Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bamboe in de voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bamboe in de voliere

    Hallo,

    Pas op met bamboe in je voliere, het kan op een hete zomerdag, wel 30 tot
    40 cm groeien,met het gevolg dat je gaas eraan gaat, dus wel regelmatig snoeien,
    verder is het een prachtige plant
    mischien wisten jullie dit al , maar een gewaarschuwt mens telt voor twee

  • #2
    Ik heb er een fargesia in staan. Deze woekeren nauwelijks en ik houd hem mooi kort.

    Opmerking


    • #3
      fargesia rufa

      ik heb er zaterdag fargesia rufa ingezet. die woekeren niet, worden zo een 2,5 meter hoog,en zijn zeer winterhard. wel duur spul trouwens.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
        Hallo,

        Pas op met bamboe in je voliere, het kan op een hete zomerdag, wel 30 tot
        40 cm groeien,met het gevolg dat je gaas eraan gaat.
        Is dat praktijk ondervonden bij jezelf?
        Of liep het nog goed af? (Ik hoop het laatste).
        http://www.mijnvogels.webs.com

        Opmerking


        • #5
          Is dat praktijk ondervonden bij jezelf?


          nou... dat niet
          ik wil niet zegen dat alle soorten bamboe zo hard groeien , maar ez zijn er bij die 30, tot 40 cm groein per dag , sterker nog er zijn er bij die 100 cm per dag kunnen halen, mischien wel niet in ons nederlands klimaat,maar toch....
          kijk maar eens naar deze link.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb zwarte en grijze bamboe van bijna 4 meter hoog. Toch groeit ook dat niet op die manier hoor. Het kan wel maar je ziet het wel gebeuren. Denk inderdaad niet dat dat in een voliere van 2 meter hoort. Bij mij is de voliere 4 meter hoog en daar gaat dat prima in.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Ik heb zwarte en grijze bamboe van bijna 4 meter hoog. Toch groeit ook dat niet op die manier hoor. Het kan wel maar je ziet het wel gebeuren. Denk inderdaad niet dat dat in een voliere van 2 meter hoort. Bij mij is de voliere 4 meter hoog en daar gaat dat prima in.

              mooie hoge voliere heb je dan

              maar is dit niet moeilijk met vogels uitvangen???(bijvoorbeeld als je en ziek hebt of inspuiten tegen luis etc??

              en welke vogels heb je hier eigelijk in
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                mooie hoge voliere heb je dan

                maar is dit niet moeilijk met vogels uitvangen???(bijvoorbeeld als je en ziek hebt of inspuiten tegen luis etc??

                en welke vogels heb je hier eigelijk in

                Opmerking


                • #9
                  Kijk. Met een van de honden erbij zie je de verhouding. De hond is een Belgische herder Laekense. Hij doet zo bescheten omdat ik af en blijf heb gezegd voor de foto haha.

                  Opmerking


                  • #10
                    Je mag jou oleander wel eens water geven of is het een bruine mutatie
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                      Je mag jou oleander wel eens water geven of is het een bruine mutatie
                      groeten eddie
                      Die mag ik wel eens weggooien. Hij ging dood van de vorst namelijk Dus hij staat daar al een tijdje dood te zijn

                      Opmerking

                      Working...
                      X