Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volieregaas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • volieregaas

    Hallo

    Wie kan me vertellen wat voor gaas ik het beste kan gebruiken in mijn vlucht?
    later komen er aus. prachtvinken in
    ik heb al eens gezien , bij mensen gaas met een mazen maat van 19X19 , is die aan te raden voor mijn voliere??
    ik heb 150x200 nodig aan 1 stuk
    ik heb al wat rond gekeken op internet, maar dan moet ik een minimale afname van 25 meter kopen, wel erg ongunstig.
    het gaas mag wel geplastificeerd zijn (groen)

    dus wie kan me een goeie tip geven.
    bedankt alvast

  • #2
    19 x 19 is volgens mij de maat voor grote parkieten.
    Ik zouw gewoon vierkant volliere gaas nemen ,en dat is ongeveer 13 x 13.
    Om aan 150 of 200 te komen kun je ook best 2 stroken aan elkaar rijgen met dun ijzerdraad ,dat gaat prima.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb zelf 16x16 mm bij de tropenvoliere. De kleinste vogels die daar in zitten zijn binsen. Na het uitvliegen schieten de jonge binsen veel met hun kop door dit gaas, maar kunnen er gelukkig niet doorheen. Ik heb 19x19 mm op de parkietenvolieres ZITTEN en dit lijkt me echt te groot voor de (kleinere) tropen.
      Ik heb helaas geen stukken gaas over. Succes daarmee.
      www.vogeltuin.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        Bij de fa. Hoogendoorn in Stolwijk kun je ook gaas per meter kopen, ook van 2 meter hoog.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hallo

          Ik zou persoonlijk voor het 13 x 13 gaas gaan. 19 x 19 wordt echt te groot.

          Bij mensen die voliere delen bouwen kun je vaak ook wel losse stukken gewalst gaas kopen. Afm. 2 x 1m.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Bij de fa. Hoogendoorn in Stolwijk kun je ook gaas per meter kopen, ook van 2 meter hoog.
            wel een beetje ver , ik woon in geldrop,vlak bij eindhoven,127 km via de A2

            ik zal even kijken of ik online kan bestellen.

            Opmerking


            • #7
              bij aveve ( vroeger boerenbond) kun je ook op maat kopen.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                [quote=robinn.;59924]*******************quote]
                Met zulke opmerkingen moet je voorzichtig zijn op een openbaar forum vind ik. Als je negatieve ervaringen hebt met die firma zou ik dat wat 'politiek correcter' omschrijven.

                Vr. gr.

                Wim

                Opmerking


                • #9
                  Ik kies mijn gaas altijd zo klein mogelijk. Ook ik heb nu een jonge mozambiquesijs met een gebroken vleugel. Dat was nog wel in een kooi. Zodra jongen hun koppen of lichaamsdelen door de draad kunnen krijgen geeft dat ongelukken. Ik ga dus nu mijn tralies vervangen door horizontale tralies. Verticaal zakken ze omlaag met hun kop of in mijn geval vleugel erdoor. Eenmaal geen grip meer met de poten hing mijn jong aan zijn vleugel. Slechts 1 minuut heeft hij zo gehangen maar het was al te laat. Gelukkig zit de vleugel in vrijwel de juiste stand en lijkt het goed te genezen.

                  Dus als je prachtvingen in 19x19 mm zet dan weet ik bijna zeker dat er jongen in je gaas gaan hangen. Halve lichaampjes erdoor of zelfs ontsnappingen

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
                    Met zulke opmerkingen moet je voorzichtig zijn op een openbaar forum vind ik. Als je negatieve ervaringen hebt met die firma zou ik dat wat 'politiek correcter' omschrijven.

                    Vr. gr.

                    Wim
                    haha,
                    ja da's waar.
                    dan zeg ik het wel zo :
                    er zijn goedkopere winkels waar ze dezelfde en betere procucten en dieren verkopen.
                    gr.
                    robin

                    Opmerking


                    • #11
                      Het gaat er niet alleen om wat er uit kan kruipen maar ook wat binnen kan komen<muizen> daarom zou ik kiezen voor 13x13/10x10.
                      groeten eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat is wel zo. 16x16 mm is groot genoeg voor muizen om doorheen te komen.
                        Trouwens ook jongen van chinese dwergkwartels kunnen hier doorheen en ik heb al eens kuikentjes moeten vangen in de steeg achter mijn tuin en bij de buurman op het erf (zeker 50 meter verderop). Gelukkig blijven ze naar hun moeder roepen, dus zijn ze redelijk snel gevonden, maar als ze tussen het groen duiken zijn ze erg meoilijk te vinden.
                        Uiteraard de onderste strook dicht gemaakt en sindsdien blijven ze keurig in de voliere.
                        www.vogeltuin.webnode.nl

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            @ P.Wijlaars...

                            waarom ga je niet naar Cranenbroek in Budel ?

                            of, nog beter... Theunissen in Hamond Achel daar kun je per meter kopen.

                            Papegaai gaas- voileregaas, gaas voor roofvogelverblijven

                            in de kleuren zwart- groen en blank

                            rondgaas- vierkantgaas- dubbeltjesgaas, enz enz

                            gr. J@siu !!!
                            Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door J@siu
                              @ P.Wijlaars...

                              waarom ga je niet naar Cranenbroek in Budel ?

                              of, nog beter... Theunissen in Hamond Achel daar kun je per meter kopen.

                              Papegaai gaas- voileregaas, gaas voor roofvogelverblijven

                              in de kleuren zwart- groen en blank

                              rondgaas- vierkantgaas- dubbeltjesgaas, enz enz

                              gr. J@siu !!!
                              Goed idee, ik denk aan het laatste, Hamond Achel is het dichte bij,
                              bedankt voor de tip
                              ik zie dat je zelf uit eindhoven komt,
                              wat voor vogels heb je in je voliere zitten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X