Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijstvogels bij parkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rijstvogels bij parkieten

    kunnen rijstvogels bij parkieten?

    want we hebben een nieuwe voliere voor parkieten en mijn vraag was of hier rijstvogels bij kunnen.

    groetjes,

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Bij grasparkieten beter niet, die kunnen erg agressief zijn naar andere vogels. Bij sommige andere parkietensoorten kan het wel, afhankelijk van de ruimte.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        als ik jou was zou ik catharina parkieten, of valkparkieten erin stoppen.
        grasparkieten zijn leuk boor in een kooitje, maar in een voliere zijn het krengetjes
        gr.
        robin

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
          als ik jou was zou ik catharina parkieten, of valkparkieten erin stoppen.
          grasparkieten zijn leuk boor in een kooitje, maar in een voliere zijn het krengetjes

          Ze zijn ook erg leuk in de voliere. Prachtige vogels voor koloniebroed. Als je maar weet wat je doet. Je kan zo 6 paartjes samen zetten in een voliere van 3 x 3 meter en dat zal prima gaan met 15 broedblokken. Parkieten in een kooi vind ik dus weer helemaal niks.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Ze zijn ook erg leuk in de voliere. Prachtige vogels voor koloniebroed. Als je maar weet wat je doet. Je kan zo 6 paartjes samen zetten in een voliere van 3 x 3 meter en dat zal prima gaan met 15 broedblokken. Parkieten in een kooi vind ik dus weer helemaal niks.
              ook niet als ze tam zijn?
              gr.
              robin

              Opmerking


              • #8
                Het ging er om er rijstvogels samen met parkieten konden, toch?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  rijstvogels kunnen wel met valkparkieten of een soort neophema(?)
                  maar ik zou het niet aanraden

                  Opmerking


                  • #10
                    ik ben altijd heel voorzichtig met verschillende vogels bij elkaar plaatsen in voliere, mijn standaard regel is: ik zet nooit kromsnavels bij rechte snavels, dit geeft vaak schade aan de rechte snavels die verweren zich minder dan de kromsnavels, vaak worden de pootjes aangevreten door de kromsnavels en in de broedperiode is de schade vaak nog meer, ik zou er lekker andere rechte snavels bij zetten zoals gouldamadines of andere mooie tropen...

                    Opmerking


                    • #11
                      valkparkieten gaat net zo goed hoor. de valkparkieten bij ons laten zich juist opjagen door de zebravinken.

                      Opmerking

                      Working...
                      X