Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er een radio bij zijn vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie heeft er een radio bij zijn vogels?

    De vorige eigenaar van de blauwgrijze roodstaartjes had een radio bij de vogels in de ruimte staan. Ik vond dat een briljant idee omdat ik denk dat vogels kalmer zijn bij constante muziek. Ik wil dus permanent een klassieke radiozender opzetten in mijn vogelruimte. Op tijdklok.

    Weet iemand de zin of onzin hiervan? Nu is het daar stil op de meeuwen na. De vogels neigen dus naar schrikken van geluiden als ik binnen kom. Als ik permanent een klassieke zender speel denk ik dat dat beter is en wie weet ervaren ze dat als heel erg prettig. Beethoven, Mozart etc.


    Mijn mozambiquesijzen zitten in mijn woonkamer en zij zijn inmiddels volledig relaxed. Ik kan het nest weghalen, eitjes pakken, jongen ringen etc zonder enige emotie van de ouders. Ze kijken me nieuwsgierig aan als ik voer geef. Als de honden aanslaan reageren ze niet eens en ik kan muziek draaien en bij wijze van spreken door de kamer rennen zonder dat dat iets met ze doet. Ze vallen zelfs mijn handen aan als ik een jong pak

    Volgens mij vinden ze de drukte om de kooi juist heerlijk en afwisselend.

  • #2
    De zin Marc is,dat een klassiek muziekje heel rustgevend kan zijn.Ook voor je vogels.
    Bij zangkanaries zetten sommigen wat klassieke muziek aan,opdat de
    kanaries onderling geen zang van elkaar overnemen.
    Of dat werkelijk helpt?
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      ik heb bij mijn europese vogels ook een radio aan staan,
      de radio staat gewoon op de regionale zender .dus ze horen zowel muziek als stemmen .

      Opmerking


      • #4
        Heb ook altijd de radio aan staan, de vogels dansen er op los voornamelijk de boogie is geliefd bij ze maar ook het nieuws volgen ze met intresse.


        Grapje hoor, maar inderdaad een radio wel een spelende natuurlijk helpt inderdaad tegen schrik effecten.

        Opmerking


        • #5
          hoi marc

          ik heb ook een radio in de vogelruimte staan.
          het is ook erg handig als de vogels naar een show gaan.
          dan zijn ze op de show een stuk rustiger.

          zoals al eerder gezegd: het is een trucje zo oud als de weg naar rome, maar het werkt wel
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking


          • #6
            Mijn vogels luisteren al jaren - net als 'de baas' - naar klassieke muziek
            Mozart en Bach zijn populair maar ook Mahler mag zich in hun belangstelling verheugen..... Het maakt overigens m.i. niet zoveel uit wat voor muziek er gedraaid wordt. Een maat van me draait pop en zijn vogels schijnen het daar ook goed op te doen.


            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Overdags heb ik altijd de radio aan. Niet alleen voor mijzelf, maar de vogeltjes kwetteren gezellig mee. Geen klassiek (niet echt bevorderlijk voor mijn productiviteit), maar 3FM. Niet te hard, natuurlijk.

              Opmerking


              • #8
                ik heb een vraag,

                bevorderd de radio dan het geluid dat er geproduceert wordt, of worden ze er rustiger van?, want ik zoek nog een manier om mijn krijsende grasparkietjes nog wat rustiger te krijgen. zingen is niet erg, maar krijsen?

                Opmerking


                • #9
                  Radio Aetearoa

                  HI Marc. Ook ik heb dagelijks de radio aan. Gewoon de plaatselijke zender. Net zoals WK al zei gaat bij mij de radio wat eerder uit dan het licht. Dan weten ze dus:"radio uit, pyjamaatjes aan" . Veel boeren hebben hier in NZ classieke muziek aan staan als de koeien de schuur in komen om gemolken te worden (hier staan de koeien s'winters niet op stal) Studies hebben bewezen dat de koeien niet alleen meer relaxen maar dat het de productie ten goede komt. Groet, Kees Nieuw Zeeland

                  Opmerking


                  • #10
                    Bij een vriend van me die op een boerderij woont hebben ze ook altijd de radio aan in de melkstal, ik denk dat idd rustiger reageren als een andere koe haar melkstel afschopt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                    daarnaast en dat is de belangrijkste reden,(bij mij) ik zag in het begin nooit 1 pop op het nest zodra ik binnen stond,wat er dus gebeurde was dat de poppen massaal ( omdat ze een reactie gaven op elkaars alarmkreetje tijdens nestvlucht)van het nest afkwamen als zij de schuurdeur hoorde gaan,wat dan soms weer als het te heftig ging als gevolg had ,ei op de grond of jongen (pop neem deze mee in haar vlucht van het nest af).
                    Sommige kanaries gaan hier zelfs na aanraking nog niet van hun nest af .
                    Met vriendelijke groet, Jeroen

                    www.jeroenhubert.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      kwekers zetten ook een radio om de vogels voor te bereiden op het lawaai op TT

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking

                        Working...
                        X