PDA

Bekijk Volledige Versie : zebravinkje aankomen vliegen

carolina
16-06-2009, 10:03
kijk vanmorgen naar buiten zie ik een toch wel raar soort musje aan het gaas van de voliere hangen. gauw naar buiten is het een zebravinkje [grijs]. gauw netje gepakt. en proberen te vangen. gaat dus niet zo makkelijk. een stukje trosgierst op de grond. wordt ook niet in getrapt. schuurdeur open en daar trosgierts in gelegt en jawel daar wordt in getrapt. gauw deur dicht. en lamp opgehaald omdat er nog geenverlichting in zit. en zo heb ik hem gevangen. voorzover ik het kan zien is het een vrouwtje er zit 1 heel klein zwart streepje onder de borst maar de snavel is op kleur en er ontbreken wangen. in de voliere gedaan en klaar was de actie. vogels wten ook gelijk dat er wat vreemd in zit. algehele herrie in de voliere. en iedereen er op af. er was al herrie toen het aan de tralies hing. alle zebravinkjes zaten aan de andere kant van het gaas. in de voliere werd er door een paar popjes flink gekriebeld aan de nieuweling wat ook nog gewaadeerd werd. leuk om te zien die communicatie in zo'n voliere. maar zou het een popje of een mannetje zijn. te zien aan mijn beschrijving.

RobK
16-06-2009, 12:25
Leuk zo'n extra vogeltje in je voliére. Met een beetje mazzel kan je via de dierenambulance of een dergelijke instelling te weten komen bij wie dat beestje is weggevlogen.

Ennuhohja, ik heb het hier al vaker geschreven; persoonlijk zou ik een "vogel van buiten" niet bij m'n eigen levende have plaatsen. Je weet namelijk niet wat het beestje nog meer meebrengt buiten z'n gezellige gezelschap.

Groet,

Rob.

carolina
16-06-2009, 13:52
ik had gelukkig nog niet zo langgeleden de voliere ingespoten. en aan bieden bij de dierenambulance is al gebeurt maar meestal eigenlijk nooit wordt er melding gedaan van vermissing. dus als hun hem op komen halen dan gaat hij ook in een voliere. ik vind het altijd wel appart dat zo'n vogeltje ons dan weer uit kiest om naar toe te gaan. ee paar maand geleden zat er ook een parkietje bij onze voliere. ook gevangen en melding van gedaan maar ook nooit wat van gehoord. zelfs een japanse kwartel heb ik in de voliere van de dierenambulance met ringetje om zijn pootje. heb daarvan kunnen achterhalen dat hij uit de buurt van wolvega komt maar de NHDB mag geen adressen doorgeven i.v.m. de privacie wet. wel als hij als vermist staat opgegeven. maar iedereen gaat er gewoon van uit dat een vogeltje niet gevonden wordt als het weggevlogen is. en zeker geen melding van gedaan wordt.
oja het heeft ook geen stippeltjes/vlekjes aan de zijkanten.

sibrand
16-06-2009, 16:14
Het is noujuist wel slim om naar de dierenambulance te gaan als er een vogel vermist is van jezelf. Heb zelf een tijdje geleden als vrijwilliger gewerkt bij de dierenambulance/vogelasiel(alleen voor gevangen vogels die opgeknapt moesten worden) Hierzo zaten een elegant parkiet in een speciale mutatie en een roodrug parkiet en een mooie kanarie geel intensief. Deze vogels waren allemaal uit de buurt gevangen. Zie je toch dat de vogels wel terecht komen.

mvg,
sibrand

carolina
16-06-2009, 17:45
ben er nu achter waar ze waarschijnlijk vandaan komt want hier in zwolle zijn ongeveer 60 zebra vinken inbeslag genomen en bij het vangen zijn er een stel ontsnapt. ik weet nog niet of deze er ook bij hoort maar mijn schoonzusje werkt bij de dierenambulance en zij gaat er achter aan voor mij. maar dan kan ik misschien het vogeltje ook nog in moeten leveren. nou dat dacht ik niet want wie weet waar hij terecht komt. als slangen voer zeker:confused:
je wilt inderdaad niet weten wat er gevonden wordt aan mooie vogels bij de dierenambulance. en meer gevonden dan dat er vermist wordt. ze worden bijna nooit opgehaald.

Ilovediamantduifjes
16-06-2009, 17:53
Kanarievriend zegt dat hij zijn Zebravinken vrijlaat in het bos (ik geloof er niet veel van ;)). Misschien wel eentje van hem?

gerard 6
17-06-2009, 05:58
Als dat zo is mag de naam "vriend" wel achter zijn naam weg!
Maar ik ga er maar vanuit dat dat niet het geval is.
(ben waarschijnlijk weer te voorbarig maar ik heb nu eenmaal mijn hart voor op de tong)

tropen kweker
17-06-2009, 14:15
klik maar eens op de link eerder gegeven

dan lees je het '' zebravink loslaat verhaal'':(

carolina
17-06-2009, 17:54
jeetje wat een idioot is dat zeg. en dan kwartels voeren aan de slangen. o.k. die beesten moeten ook eten maar moet dat nu allemaal zo. zal het maar niet aan de kinderen vertellen. dan gaat er hier geen kwartelkuiken de deur meer uit. wij met de kinderen liefdevol de diertjes verzorgen en ze ijnigen in de buik van een slang. heb net mijn jonge kwartels weggebracht gelukkig naar iemand die ze gewoon houd voor onderin de voliere. maar de volgende keer maar niet meer jongkies. lekker gewoon de eitjes opeten. en ze smaken ook nog erg lekker;)