PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke voliere?

Dovelett
17-06-2009, 15:33
Ik wil in onze schuur een vlucht maken van 1 meter diep en 2 of 2,2 meter lang, waarschijnlijk reikend tot plafond. Er komen 4 sierduiven, een bronsvleugelduif, een senegaltortel en 6 kanaries in.

Mijn portemonnee is niet extreem groot en ik wilde graag weten wat voor soort voliere goedkoopste is...aluminium of hout.

Marx
17-06-2009, 16:45
Sierduiven als in pauwestaartjes oid? Dat wordt een vieze bende hoor. Kun je niks maken voor buiten? Moet er niet aan denken dat ik 4 of 5 van mijn oosterse rollers binnen in zo'n vlucht moet houden. Ik zou dus de oplossing voor die duiven buiten zoeken en de rest binnen zetten. Dan hou je het veel hygienischer dan wanneer je die dieren allemaal in zo'n kleine volière zet ;)
Verder ga ik mee met Winterkoning. Ik ben zelf handig en denk dat ik voor 100 euro zo'n ding kan maken. Maar daarvoor heb je misschien ook wel alu-panelen als je geen dak en geen achterwand nodig hebt. Dan kun je wel voor 80 euro klaar zijn. Maargoed, die halen wel het plafond niet waarschijnlijk en daar zal je weer crea-Bea moeten uithangen. Dat wordt dus niet zo mooi dan :D

Dovelett
17-06-2009, 21:22
Van mij mag het ook een goede occasion zijn :D

Mijn keuze ging ook eerst uit naar aluminium, maar inderdaad, panelen zijn maar 2 meter hoog.

Ik ben op zich wel handig en mijn vriend helpt me graag. Ik ga es even prijzen vergelijken voor hout en gaas...