PDA

Bekijk Volledige Versie : arabische trommelduiven en 1 jong.

olivia7
15-06-2009, 17:20
Hoy!!!!
Ik heb een vraag over mijn duiven.
Het duivenjong is 4 juni geboren en nu dus zo'n 1,5 week oud.
Wanneer kunnen jongen zelfstandig eten?
Er is mij aangeraden om een andere duif erbij te zetten omdat de ouders broer en zus zijn ivm verwandschap,nu is mijn vraag:Wanneer zal ik er een andere duif bijzetten en wat voor 1,een doffer of duivin,kan ik er ook andere duiven bijzetten in plaats van trommelduiven?en hoe oud moet zo'n duif zijn?Een jonkie of volwassen?En wordt dat geen ruzie?
Het liefst zou ik mijn 3 duiven houden,maar ben wel bang dat het ellende wordt ivm broer/zus verwantschap,zal ik 1 wegdoen en andere ervoor in de plaats?
Graag jullie advies,alvast bedankt!!!!!!

Marx
15-06-2009, 17:29
Hoeveel ruimte hebben die duiven? Daar hangt alles vanaf. Je kan ook gewoon zorgen dat ze geen jongen krijgen. Wel zo makkelijk want een paartje haal je niet zo makkelijk uit elkaar. De jongen duiven zijn met 5-6 weken zelfstandig ongeveer. Ik gun ze de tijd want ze hoeven niet bij de ouders weg.
Als je veel ruimte hebt zou ik lekker ouders met jong laten zitten en evt een jonge pieper van een ander geslacht als je jong kopen. Dan heb je twee koppels en met wat ruimte is dat leuker voor ze. Duiven leven in groepen en niet in paartjes in dit geval.
Wel zorgen dat je het jong met 6 weken los laat vliegen want anders leert hij het niet meer. Dan vliegt hij 100% zeker niet weg.;)

olivia7
15-06-2009, 18:52
Dank je wel voor je reaktie.
Het is een behoorlijk groot hok hoor,dus dat zal geen probleem zijn.
Wanneer denk je zal ik een jonge pieper <Je bedoelt waarschijnlijk jonge arabische trommelduif?>erbij zetten dan?Hoeveel weken moet het andere duivenjong dan zijn?????
Hoe kan ik nu echt goed zien bij het jong of ik met een duifje of doffertje te maken heb??????
Maar het lijkt je geen goed idee om er bvb een klein postduifje bij te zetten voor de kleur variatie?Kunnen die 2 jongen dan als ze een maand of 6 zijn eieren leggen of houden ze zich alleen bij hun eigen duivensoort??????Hartelijk dank voor je reaktie nogmaals.