Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat mogen ze hebben?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat mogen ze hebben?

    mogen mijn vogels( grasparkieten, rijstvogels, zebravinken, en chinese dwergkwartels) ook eieren hebben? zo ja hoe moet ik die dan klaarmaken? of gewoon heel ei in Voliere leggen? want ik las op sommige sites dat dat wel kan, maar niet precies hoe. zijn er ook nog bepaalde planten die ze absoluut niet mogen? en welke zijn er juist geschikt voor?
    Gr Hannes uit Dordrecht

  • #2
    Je kunt ze gekookte eieren geven: eiwit en eigeel prakken (eventueel nog wat zaadjes ofzo er doorheen)
    Eischaal ook in kleine stukjes prakken

    Opmerking


    • #3
      Voor Chinese Dwergkwarteleieren, Zebravinkeneieren, Duiveneieren,... (kortom: alle ONBEVRUCHTE eieren ven je vogels zelf): 3 minuten koken, pellen (bij Kwartel- en Duiveneieren nog eens in 2 snijden) en (de 2 helften) aan de vogels geven in een potje op de grond. Kwartels en Zebravinken zijn hier dol op. Tegen dat de Rijstvogels bij het potje staan, is het ei al op door de Kwartels en de Zebravinken.

      Voor Kippeneieren: 10 minuten koken, pellen en in 2 snijden, de 2 helften in een potje op de grond zetten. Kwartels en Kanaries maar ook Zebravinken een beetje vinden dit lekker. Je kunt het ei ook vermalen en door het eivoer geven. De schaal kan je vermalen tot een soort poeder en door het voer mengen.

      Geen rauwe eieren geven! Dit zet ze aan om elkaars eieren open te breken en de inhoud op te smullen!
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        moet ik dan ook de schillen geven aan mijn vogels? of alleen het ei, en niet het omhulsel?( sowieso bedankt voor je antwoord.)

        zijn er nog planten die absoluut niet in mijn voliere mogen? of die er juist in mogen?

        Opmerking


        • #5
          Het 'omhulsel' mag natuurlijk gegeven worden, dit is bijna pure kalk. Kalk is heel belangrijk
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            10 op 10

            Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
            Het 'omhulsel' mag natuurlijk gegeven worden, dit is bijna pure kalk. Kalk is heel belangrijk
            ben je een goede naaaaper. thomas stop eens met je wilde verhalen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door medaar
              ben je een goede naaaaper. thomas stop eens met je wilde verhalen.
              Heb je het tegen mij? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een meisje dat Thomas heet... Anders even vragen aan m'n ouders waarom ze me 12 jaar geleden niet anders hebben genoemd.
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Allemaal, erg bedankt voor de tips.

                  Opmerking


                  • #10
                    nog eens wat:

                    geen avocado geven!
                    die is zeer giftig voor je vogels

                    @ medaar: hoezo ''thomas stop eens met je wilde verhalen''??
                    Groet'n uut Drenthe

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                      ben je een goede naaaaper. thomas stop eens met je wilde verhalen.
                      waar slaat dat op? Wie is die Thomas dan? Graag uitleg!

                      Opmerking

                      Working...
                      X