Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 kanariepoppen in 1 nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 kanariepoppen in 1 nest

    Wie heeft hier ervaring mee? Er zitten bij mij in de voliere 2 kanariepoppen in 1nestje te broeden. Er komen nu steeds 2 eieren per dag bij. Ze zitten nu op 4 eieren. Kan dit wat worden?

    Groetjes Inge

  • #2
    zou kunnen

    hoi
    het kan goed gaan maar de kans bestaat de de pop de jongen van de andere pop uit het nest goed.
    hoop dat het goed gaat
    vrg marthijn

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Inge
      Wie heeft hier ervaring mee? Er zitten bij mij in de voliere 2 kanariepoppen in 1nestje te broeden. Er komen nu steeds 2 eieren per dag bij. Ze zitten nu op 4 eieren. Kan dit wat worden?

      Groetjes Inge

      Beetje groot nest Inge? Gewoon de poppen elk een gewoon kanarie-traliekastje geven.Nestje draaien en de eitjes verdelen.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
        hoi
        het kan goed gaan maar de kans bestaat de de pop de jongen van de andere pop uit het nest goed.
        hoop dat het goed gaat
        vrg marthijn
        Hoi Marthijn, hoe kom je hier nu bij? Die poppen hebben geen van beiden ook maar een idee welke jongen van wie zijn hoor. Dat is het probleem verder dus niet. Het probleem is meer 10 jongen in 1 nest wat nooit past en niet goed zal gaan. Mooi de tip van Antoni opvolgen, dan komt alles goed

        Opmerking


        • #5
          hoi marx
          ik heb me in een dierenspeciaalzaak laten vertellen dat de pop op de een of andere manier door had welk jong van haar was en dat ze de jongen die niet van haar zijn er dan uit gooit.
          vrg marthijn

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
            hoi marx
            ik heb me in een dierenspeciaalzaak laten vertellen dat de pop op de een of andere manier door had welk jong van haar was en dat ze de jongen die niet van haar zijn er dan uit gooit.
            vrg marthijn

            Dat is niet zo hoor. Je kan een pop willekeurig eitjes geven van haar soort en ze zal niks merken. Geen enkele vogel merkt iets van een omgewisseld ei

            Opmerking


            • #7
              Het probleem is juist dat er nog 8 lege tralienestkastjes hangen, maar ze moeten nou net met zijn tweeen in 1 nestje gaan zitten. Ik denk niet dat ze van gedachten veranderen als ik nog een nestje maak en de eitjes verdeel. Toch?

              Groetjes Inge

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Inge
                Wie heeft hier ervaring mee? Er zitten bij mij in de voliere 2 kanariepoppen in 1nestje te broeden. Er komen nu steeds 2 eieren per dag bij. Ze zitten nu op 4 eieren. Kan dit wat worden?

                Groetjes Inge
                hallo Inge

                als er een man bij zit dan zal dat wel goed moeten zijn maar als het gewoon t poppen zijn dan word het niets


                mvg gaultier
                :wave :friendlyghost:

                Opmerking


                • #9
                  ervaring

                  Ja, ervaring hier: Gaat niet goed. Mijn buurman had hetzelfde, ze zaten zelfs tegelijkerijd op het nest; stuk of 8 eieren. Uiteindelijk niets geworden.
                  Inderdaad apart zetten; eieren verdelen, klaar.

                  Opmerking


                  • #10
                    Even voor de goede orde.
                    Elke pop dient de beschikking te hebben over 2 tralienestkastjes.
                    Alle kastje dienen op gelijke hoogte te hangen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      hier ook ervaring

                      Ik zou dat nestje laten hangen en er in iedergeval 4 eitjes uit halen en 4 laten liggen. de popjes broeden samen en voeren samen. de andere eitjes kun je bewaren voor een nestje waar minder eitjes in liggen. Ook kun je proberen om er een nestje met 4 eitjes naast te hangen en hopen dat 1 popje een stukje wil opschuiven. Al denk ik niet dat het lukt, omdat ze elkaar geaccepteerd hebben op 1 nestje. Misschien wel als je er eentje in een broedhok verder laat gaan, als ze broeds genoeg is kan dat lukken.
                      verder is het echt onzin dat kanarie's jongen van andere uit hun nestje gooien. al hebben ze 1 jong en je legd er drie bij ze voeren gewoon door. ik heb ze nog nooit op hun kopje zien krabben van Ze kijken gewoon een keertje en gaan door met waar ze bezig waren.

                      Opmerking


                      • #12
                        Maar wat kan de reden zijn dat ze met z'n tweeen in 1 nestkastje gaan zitten? Doe ik iets verkeerd?
                        Ik zal proberen de situatie wat beter uit te leggen:
                        Ik heb een voliere van 5,5m x 2m x 2m. Daarin heb ik 9 kanaries (6 poppen, 3 mannen), 2 koppeltjes japanse meeuwen, 1 koppeltje gould amadines, 1 koppeltje bourke parkieten, 1 koppeltje turquoisine parkieten en 3 chinese dwergkwartels.
                        Ik heb 3 parkietenblokken hangen, op gelijke hoogte, voor de koppeltjes parkieten en ik heb 8 tralienestkastjes hangen voor de tropen + nog 4 nestkastjes voor de sier (of evt. tropen). Deze tralienestkastjes hangen eigenlijk ook allemaal op gelijke hoogte op 1 na (hangt lager) en daar zit een andere kanarie in te broeden. Die andere 2 kanaries hebben gelijk samen voor dat ene nestkastje gekozen terwijl toen de rest allemaal nog leeg stond. Ze zitten daar nu samen op. Als de een eraf is zit de ander erop en andersom en soms zitten ze er met z'n tweeen op. In het nestje ernaast kan ik nu geen nieuw nestje meer maken want ik zie dat een andere kanarie daarin begint te broeden. Misschien dat als zij straks niet zoveel eitjes heeft dat ik daar wat bij kan leggen? Ik hoop dat de situatie zo wat duidelijker is.

                        Groetjes Inge

                        Opmerking


                        • #13
                          Hebben de kanaries nog allen complete pootjes met die parkieten in de voliere.
                          Gaat meestal slecht samen kanaries en parkieten.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Tevens gaan jap. meeuwen in nest slapen, misschien daarom 2 in 1 nest?

                            Opmerking


                            • #15
                              Hoi Antoni,

                              Ik heb begrepen dat Tropen wel samen kunnen met Neophemasoorten, Bourkeparkieten en Turqouisineparkieten dus.

                              Hoi Krien,

                              Het zijn geen Japanse Meeuwen die samen op het nestje zitten, maar 2 kanariepoppen.

                              Groetjes Inge

                              Opmerking

                              Working...
                              X