Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foto camera's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Foto camera's

    Hey lezers,

    Ik vroeg me alleen een ding af.
    Als je een foto gaat maken van een vogeltje met welke camera doe je het? (welke camera heb je?) Want ik probeer een Casio F1 camer te krijgen maar dat is geen koopje, kunnen jullie mij een goeie aanraden voor een redelijk prijsje?


    - Hero
    Birds can control the world.

  • #2
    Dat is een zeer redelijke camera voor die prijs. Het is net geen spiegelreflex, waarbij je de lens kunt wisselen, maar het zeker een mooi en nuttig ding.

    Ik heb zelf een tijd met de sony dsc717 gefotografeerd, een vergelijkbare als die casio. rg veel mooie foto's mee gemaakt. Sins een tijdje heb ik een canon spiegelreflex, net wat meer mogelijkheden nog. Een set met 300 mm zoom kostte rond de 700 euro.

    Voor wat lagere prijzen kun je op marktplaats eens zoeken, of anders bij de fa. Konijnenberg, die verkoopt ook gebruikte camera's met garantie.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik heb een spiegelreflex canon eos 400D met 18-200 mm lens

      Opmerking


      • #4
        Eerst en vooraf een vraag:

        Wat wil je gaan fotograferen?

        Alleen maar vogels (natuur / kooi?)

        als je meer wil gaan doen met de camera kun je eerst kiezen,

        Compactcamera of een DSRL met eventueel wat objectieven erbij.

        Ikzelf heb een NIKON D90 met verschillende objectieven...

        Voorheen een Nikon D40 waar ik leuke plaatjes mee gemaakt heb, maar na een twee jaar toch wat meer mogelijkheden wilde hebben.

        Vandaar een D90...

        Gr.J@siu !!!
        Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

        Opmerking


        • #5


          de Panasonic_lumix TZ5 is een hele goede camera en voor een redelijke prijs heb hem zelf ook.

          Heel makkelijk foto's uplauden naar je pc en hele scherpe foto's
          Groetjes, Dylan

          Opmerking


          • #6
            Groeten,
            Johan

            http://johanhendriks.webklik.nl

            Opmerking


            • #7
              mvrgr

              Piet

              Opmerking


              • #8
                Klopt Piet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer goede camera's op de markt, ook van andere merken!
                Zelf ben ik een enorme vuurwerk-freak en ik weet in ieder geval dat je dan het best een Canon of Panasonic kunt nemen
                Groeten,
                Johan

                http://johanhendriks.webklik.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door JohanPG
                  Klopt Piet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer goede camera's op de markt, ook van andere merken!
                  Zelf ben ik een enorme vuurwerk-freak en ik weet in ieder geval dat je dan het best een Canon of Panasonic kunt nemen


                  Het merk kamera heeft daar niks mee te maken .
                  Het gaat om de lichtgevoeligheid ,en dan de combinatie van sluitertijd en diafragma.(het liefst een sluiter die je onbeperkt open kunt zetten)
                  Diafragma en sluitertijd kun je tegenwoordig op erg veel kamera's zelf instellen.

                  Digitale zoom is als het ware het scherp maken van het op in te zoomen deel en de rest van de foto wat waziger maken.
                  Hier klopt ook helemaal niks van.
                  Digitale zoom is precies zoals de naam al zegt ,er wordt niet via de lens gezoomd ,maar via de software(in de kamera) uitvergroot. Dat kun je ook op de pc doen ,maar voor velen is dat met de kamera toch wel wat handiger.
                  Dat het onderwerp eventueel scherper is dan de omgeving komt alleen maar door de scherpte diepte,dat kan bij iedere lens zo zijn ,en dat heeft alleen maar te maken met de brandpuntsafstand en het diafragma. Daar heeft de digitale zoom helemaal geen invloed op.

                  Opmerking

                  Working...
                  X