PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk soort duif is dit?

Jolanda F
14-06-2009, 14:35
Ik heb voor een aantal weken terug deze twee gekregen, een doffer en een duivin. Ze hebben voorheen (bij vorige eigenaar) nog niet eerder een nest gehad en jawel, het blijkt hier vruchtbare grond want er liggen twee eitjes in het nest.
Maar ik vraag me nu af wat voor een soort duifjes het zijn?
En omdat ze zo tam zijn zou ik ze wel los kunnen laten vliegen?

http://img.photobucket.com/albums/v256/Dosdane/DSCF5046.jpg
Doffertje
http://img.photobucket.com/albums/v256/Dosdane/DSCF5043.jpg
Duivinnetje

olivia7
14-06-2009, 14:45
Hoy!!!!!
Ik heb zelf 2 witte arabische trommelduiven,de bovenste lijkt daar wel erg veel op,maar die onderste foto weet ik niet zeker,zit er kleur in de veren?????
Hij lijkt me ook wat klein voor een trommelduif.
Hoop dat je duidelijk antwoord krijgt op je vraag!!!!!!
Veel plezier met je duiven!

Jolanda F
14-06-2009, 14:49
Hoy!!!!!
Ik heb zelf 2 witte arabische trommelduiven,de bovenste lijkt daar wel erg veel op,maar die onderste foto weet ik niet zeker,zit er kleur in de veren?????
Hij lijkt me ook wat klein voor een trommelduif.
Hoop dat je duidelijk antwoord krijgt op je vraag!!!!!!
Veel plezier met je duiven!

Dank je wel Olivia, en nu maar hopen dat het dat is!

In het verenkleed van het vrouwtje zitten lichtbruine veren en het mannetje is compleet wit. Het grappige van het vrouwtje is dat het lijkt alsof ze lacht, heel komisch geluid. Hoewel ze ook gewoon koert net als het mannetje.

Hoe meet ik een duif op eigenlijk? Want als dat zou helpen bij het bepalen van het soort duif dan ga ik gewapend met centimeter even de duif meten!

olivia7
14-06-2009, 14:50
Ik heb mijn duiven nu een week of 6,maar ik durf ze nog niet lostelaten vliegen.
Ik heb begrepen dat ze eerst een poosje moeten wennen aan het hok en kunnen ze hun omgeving wel goed zien?????Je tuin?Ze moeten de weg wel terugvinden he!!!!!
Maar ik begreep dat het toch wel een goed tijdstip is om ze de eerste keer te laten vliegen als ze broeden,want dan komen ze altijd terug.

olivia7
14-06-2009, 14:52
ik weet dat ook niet zo precies,maar ik zou even nog meerdere reakties afwachten,die krijg je zeker wel!!!!!
Die weten meer dan ik.......
Heel veel plezier met je duiven.

Jolanda F
14-06-2009, 14:56
Ik heb begrepen dat ze eerst een poosje moeten wennen aan het hok en kunnen ze hun omgeving wel goed zien?????Je tuin?Ze moeten de weg wel terugvinden he!!!!!
Maar ik begreep dat het toch wel een goed tijdstip is om ze de eerste keer te laten vliegen als ze broeden,want dan komen ze altijd terug.

Dat had ik namelijk ook gelezen en aangezien ze hier nu een week of 5 en ook omdat ik dacht dat ze nu een broedsel hebben dat ze dus terug zouden keren.

Ik hoop dat er ook mensen zijn die ervaringen hebben wat betreft los laten vliegen.

Bedankt Olivia!

Marx
14-06-2009, 16:43
Deze duiven kunnen nooit losvliegen want dit zijn tortels. Lachduifjes om precies te zijn en die kan je nooit loslaten want ze komen echt niet terug.
De trommelduiven wel maar dat is een totaal andere soort. Dat is dezelfde soort als de postduif. Elke sierduif die van dezelfde soort is als de postduif kan los. Verder kan geen enkele duif veilig en langdurig vrij vliegen. Lachduifjes al helemaal niet want die zijn veel te relaxed en worden meteen opgegeten door een roofdier.

Dus helaas, die duifjes kunnen nooit los ;)

olivia7
14-06-2009, 17:07
Hoy!!!!!1
Helaas dan kunnen je lachduifjes niet losvliegen,maar dat geeft niets,want dan blijven ze gewoon gezellig bij je!!!!!
Je weet nu in iedergeval dat het lachduifjes zijn!!!!!!!
Succes met je duiven!!!!!!!

Jolanda F
14-06-2009, 17:13
Dank je wel voor de informatie!

Wel jammer dat ze niet los kunnen....en maar goed dat ik even hier de vraag heb gesteld. Ze zijn inderdaad heel tam, komen gewoon op je hand zitten als je deze in de kooi doet.

Nogmaals dank je wel!

En voor ik het weer vergeet: Duurt het inderdaad een 21 dagen voor de eitjes uitkomen?

Marx
14-06-2009, 17:32
Kijk hier maar even naar. Staat wat leuke informatie en ook dat de broedduur dus slechts 14 dagen is bijvoorbeeld.

Succes en als je dit gelezen hebt weet je alles wat je moet weten ;)

http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/4091/lachduif.html

Jolanda F
14-06-2009, 17:34
Nu ik dus weet dat het lachduifjes zijn was ik al gaan 'sporen' op google. En kwam dus ook tot de ontdekking dat het maar 14 dagen waren:o

Ik ga meteen even rondneuzen op de site die je gaf, bedankt daarvoor!