PDA

Bekijk Volledige Versie : Volière

jappe
16-06-2009, 20:01
Ik wil binnenkort mijn eerste volière bouwen maar heb hier niet veel ervaring mee. Kben wel technisch aangelegd en kan het in elkaar zetten en allemaal opmeten maar wat voor materiaal heb ik nodig?

Ik zou geen nachthok maken maar gwn de vliegruimte. Dus wat voor hout gebruik ik het best, welk gaas om het dicht te zetten,...?

Het zou een volière zijn tegen een muur, moet ik deze muur dan ook speciaal ontsmetten fzo? En de ondergrond is momenteel beton waar ik het zou zetten. Is het dan misschien mogelijk dat ik houtschors over dit beton leg of mag dat niet?

jappe
18-06-2009, 14:00
Hier volgen enkele foto's van waar ik het ga zetten en het ontwerp :)

Op de foto's is de ruimte waar hij komt nog niet opgeruimd, normaal begin ik zaterdag met het opruimen en kuisen ervan.

http://img7.imageshack.us/gal.php?g=p1000403i.jpg

In de link vind je de foto's, als ik de foto's hier in zet zijn ze veel te groot en ik weet niet hoe ik dat moet veranderen...
Bij het ontwerp ben ik nog echter vergeten te zeggen dat de volière zo'n 1.80m hoog zal worden.

heeft iemand mss een idee van mooie vogeltjes voor in men volière?

tropen kweker
18-06-2009, 17:20
heeft iemand mss een idee van mooie vogeltjes voor in men volière?

waar zat je aan te denken?;)

jappe
18-06-2009, 17:39
wel ik dacht aan mooie kleurijke vogeltjes :)

ik weet er niet zoveel van af dusja :p en takken van een treurwilg kunnen die veel kwaad in een volière aangezien ik zo enkele erin wou hangen van boven.

MaxWeijers
18-06-2009, 19:05
Het lijkt me niet zo verstandig om houtsnipers in de buitenvolière te doen, warom geen zand?

jappe
18-06-2009, 19:56
aan zand had ik nog niet gedacht :)

euhm maar waarom geen houtsnippers? slecht voor de vogels?

Animal
18-06-2009, 20:17
Houtsnippers houden veel langer vocht vast ,,en kunnen dan gaan schimmelen .

Met zand is er kans dat gemorst zaad gaat kiemen en groeien ,wat weer een extratje voor de vogels is.

jappe
18-06-2009, 22:43
ahzo :)

dan moet je tog grond hebben eigenlijk want onder zand versta ik zo van dat zand dat aan de zee ligt :p

maar bedankt voor de tip ;)

jappe
26-06-2009, 09:02
werk schiet niet goed op :s veel vertragingen door de hitte (werk dan niet aangezien ik daar niet tegen kan)

Dit weekend zal er ook niet veel kunnen gebeuren want ik ben dan niet thuis dus ik hoop op grote vorderingen na het weekend.

Mikemat
26-06-2009, 09:42
Houtsnippers kan wel mits je voliere overdekt is.
De plaats waar je slagregen krijgt kun je inderdaad beter geen houtsnippers plaatsen.

Maak gewoon dat het niet nat wordt en het kan makkelijk.

Serinus
26-06-2009, 12:14
Hallo,

Tip; als het mogelijk is zou je de bruissluier kunnen laten staan.
De meeste vogels smullen ervan!

Groeten, succes, Serinus.

Antoni Hopmann
26-06-2009, 15:38
Heb je nog aan een sluis gedacht. Zelf heb ik die niet,maar mis hem wel
enigszins.

Hannes Bavius
28-06-2009, 09:36
ik ben nu ook bezig met het maken van een sluis, maar weet nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. ik heb ook houtsnippers in mijn voliere liggen. volgens mij kan het wel, zolang het maar neit nat wordt. ik heb op sommige plaatsen nog wat stro en hooi geplaatst, voor de kwartels. dan kunnen die daar lekker zaad in opscharrelen.

Animal
28-06-2009, 11:10
ik heb op sommige plaatsen nog wat stro en hooi geplaatst, voor de kwartels. dan kunnen die daar lekker zaad in opscharrelen.

Dat scharrelen gaat in zand een stuk beter.

Hannes Bavius
29-06-2009, 16:48
ok. word dat dan geen kliederboel als het regent? (onder het stro ligt nog houtsnippers)

Animal
29-06-2009, 19:00
Zand is veel sneller droog ,,hooi ,stro en houtsnippers gaan schimmelen als het nat wordt.
De kwartels doe je een groot plezier met bosjes lang gras en bosjes hei die je in het zand plant .Daar kunnen ze ook onder en achter zich verstoppen.

jappe
29-06-2009, 22:25
vandaag weer wat gewerkt en schiet weer wat op :)

woensdag hoop ik alle houtstammen die daar liggen (stuk of 40) weg te hebben en te beginnen met kuisen :) en dan lig ik weer stil doordat ik ga werken op Rock Werchter...

@Antoni Hopmann: wat bedoel je met een sluis?
@Serinus: bruidssluier groeit zeer snel en we hebben deze nog over het tuinhuis groeien dus kan altijd ff in een bloempot zetten en laten groeien :) nu moet hij weg aangezien hij echt alles overspoelt :p