. Nou ja, zo. Ik heb er wel eens verkocht en die kwamen ook na 2 maanden weer thuis. Dus zo simpel is zelfs het overwennen van een dierduif niet. Maar postduiven zoals deze kan je dus vergeten. Zo simpel is het. Ze zitten in huis in een voliere.

                          Opmerking


                          • #14
                            Goedemorgen...

                            Nou het gaat wat lekkerder hier. Ben ook wat gekalmeerd....Gat gat wat een toestand. Mijn arme Gideon.
                            Met de andere kanaries gaat het goed. Ik hoorde zelfs een fluit. Dat heb ik niet meer gehoord sinds dat ze ziek werden.

                            De duiven gaat ook goed. Ga vandaag aan het werk in de voliere buiten. Es zien of ik het bewoonbaar kan maken.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
                              Goedemorgen...

                              Nou het gaat wat lekkerder hier. Ben ook wat gekalmeerd....Gat gat wat een toestand. Mijn arme Gideon.
                              Met de andere kanaries gaat het goed. Ik hoorde zelfs een fluit. Dat heb ik niet meer gehoord sinds dat ze ziek werden.

                              De duiven gaat ook goed. Ga vandaag aan het werk in de voliere buiten. Es zien of ik het bewoonbaar kan maken.

                              Goed zo! Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken was en ik kan me ook voorstellen dat je even niet zat te wachten op zo'n antwoord van mij. Maar ik bedoel het niet verkeerd en ik ben blij dat je zelf een goed oplossing gaat maken voor je duiven. Komt helemaal goed en wie weet heeft je duif het helemaal niet gedaan. Duiven gaan meestal pas pikken naar andere vogels als die op de grond lopen en op de duiven af komen. Dus als je kanarie al stervende was en niet zomaar gezond. Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt in ieder geval

                              Opmerking

                              Working...
                              X