Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vlucht in aanbouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vlucht in aanbouw

    Het is er van gekomen, vandaag begonnen met de vlucht te bouwen
    nou.. ja vlucht, vluchtje, meer plaats heb ik niet
    (foto,s kun je aanklikken om te vergroten)


  • #2
    Ziet er goed uit. Qua grootte: alles is beter dan niks. Wat zijn de afmetingen eigenlijk? En wat zijn de afmetingen van je nachthok?
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Met die grootte ben ik begonnen, ik geloof zelfs nog iets kleiner.
      Maak je er een dichte achterwand in?

      Succes met de leuke klus.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        ja., zeker , ik dacht zelf aan trespa, maar dat is behoorlijk duur, moet ik nog ff bekijken het zou ook watervaste multyplex 9mm kunnen zijn en, dan alles wit schilderen, maar verf is ook duur.
        en dit is de maximale grote, echt het uiterste. meer plaats heb ik niet


        gr, peter

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
          Ziet er goed uit. Qua grootte: alles is beter dan niks. Wat zijn de afmetingen eigenlijk? En wat zijn de afmetingen van je nachthok?
          ongeveer 290x95 maar dit zijn alleen de afmetingen van de vlucht.mijn nachthok is ongeveer 150x 95 , niet zo heel groot dus...,maar voldoende om mijn vogels die niet tegen de kou kunnen, te huisvesten,
          totaal van de hele voliere is ongeveer, 400 x 95cm zijn inc nachtverblijf. dus voldoende voor meer vogels.ik heb nu zo,n 20 vogels zitten. ik denk dat ik het nu wel kan verdubbelen. naar 40 vogels, ik weet nog niet wat voor vogelsr
          gr Peter

          Opmerking


          • #6
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              Hoi, Serinus

              Klopt, ik heb de uitbreidingsplannen even op een laag pitje gezet,ivm
              dat ik al een aantal maanden geen werk meer heb,dus druk met solicteren
              en ik voel me er niet zo lekker bij, als ik werkloos ben ,en mijn huishoudbeurs wordt er niet groter op. wat tijd berteft, meer als genoeg.
              maar geld voor mijn hobby komt pas op de laatse plaats behalve noodzakelijke dingen zoals voer en degelijke.maar de vooruitzichten zien er al wat beter uit, voor mijn.
              dit jaar ga ik niet op vacantie. steek het geld liever in mijn hobby.gelukkig heb ik een lieve vrouw die mij daar in steunt.

              Wat de vogels berteft, ik heb dit jaar 1 nest van 5 jonge rijstvogels gekweekt.en 2 nestje zebravinken, ik was zo trots als een pauw.toen ze uitvlogen ,voor de eeste keer is dit wel heeeel leuk.de jonge vogels kan ik verkopen of ruilen , met mensen die in mijn buurt wonen.
              of ik in de vlucht een andere soort vogels ga huisvesten weet ik nog niet, ik zit even te denken aan wild , of prachtvinken.maar de hele voliere blijft voor elke vogel toegankelijk. ze moet allemaal naar het nachthok kunnen.die daar behoeften aan hebben.en je vroeg hoe het met de vogels in het algemeen ging, Hartstike goed, dus....wat wil ik nog meer

              nou, dat was mijn verhaal zo,n beetje,
              bedankt voor je leuke reactie.ik laat nog meer van me horen.
              Groeten Peter

              Opmerking


              • #8
                Ik heb als achterwand 22 mm betonplex platen gebruikt. Via marktplaats vind je vaak tweedehandsplaten die prima bruikbaar zijn (even de gebruikte randen van 10 cm er af zagen). Ik betaalde er 20 euri per stuk voor, afmetingen 2.50 bij 150 ongeveer. Vergaat maar zeer langzaam en is oersterk.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Ton

                  Wow, 22 mm vindt ik wel erg dik, voor zo kleine voliere als ik heb, nee ik dacht aan 9 mm betonplex ,anders wordt het veel te zwaar, ik heb op internet gekeken ,en 9 mm is verkrijgbaar.bij betonplex moet je wel de gezaagde kante , behandelen met verf of gewone houtlijm , dit voorkomt dat er geen vocht in het hout trekt, als je dit doet is betonplex voor het leven.



                  (foto,s kun je aanklikken om te vergroten)

                  Groeten Peter

                  Opmerking


                  • #10
                    dat ziet er al goed uit, ben benieuwt naar het eind resultaat.
                    wat voor'n vogels ben je van plan om er nog meer in te gaan doen?

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi, Rissoto

                      Ik zit te denken aan prachtvinken,mits ze een beetje tegen de kou kunnen.in de winter,scherm ik het gaas wel af met plastic , of zo. kun jij mij vertellen welke prachtvinken tegen de kou kunnen , zonder verwarming dus.
                      ik heb nu een koppel diamantvinken, en die hebben de afgelopen winter het goed doorstaan.ooo ja... waar kan ik het beste prachtvinken kopen.??

                      Groet, Peter

                      Opmerking


                      • #12
                        Voor prachtvinken kun je heel goed terecht bij de vogelbeurzen van verenigingen en (nog beter) bij andere leden van de vogelvereniging thuis.

                        Bijna alle Australische prachtvinken kun je buiten houden, van de Afrikaanse heb ik nu zelf goudbuikjes, oranjekaakjes en helenafazantjes buiten (of gehad). Dat gaat al jaren heel goed hier.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          waar moet ik op letten, als ik vogels koop,hoe weet ik dat ze van dit jaar zijn.
                          kan ik dat alleen zien aan de ringen.?
                          ik heb gehoord dat er veel overjarige vogels te koop worden aangeboden, op vogelbeurzen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Voor prachtvinken kun je heel goed terecht bij de vogelbeurzen van verenigingen en (nog beter) bij andere leden van de vogelvereniging thuis.

                            Bijna alle Australische prachtvinken kun je buiten houden, van de Afrikaanse heb ik nu zelf goudbuikjes, oranjekaakjes en helenafazantjes buiten (of gehad). Dat gaat al jaren heel goed hier.
                            Oke heel mooi, maar je hebt zeker wel een verwarmt nachthok, of niet.
                            mijn nachthok is alleen geisoleerd,met tempex. is dat genoeg??

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik zou zelf die rijstvogels dan weg doen als je goudbuikjes ed overweegt. Je kan beter fijn bij fijn zetten en die Afrikaanse prachtvinkjes zijn toch wel het meer fijnere spul te noemen Veel van die vogels hebben genoeg aan een goed wind en regendicht nachthok. Maar je zal ze wel in de gaten moeten houden. Zitten ze na langdurige kou wat bol dan zal je moeten bijverwarmen.

                              Ik heb hier blauwgrijze roodstaartjes. Ik heb er voor gekozen deze wel binnen te houden. Ze zijn erg klein maar toch al een slag groter dan goudbuikjes bv. Die rijstvogels lijken mij erg tricky bij dit soort diertjes dus.

                              Opmerking

                              Working...
                              X