Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pleegouders voor gordelgrasvinken en spitsstaartamadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pleegouders voor gordelgrasvinken en spitsstaartamadines

    het is elke keer hetzelfde liedje met mijn gordelgrasvinken en spitsstaart amadines, na een week of twee worden de jongen niet of nauwelijks meer door de ouders gevoerd en de meeste redden het dus niet.

    Nu lees ik overal dat Japanse meeuwtjes goede pleegouders zijn, hoe gaat dat precies?

    Moet ik de ouders uit de voliere halen nadat ze de eieren hebben gelegd of moet ik juist de Japanse meeuwtjes apart zetten met het nestje eieren?

    Iemand hier ervaring mee? dan ga ik het een keer proberen.

  • #2
    Het beste is om 2 mannen meeuwen in een broedkooi te zetten.
    Die laat je een beetje aan elkaar wennen en als je dan een nest hebt wat je uit wil laten broeden en voeden door de meeuwen, hang je dat nest in zn geheel bij de meeuwen in de kooi. De kans is groot dat ze het nest uitbroeden en de jongen zullen voeden.

    Opmerking


    • #3
      Hee, da's handig! Zou dat ook lukken met CDK eieren?
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Het uitbroeden zou misschien wel lukken (hoewel ik denk dat de eieren te groot zijn) maar kwartels gaan na een paar dagen al lopen, dus ik denk dat het dan mis gaat.

        Ik zou er niet aan beginnen dus!

        Opmerking


        • #5
          Het was maar een vraagje om te weten.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Zitten de spitstaartamadines en de gordelgrasvinken in dezelfde voliere?
            Mogelijk zit daar een oorzaak van je probleem. Dit zijn zeer nauw verwante soorten, met een redelijke territoriumdrang ten opzichte van soortgenoten en naaste familie. Hierdoor is er mogelijk te weinig rust in de voliere of storen ze elkaar teveel?
            Probeer het eens met de soorten apart in een voliere of kooi?
            www.vogeltuin.webnode.nl

            Opmerking


            • #7
              Kan de oorzaak van het slechte probleem ook bloedluis zijn? Heb zelf ook last van met de Gordels en Spitsstaarten dat het bloedluis ervoor zorgt dat ze helemaal verzwakt raken en bijna geen eten meer vragen, waarna ze uiteindelijk dood gaan Goeie oplossing daarvoor is roofmijt, maar dat gaat zich vanzelf weer opeten

              mvg,
              sibrand
              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

              Opmerking

              Working...
              X