Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste jonge zebravinkjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn eerste jonge zebravinkjes

    Hallo,

    Ik heb sinds een tijd 8 zebravinken, 4 poppen en 4 mannetjes. Allemaal meteen zeer actief aan de gang en tada! 20 eieren in totaal.
    Nu heb ik daar 2 vragen over:


    1. ik weet zeker dat ik per nest 5 eitjes zag, ook 5 mini vogeltjes maar nu nog maar per nest 4 jonge, hoe kan dat? Waar is die een jong per nest naartoe? Bij een nest had ik dan wel gezien dat er een ei onbevrucht was en niet was uitgekomen.

    2. nu is het eerste nestje denk ik wel bijna klaar om uit te vliegen, ze zitten er zeker al 21 dagen in, hebben al een goed verenpakket en krijgen ook al kleuren in hun staart. Alleen de nestjes hangen hoger dan 1,50 meter, is dat niet te hoog om ze uit te laten vliegen? Ik neem aan dat die niet meteen goed kunnen vliegen en toch op de grond gaan vallen. Moet ik nu misschien de nestjes op de grond gaan zetten?

    Verder zijn alle tips wel welkom

  • #2
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      oke dat is al fijn om te weten! Maare...de nestjes hangen binnen, 3 van de 4 dan. Binnen is het gewoon muur, dus geen tralies...waar kunnen ze zich dan nu aan klemmen?

      groetes

      Opmerking


      • #4
        Oo, dat lukt wel . Dan fladderen ze direct naar beneden. Eenmaal beneden weten ze wel hoe ze moeten vliegen. 's Avonds vind je ze altijd in hun nest terug, geen probleem. Want in het naar boven vliegen, hebben ze de tralies niet meer nodig.
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          oke super! heel erg bedankt!

          Opmerking

          Working...
          X