Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post duif?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Post duif?

    Vanmidag rond uur of 6 kwam een duif aanvliegen.Zat boven op de voliere.Het beestje leek mijn helemaal uitgeput.Mischien stom van mijn maar ik gaf gelijk eten en drinken voor het beestje en hij had echt honger.Zonder twijvel kwam hij op mijn hand om voer te pakken.De duifje had 2 ringen op hij poot.Een groene en een gele met veel nummers.Ik heb hem van mijn voliere afgehaald want mijn kleine tropen werden bang.Hij kwam op mijn hand en ik heb hem op de tafel gezett.Daarna heb ik hem onder een afdakje met eten en drinken er bij gezet.In de tuin.Hij zit nog steeds daar.Maar toen ik naar binnen ging zag ik dat ik bloed op mijn hand had.Ik heb zelf geen wondjes dus dat zal door de duifje komen.Ik denk dat hij is aangevallen door een of ander roofdier of zo iets.Hij mag van mijn zo wegvliegen maar dat doet hij niet.Misschien is hij morgen al weg.Hoog waarschijnlijk wel.Ik hoop dat het beestje wordt niet afgemaakt omdat hij te laat tuis komt.Verder vind ik het leuk om mee te maken.Ik hou het beestje niet vast dus hij kan zo weg als hij wil.



    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

  • #2
    Wat het is weet ik niet maar ik vind het een hele rare duif. Hij is niet kras en niet blauwband. Hij lijkt helemaal niet op een postduif. Zal het wel zijn hoor. Je kan de eigenaar vinden op postduif gevonden in google Kun je even bellen. Het feit dat hij zo uitgehongerd bij jou zit betekent al dat hij veel te laat is en een tijdje aan het zoeken.

    Geef hem maar lekker wat eten en wie weet gaat hij nog naar huis. Ik heb er een hier die nooit meer weg is gegaan. Die duif van jou is net zo'n mazzelaar als deze dame. Zij woont al meer dan anderhalf jaar bij ons. Het is de rechter. Ze was heel jong en verdwaald en nu is het een hele mooie trotse rode duivin geworden hier. Ben er heel blij mee en ze wil nooit meer weg denk ik haha.

    Opmerking


    • #3
      Wouh.Dat zijn mooie dufjes zeg.Ik ben helemaal niet bekend in de duiven wereld maar ik hou onzettend veel van dieren.Dus ook van duiven.Hij zit gewoon achter op de plaats dus als hij wil kan zo wegvliegen.Maar als hij morgen nog hier is ga ik wel proberen uitzoeken wie de eigenaar is.Maar nog een vraag.Ik heb gehoord dat duiven die niet op tijd thuis komen of verdwalen maken ze af.Is het waar??
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

      Opmerking


      • #4
        Op een van de ringen van de postduif staan nummers die je kunt intypen op de site www.npo.nl . Dat is de site van de Nederlandse Postduivenorganisatie. De andere ring heef te maken met de vlucht waarmee deze duif heeft meegedaan.

        Het nummer bestaat uit 2 cijfers voor het jaartal en dan een eigenaarsnummer.
        Postduiven bestaan in zo'n beetje alle kleuren van de regenboog tegenwoordig, vaak met zeer creative benamingen; kras, vale, schimmel, witpen en dergelijke.

        Succes en goed dat je hem even eten en drinken gegeven heb, klasse!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

          Succes en goed dat je hem even eten en drinken gegeven heb, klasse!
          Oke.Ik was al bang dat ik verkeerd gehandeld heb.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

          Opmerking


          • #6
            goed gehandeld en het is zeker een postduif, sterker nog een jonge van dit jaar 2009 (tenzij het een belg is ipv een Ned), dat is te zien aan de kleur ring!! Mocht je er niet uitkomen wil ik je wel verder helpen aan het telnr van de eigenaar maar zoals ton aangeeft het is makkelijk op te zoeken.
            Op de ring staat een volledig jaartal met dan een 7/8 cijfers......op de site van de npo hoef je echter de laatste 2 van het jaartal in te tikken en dan de rest van de cijfers
            succes!!
            Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
              Wouh.Dat zijn mooie dufjes zeg.Ik ben helemaal niet bekend in de duiven wereld maar ik hou onzettend veel van dieren.Dus ook van duiven.Hij zit gewoon achter op de plaats dus als hij wil kan zo wegvliegen.Maar als hij morgen nog hier is ga ik wel proberen uitzoeken wie de eigenaar is.Maar nog een vraag.Ik heb gehoord dat duiven die niet op tijd thuis komen of verdwalen maken ze af.Is het waar??
              sommige duiven"liefhebbers" doen dit inderdaad, maar de meesten zijn blij dat ze weten waar hun duiven zijn gebleven en halen ze dan ook op als ze bericht krijgen. wij hebben ook geregeld "vreemde" duiven bij die van ons zitten, en sommigen willen ze niet komen ophalen en hebben mededelingen van: breng maar naar de slacht. maar anderen rijden honderden kilometers om hun duifjes op te halen. je kunt het nummer op de ring invoeren bij npo.nl of hem/haar brengen bij een zg centraal hok (als je die in jou buurt weet te vinden) of bij een liefhebber bij you in de buurt

              gr petra

              Opmerking


              • #8
                Een centraal hok is hetzelfde als een dodencel. Na een paar weken wordt hij geslacht en bijna niemand haalt zijn duif op uit een centraal hok. Dat is hetzelfde als je kanarie ophalen in de dierenwinkel uit een vlucht met 400 andere kanaries. Die neemt vanalles mee naar huis aan ziektes. Ik heb hier de afgelopen 2 jaar 15 duiven opgevangen. Mijn duiven trekken natuurlijk verdwaalde duiven aan. Er is er geen een opgehaald. Allemaal zeiden ze gooi maar in de lucht als hij wat gegeten heeft of hou maar. Ik heb ze gewoon vrij gelaten en meestal bleven ze een paar dagen. Twee bleven er echt voor altijd. Daarvan is er 1 gepakt door de marter en de schimmel-roodband duivin heb ik nog gewoon. Zij leeft als ex-race-postduif haar pensioen vrij rond mijn huis samen met 7 Vliegtype Oosterse rollers.

                O ja, heel soms wil iemand wel eens wat kwekers uitzoeken op een centraal hok. Jeugdleden bv. Maar die nemen niet de eenjarige vliegers die je nu overal op straat ziet suffen. Die zijn niet geschikt om mee te kweken want ze kwamen niet thuis. Zij kiezen overjarige vogels die al door de liefhebber een jaar extra hebben gekregen op basis van prestaties.

                Ik zou de duif lekker voeren voor een paar dagen en daarna vliegt hij 90% zeker weg. Dan sluit hij zich aan bij wilde duiven langs de A12 bv of in een stad of hij vliegt naar huis en moet mazzel hebben. Als hij goed bloed voert zal hij best nog een kans krijgen.

                Opmerking


                • #9
                  kan hier nog wel een uur over dicusieren maar heeft niet veel zin........... ben zelf duivenliefhebber/melker zeg maar, maar voor alles valt wat te zeggen :-) laten we het daarbij houden
                  Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                  Opmerking


                  • #10
                    Bij mij ook altijd het geval, en vroeger had je geen internet.

                    Atijd de bond bellen voor een tel.nummer van de eigenaar.

                    Eigenenaar gevonden reactie: Douw hem maar in de soep, ik kom hem niet halen.

                    5 x gebeurd en dan bel je niet meer natuurlijk.

                    Daarom heten ze ook duivenmelkers en geen duivenliefhebbers.

                    Ook de duiven die niet presteren eindigen vaak bij de slacht.

                    Groeten Michael.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Zo erg! Ik vind het al erg genoeg om afscheid te moeten nemen van jongen en ze te verkopen. Deze mensen kan het zelfs geen bal schelen als hun 'verloren zoon' (in dit geval een duif ) terugkeert
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        De duivensport is ook niet te vergelijken met de vogelwereld.

                        Wij kunnen vaak nog wel een goed tehuis vinden voor een wat "mindere" vogels.

                        Een niet zo "mindere" duif moet je voeren en dat kost geld en niemand heeft ruimte over voor een paar "kneusjes".

                        Dus zit je met die beestjes dan blijft er vaak maar een ding over.....

                        Als ik mijn vogels verkoop gaan ze ook alleen maar naar de mensen die er goed voor zijn en anders krijgen ze ze niet mee.

                        Groeten Michael.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb eerder ook altijd duiven gehad.( meeuwtjes voor de kenners)

                          ik ben er mee gestopt omdat een marter ze allemaal opvrat. ( en geloof me : het is niet leuk om te weten dat je er elke dag minimaal 1 kwijt bent )

                          maar goed, goulds je hebt het goed gedaan hoor
                          Groet'n uut Drenthe

                          Opmerking


                          • #14
                            Vanochtend was hij weggegaan.Maar vanmiddag rond 6 uur was hij er weer.Hij heeft weer gegeten en toen mijn hond ook naar buiten kwam vloog hij weg.Maar wie weet komt hij misschien nog een keer terug.
                            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                            Opmerking


                            • #15
                              mooi he, wat een vooroordelen...........nu ik als duivenliefhebber

                              als een paal boven water staat dat die beestjes een verzorging krijgen waar menig VOGELLIEFHEBBER nog een puntje aan kan zuigen!!!!!

                              nee laten we vooral hypocriet zijn en de duivenmelker veroordelen maar iedereen die kippen, varkens, koeien, paarden, honden, katten, hamster, muizen en ratten en verzin de hele santakraam aan huisdieren erbij......

                              jullie vogels zitten niet in een klein kooitje
                              jullie vogels hebben ook een keus van in het wild verder gaan of niet
                              jullie vogels hebben ook een keus van partner
                              jullie vogels willen zichzelf ook laten zien op een tt
                              jullie vogels willen ook de voliere delen met kormsnavels die de nagels afvreten
                              jullie vogels hebben geen dierenarts nodig als je de vragen hier leest van wat ze mankeren
                              etc etc etc

                              denk dus eerst eens na voordat je wat zegt of in dit geval schrijft, wees blij dat niet elk varken en koe blijft leven anders waren er een hoop die honger hadden..........
                              en zijn mensen niet belangrijker als dieren??? voor diegene die deze vraag met ja beantwoorden........ga dan weg uit de welvaartsmaatschappij waarin ook jij wordt gedwongen om mee te doen met het verkra&&ten van de aarde

                              Ik gefrustreerd zeker?? nee hoor, kan gewoon niet zo goed tegen de zogenaamde wereldverbeteraars, en vooral niet tegen domme opmerkingen. Verdiep je erin en oordeel dan pas en niet als een kip zonder kop!!

                              verder no hard feelings hoor haha

                              en webmaster, dit is geen rede voor een ban neem ik aan, tis niet de bedoeling mensen te kwetsen laat dat duidelijk zijn!
                              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                              Opmerking

                              Working...
                              X