Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe klinkt het zingen van man.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe klinkt het zingen van man.

    ik heb hier 2 japanse meeuwtjes zitten. 1 is een popje omdat het vorig jaar eitjes heeft uitgebroed en de 2 hopelijk een mannetje. nou weet ik niet wat voor een zingen ik moet verwachten. net zoals kanaries of totaal anders. het maakt wel geluid zoiets van priet, priet. ook vrij hard en dat doet het popje ook alleen veel zachter. hij vliegt ook elke keer om het popje heen zovan hallo hier ben ik. dus ik ben benieuwd of het een mannetjes. zoniet ik mag ruilen. en anders ik weet niet of het kan een mannetje er bij dus 2 popjes en 1 man.

  • #2
    Ik heb even een filmpje met geluid gemaakt voor je. Hier hoor je twee meeuwenmannen zingen. De een zingt heel anders dan de andere. Wat ook goed te zien is is de houding die een zingende meeuw aanneemt. Als een van jouw vogels zo gaat zitten en dit soort geluiden maakt is het gegarandeerd een mannetje.

    Is het echt alleen pfiet pfiet dan zouden het wel eens twee popjes kunnen zijn.

    Kijk maar even naar dit filmpje. In de bovenste kooi zitten de meeuwen. Geluid wel goed aanzetten.

    Mijn Japanse meeuwen gaan zingen. Leuk is het verschil tussen de twee meeuwen. Ze hebben allebei een totaal ander deuntje.

    Opmerking


    • #3
      Als je de meeuw ziet 'buigen' is het een mannetje. Hij zingt hierbij en spreid z'n staart naar het popje. Als zij wat opschuift, schuift hij mee met haar d.m.v. kleine sprongetjes. Heel gemakkelijk te herkennen, ze zingen tijdens de broedperiode ontzettend vaak en kunnen dit gezang ook 'lang' aanhouden. De zang die Marx ons toont is heel goed opgenomen. Onze mannetjes zingen wel niets iets anders, iets hoger. Maar dit deuntje is typisch voor de Japanse Meeuw.
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        wat ongelovelijk leuk om dat te horen. heel erg bedankt voor het opnemen hier van. nou dit geluid heb ik dus nog niet gehoord. ik heb de vorige eigenaar opgebeld en hij verwacht dat ze nog moeten wennen zoniet en is het echt een popje kan ik haar omruilen. moet alleen wachten tot zijn mannetjes klaar zijn met broeden want de rest had hij al verkocht. hij gebruikt ze alleen voor het uitbroeden van andere vogels. dus na de vakantie kan dat. en dan zal ik echt wel weten of er gezongen is of niet.

        Opmerking


        • #5
          nou het is inderdaad een mannetje. elke keer even bij de voliere luisteren. gisteren de laptop meegenomen naar buiten om het deuntje te laten horen. en jawel ik hoor wat zingen. het lijkt wel een oud mannetje wat aan het murmelen is maar de moter zal wel op gang moeten komen. het was overduidelijk geen priet priet wat ik van ze allebei al had gehoord. maar het klinkt wel erg lief hoor.

          Opmerking


          • #6
            Tof voor je. Het is natuurlijk nooit leuk als je te horen krijgt dat je 2 poppen hebt gekregen
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              nee overduidelijk een man wat klinkt dat fluiten lief heel anders als van de zebravink. die man waar ik ze van daan had deed een popje bij de groep vogels in en toen kijken wie er op het popje reageerde. er kwamen er gelijk al een paar op af en dan inderdaad met dat staartje wippen dus we wisten dat dat de mannetjes waren, maar tijdens het vangen moet je maar net de goede er uit vangen ze lijken dan allemaal op elkaar. van het popje wist hij het zeker dat zag hij aan het knijpringetje maar het mannetje leek ook weer op een ander dus dan ga je twijfelen. maar we hadden het toch goed. weer een manier geleerd om te kijken. zo kan je mekaar altijd wel helpen met iets.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Ik heb even een filmpje met geluid gemaakt voor je. Hier hoor je twee meeuwenmannen zingen. De een zingt heel anders dan de andere. Wat ook goed te zien is is de houding die een zingende meeuw aanneemt. Als een van jouw vogels zo gaat zitten en dit soort geluiden maakt is het gegarandeerd een mannetje.

                Is het echt alleen pfiet pfiet dan zouden het wel eens twee popjes kunnen zijn.

                Kijk maar even naar dit filmpje. In de bovenste kooi zitten de meeuwen. Geluid wel goed aanzetten.

                http://www.youtube.com/watch?v=VO5zlAwfck0

                Opmerking


                • #9
                  Als je de meeuw ziet 'buigen' is het een mannetje.
                  Doet een mannetje dat alleen bij een pop?
                  Als het 'ja' is dan weet ik meteen dat ik ook poppen heb, ik twijfel daar soms aan.

                  Groet Dree

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door carolina
                    het lijkt wel een oud mannetje wat aan het murmelen is maar de moter zal wel op gang moeten komen.
                    Kijk, dat vind ik nou een perfecte omschrijving hahaha.

                    Ik heb ook het filmpje gekeken (leuk!!!), maar mijn mannetje klinkt inderdaad heel anders. En hij buigt ook niet; Hij drukt zijn lijf naar beneden en zijn kop omhoog, zodat zijn nek langer lijkt (en zijn lijf dikker) en gaat dan inderdaad zijn motor aanzwengelen.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is een man (zingend).

                      Er zit nogal veel variatie in hoe de zang klinkt, maar vrouwtjes piepen alleen maar.

                      Hier gaat het mannetje er echt voor zitten als hij zingt (zie foto)
                      Als hij voor het popje zingt, gaat hij recht naast haar zitten en slooft zich nog erger uit (meer bewegingen) en dan neemt het popje de paarhouding aan (buigt) of vliegt weg als ze er geen zin in heeft
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dree
                        Doet een mannetje dat alleen bij een pop?
                        Als het 'ja' is dan weet ik meteen dat ik ook poppen heb, ik twijfel daar soms aan.

                        Groet Dree
                        Ik weet het niet. Ik heb hier ook weleens gezien dat een man een andere man probeert te treden; dus ze zien zelf het verschil ook niet of het is een dominantie-iets

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                          Ik weet het niet. Ik heb hier ook weleens gezien dat een man een andere man probeert te treden; dus ze zien zelf het verschil ook niet of het is een dominantie-iets
                          Zou best eens het laatste kunnen zijn. Doe een jonge man bij een groep oudere heren die al enige tijd bij elkaar zit. Je zult zien dat de nieuwkomer door bijna iedere vogel zal worden geintimideerd.
                          Bij zebravinken gaat het er nog ruiger aan toe: noem het maar een soort groepsaanranding.

                          Hans.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                            Zou best eens het laatste kunnen zijn. Doe een jonge man bij een groep oudere heren die al enige tijd bij elkaar zit. Je zult zien dat de nieuwkomer door bijna iedere vogel zal worden geintimideerd.
                            Bij zebravinken gaat het er nog ruiger aan toe: noem het maar een soort groepsaanranding.

                            Hans.
                            Ja gezellig hoor, het vreedzame rijk der dieren.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking

                            Working...
                            X