PDA

Bekijk Volledige Versie : volieregaas

P.Wijlaars
18-06-2009, 19:45
Hallo

Wie kan me vertellen wat voor gaas ik het beste kan gebruiken in mijn vlucht?
later komen er aus. prachtvinken in
ik heb al eens gezien , bij mensen gaas met een mazen maat van 19X19 , is die aan te raden voor mijn voliere??
ik heb 150x200 nodig aan 1 stuk
ik heb al wat rond gekeken op internet, maar dan moet ik een minimale afname van 25 meter kopen, wel erg ongunstig.
het gaas mag wel geplastificeerd zijn (groen)

dus wie kan me een goeie tip geven.
bedankt alvast

Animal
18-06-2009, 20:15
19 x 19 is volgens mij de maat voor grote parkieten.
Ik zouw gewoon vierkant volliere gaas nemen ,en dat is ongeveer 13 x 13.
Om aan 150 of 200 te komen kun je ook best 2 stroken aan elkaar rijgen met dun ijzerdraad ,dat gaat prima.

Tenzi
18-06-2009, 21:17
Ik heb zelf 16x16 mm bij de tropenvoliere. De kleinste vogels die daar in zitten zijn binsen. Na het uitvliegen schieten de jonge binsen veel met hun kop door dit gaas, maar kunnen er gelukkig niet doorheen. Ik heb 19x19 mm op de parkietenvolieres ZITTEN en dit lijkt me echt te groot voor de (kleinere) tropen.
Ik heb helaas geen stukken gaas over. Succes daarmee.

Ton Koek
18-06-2009, 23:32
Bij de fa. Hoogendoorn in Stolwijk kun je ook gaas per meter kopen, ook van 2 meter hoog.

gerard 6
19-06-2009, 04:37
Hallo

Ik zou persoonlijk voor het 13 x 13 gaas gaan. 19 x 19 wordt echt te groot.

Bij mensen die voliere delen bouwen kun je vaak ook wel losse stukken gewalst gaas kopen. Afm. 2 x 1m.

P.Wijlaars
19-06-2009, 07:26
Bij de fa. Hoogendoorn in Stolwijk kun je ook gaas per meter kopen, ook van 2 meter hoog.

wel een beetje ver , ik woon in geldrop,vlak bij eindhoven,127 km via de A2

ik zal even kijken of ik online kan bestellen.

naruch
19-06-2009, 07:45
bij aveve ( vroeger boerenbond) kun je ook op maat kopen.

Bullfinch
19-06-2009, 08:15
[quote=robinn.;59924]*******************quote]
Met zulke opmerkingen moet je voorzichtig zijn op een openbaar forum vind ik. Als je negatieve ervaringen hebt met die firma zou ik dat wat 'politiek correcter' omschrijven. :D

Vr. gr.

Wim

Marx
19-06-2009, 08:25
Ik kies mijn gaas altijd zo klein mogelijk. Ook ik heb nu een jonge mozambiquesijs met een gebroken vleugel. Dat was nog wel in een kooi. Zodra jongen hun koppen of lichaamsdelen door de draad kunnen krijgen geeft dat ongelukken. Ik ga dus nu mijn tralies vervangen door horizontale tralies. Verticaal zakken ze omlaag met hun kop of in mijn geval vleugel erdoor. Eenmaal geen grip meer met de poten hing mijn jong aan zijn vleugel. Slechts 1 minuut heeft hij zo gehangen maar het was al te laat. Gelukkig zit de vleugel in vrijwel de juiste stand en lijkt het goed te genezen.

Dus als je prachtvingen in 19x19 mm zet dan weet ik bijna zeker dat er jongen in je gaas gaan hangen. Halve lichaampjes erdoor of zelfs ontsnappingen ;)

robinn.
19-06-2009, 08:59
Met zulke opmerkingen moet je voorzichtig zijn op een openbaar forum vind ik. Als je negatieve ervaringen hebt met die firma zou ik dat wat 'politiek correcter' omschrijven. :D

Vr. gr.

Wim

haha,
ja da's waar.
dan zeg ik het wel zo :
er zijn goedkopere winkels waar ze dezelfde en betere procucten en dieren verkopen.

girlits
19-06-2009, 09:16
Het gaat er niet alleen om wat er uit kan kruipen maar ook wat binnen kan komen<muizen> daarom zou ik kiezen voor 13x13/10x10.
groeten eddie

Tenzi
19-06-2009, 18:26
Dat is wel zo. 16x16 mm is groot genoeg voor muizen om doorheen te komen.
Trouwens ook jongen van chinese dwergkwartels kunnen hier doorheen en ik heb al eens kuikentjes moeten vangen in de steeg achter mijn tuin en bij de buurman op het erf (zeker 50 meter verderop). Gelukkig blijven ze naar hun moeder roepen, dus zijn ze redelijk snel gevonden, maar als ze tussen het groen duiken zijn ze erg meoilijk te vinden.
Uiteraard de onderste strook dicht gemaakt en sindsdien blijven ze keurig in de voliere.

wessellouw
20-06-2009, 09:48
Hallo:

Volgens de dierenarts (voor vee) aan de overkant van de straat is een stal pas muisvrij als er geen gaten aanwezig zijn groter dan 5 mm.
Het dubbeltjesgaas indertijd was 10 mm.
Een kleine veldmuis wandelt daar dus zo doorheen.
En een kleine veldmuis wordt vlug groot en kweekt dan als de ....?

Ergo:
zolang u mazen in het gaas heeft groter dan 5 mm doorsnee is uw volière NIET muisvrij te houden.
Ook al graaft u het gaas in van hier tot Australie en heeft u een betonnen bodem.

Wessel van der Veen.

J@siu
20-06-2009, 11:48
@ P.Wijlaars...

waarom ga je niet naar Cranenbroek in Budel ?

of, nog beter... Theunissen in Hamond Achel daar kun je per meter kopen.

Papegaai gaas- voileregaas, gaas voor roofvogelverblijven

in de kleuren zwart- groen en blank

rondgaas- vierkantgaas- dubbeltjesgaas, enz enz

gr. J@siu !!!

P.Wijlaars
21-06-2009, 10:26
@ P.Wijlaars...

waarom ga je niet naar Cranenbroek in Budel ?

of, nog beter... Theunissen in Hamond Achel daar kun je per meter kopen.

Papegaai gaas- voileregaas, gaas voor roofvogelverblijven

in de kleuren zwart- groen en blank

rondgaas- vierkantgaas- dubbeltjesgaas, enz enz

gr. J@siu !!!

Goed idee, ik denk aan het laatste, Hamond Achel is het dichte bij,
bedankt voor de tip
ik zie dat je zelf uit eindhoven komt,
wat voor vogels heb je in je voliere zitten.

Antoni Hopmann
21-06-2009, 16:23
Hallo

Wie kan me vertellen wat voor gaas ik het beste kan gebruiken in mijn vlucht?
later komen er aus. prachtvinken in
ik heb al eens gezien , bij mensen gaas met een mazen maat van 19X19 , is die aan te raden voor mijn voliere??
ik heb 150x200 nodig aan 1 stuk
ik heb al wat rond gekeken op internet, maar dan moet ik een minemale afname van 25 meter kopen, wel erg ongunstig.
het gaas mag wel geplastificeerd zijn (groen)

dus wie kan me een goeie tip geven.
bedankt alvast

12x12 mm Groen geplastificeerd. Kan je bij meerdere bouwmarkten en doe het zelf zaken zoals Hubo e.d. kopen.
Echter niet in 150 cm. De gebruikelijke hoogte is 1 m.
Als je er niet uitkomt,zou ik 2 x 2 m van 100 kopen en van 1 stuk de helft afknippen en met groen geplastificeerd draad aan elkaar vlechten.
Iets dergelijks heb ik destijds gedaan,toen ik volieres had met palen van ijzerhout.
Vlocht ik het gaas met groen geplastificeerd draad om de palen heen.

P.Wijlaars
21-06-2009, 18:12
12x12 mm Groen geplastificeerd. Kan je bij meerdere bouwmarkten en doe het zelf zaken zoals Hubo e.d. kopen.
Echter niet in 150 cm. De gebruikelijke hoogte is 1 m.
Als je er niet uitkomt,zou ik 2 x 2 m van 100 kopen en van 1 stuk de helft afknippen en met groen geplastificeerd draad aan elkaar vlechten.
Iets dergelijks heb ik destijds gedaan,toen ik volieres had met palen van ijzerhout.
Vlocht ik het gaas met groen geplastificeerd draad om de palen heen.

Ik ben vandaag bij Theunissen in Hamond Achel geweest
en daar heb ik groen geplastificeerd gaas gekocht van 2 meter hoog en 3,50 meter lang kunnen kopen dus reigen of vlechten is niet nodig.
dus mooi uit een stuk,
jeetje wat hebben ze daar veel.echt een aanrader om daar een keer rond te snuffelen. ze hebben werkelijk alles.te veel om op te noemen
oo ja... zondags zijn ze open

Antoni Hopmann
21-06-2009, 18:38
Fijn,dat je zo goed geslaagd bent. En dan 's zondags open. Gewoon niet christelijk meer.

P.Wijlaars
22-06-2009, 09:09
Fijn,dat je zo goed geslaagd bent. En dan 's zondags open. Gewoon niet christelijk meer.

hoi Antoni
Ja,zo gaat dat in belgie,en in noord brabant ook wel hoor, maar niet elke zondag