PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto camera's

Hero
17-06-2009, 20:21
Hey lezers,

Ik vroeg me alleen een ding af.
Als je een foto gaat maken van een vogeltje met welke camera doe je het? (welke camera heb je?) Want ik probeer een Casio F1 camer te krijgen maar dat is geen koopje, kunnen jullie mij een goeie aanraden voor een redelijk prijsje? :p

- Hero -0-

Ton Koek
17-06-2009, 20:42
Dat is een zeer redelijke camera voor die prijs. Het is net geen spiegelreflex, waarbij je de lens kunt wisselen, maar het zeker een mooi en nuttig ding.

Ik heb zelf een tijd met de sony dsc717 gefotografeerd, een vergelijkbare als die casio. rg veel mooie foto's mee gemaakt. Sins een tijdje heb ik een canon spiegelreflex, net wat meer mogelijkheden nog. Een set met 300 mm zoom kostte rond de 700 euro.

Voor wat lagere prijzen kun je op marktplaats eens zoeken, of anders bij de fa. Konijnenberg, die verkoopt ook gebruikte camera's met garantie.

wouter1994
18-06-2009, 05:35
ik heb een spiegelreflex canon eos 400D met 18-200 mm lens

J@siu
18-06-2009, 08:33
Eerst en vooraf een vraag:

Wat wil je gaan fotograferen?

Alleen maar vogels (natuur / kooi?)

als je meer wil gaan doen met de camera kun je eerst kiezen,

Compactcamera of een DSRL met eventueel wat objectieven erbij.

Ikzelf heb een NIKON D90 met verschillende objectieven...

Voorheen een Nikon D40 waar ik leuke plaatjes mee gemaakt heb, maar na een twee jaar toch wat meer mogelijkheden wilde hebben.

Vandaar een D90...

Gr.J@siu !!!

Dylan
18-06-2009, 08:54
http://www.ciao-shopping.nl/Panasonic_Lumix_DMC_TZ5__881775

de Panasonic_lumix TZ5 is een hele goede camera en voor een redelijke prijs heb hem zelf ook.

Heel makkelijk foto's uplauden naar je pc en hele scherpe foto's

JohanPG
21-06-2009, 18:40
Hallo Hero,

ten eerste hoor je mensen met een nieuwe camera vaak zeggen: 'Hij heeft heel veel megapixels, dus hij is echt heel goed!'
Dit is echter onzin. Dit gaat eigenlijk meer over de grootte. Als je een hele grote foto echt scherp wilt hebben dan is veel MP aanbevolen, maar jij hebt aan 6 MP heus wel genoeg, dus laat je niet misleiden door het aantal megapixels.
Zorg dat de camera een goede sluitertijd heeft. Rond de 1/100 of hoger is altijd goed (hoger = bv. 1/500). Verder moet je een camera die niet te lichtgevoelig is. Dit herken je aan de ISO van de camera. Een ISO van 200 is méér dan genoeg, liefst zelf lager!
Verder heb je bijv. nog de Zoom. Meestal hebben de camera's een optische en een digitale zoom. Bij vogels is inzoomen misschien wel erg handig, dus als je van te voren weet of je wilt inzoomen moet je vooral op de optische zoom letten. Dit is gewoon het dichterbij halen van het beeld (gewoon inzoomen dus). Digitale zoom is als het ware het scherp maken van het op in te zoomen deel en de rest van de foto wat waziger maken. Dit is niet echt belangrijk. Het is leuk, maar dit kun je net zo goed op de PC doen, misschien zelfs beter omdat je het dan helemaal naar je smaak kunt aanpassen.
Verder is een flits altijd goed, maar die zit er meestal wel op.

Natuurlijk is er nu nog de keuze tussen een (Digitale) spiegelreflex camera en een 'gewone' digitale camera. Spiegelreflex is duurder en lastiger mee te nemen, maar heeft wel veel functies (vraag je van te voren af of je die ook echt gaat gebruiken) en je kunt er verschillende lenzen op zetten. Een digitale camera is tegenwoordig ondanks zijn erge formaat ook van prima kwaliteit en je kunt hier ook prima foto's mee maken! Er zitten misschien minder functies op, maar als je hem echt voornamelijk voor de vogels gaat gebruiken lijkt mij dit prima.

En nog één ding: Canon is een duur merk, maar het is het geld zeker waard! Panasonic is wat goedkoper en staat zeker weten op de tweede plaats als het gaat om beste camera's!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Piet
21-06-2009, 21:37
Hallo Hero,

ten eerste hoor je mensen met een nieuwe camera vaak zeggen: 'Hij heeft heel veel megapixels, dus hij is echt heel goed!'
Dit is echter onzin. Dit gaat eigenlijk meer over de grootte. Als je een hele grote foto echt scherp wilt hebben dan is veel MP aanbevolen, maar jij hebt aan 6 MP heus wel genoeg, dus laat je niet misleiden door het aantal megapixels.
Zorg dat de camera een goede sluitertijd heeft. Rond de 1/100 of hoger is altijd goed (hoger = bv. 1/500). Verder moet je een camera die niet te lichtgevoelig is. Dit herken je aan de ISO van de camera. Een ISO van 200 is méér dan genoeg, liefst zelf lager!
Verder heb je bijv. nog de Zoom. Meestal hebben de camera's een optische en een digitale zoom. Bij vogels is inzoomen misschien wel erg handig, dus als je van te voren weet of je wilt inzoomen moet je vooral op de optische zoom letten. Dit is gewoon het dichterbij halen van het beeld (gewoon inzoomen dus). Digitale zoom is als het ware het scherp maken van het op in te zoomen deel en de rest van de foto wat waziger maken. Dit is niet echt belangrijk. Het is leuk, maar dit kun je net zo goed op de PC doen, misschien zelfs beter omdat je het dan helemaal naar je smaak kunt aanpassen.
Verder is een flits altijd goed, maar die zit er meestal wel op.

Natuurlijk is er nu nog de keuze tussen een (Digitale) spiegelreflex camera en een 'gewone' digitale camera. Spiegelreflex is duurder en lastiger mee te nemen, maar heeft wel veel functies (vraag je van te voren af of je die ook echt gaat gebruiken) en je kunt er verschillende lenzen op zetten. Een digitale camera is tegenwoordig ondanks zijn erge formaat ook van prima kwaliteit en je kunt hier ook prima foto's mee maken! Er zitten misschien minder functies op, maar als je hem echt voornamelijk voor de vogels gaat gebruiken lijkt mij dit prima.

En nog één ding: Canon is een duur merk, maar het is het geld zeker waard! Panasonic is wat goedkoper en staat zeker weten op de tweede plaats als het gaat om beste camera's!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Laten die andere merken als Nikon, Sony, Leica, Olympus etc, dat maar niet horen. Er wordt tegenwoordig weinig rotzooi meer verkocht. Het is alleen handig om vóór aanschaf goed te bedenken wat voor soort foto's je wilt gaan maken en wat je daarvoor het beste kunt aanschaffen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is niet realistisch.

JohanPG
22-06-2009, 19:43
Klopt Piet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer goede camera's op de markt, ook van andere merken!
Zelf ben ik een enorme vuurwerk-freak en ik weet in ieder geval dat je dan het best een Canon of Panasonic kunt nemen :)

Animal
22-06-2009, 19:52
Klopt Piet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer goede camera's op de markt, ook van andere merken!
Zelf ben ik een enorme vuurwerk-freak en ik weet in ieder geval dat je dan het best een Canon of Panasonic kunt nemen :)

Het merk kamera heeft daar niks mee te maken .
Het gaat om de lichtgevoeligheid ,en dan de combinatie van sluitertijd en diafragma.(het liefst een sluiter die je onbeperkt open kunt zetten)
Diafragma en sluitertijd kun je tegenwoordig op erg veel kamera's zelf instellen.

Digitale zoom is als het ware het scherp maken van het op in te zoomen deel en de rest van de foto wat waziger maken.
Hier klopt ook helemaal niks van.
Digitale zoom is precies zoals de naam al zegt ,er wordt niet via de lens gezoomd ,maar via de software(in de kamera) uitvergroot. Dat kun je ook op de pc doen ,maar voor velen is dat met de kamera toch wel wat handiger.
Dat het onderwerp eventueel scherper is dan de omgeving komt alleen maar door de scherpte diepte,dat kan bij iedere lens zo zijn ,en dat heeft alleen maar te maken met de brandpuntsafstand en het diafragma. Daar heeft de digitale zoom helemaal geen invloed op.