Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein diamantduifje geboren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Klein diamantduifje geboren

    Hallo,

    er is zojuist een klein diamantduifje geboren alleen beweegt het nog niet echt kan dat komen doordat het net geboren is en wat moet ik nu doen?
    Groetjes, Dylan

  • #2
    gewoon rustig laten liggen en niet gelijk gaan kijken en eraan komen de ouders verzorgen dat jong best en willen dan ook niet gestoord worden.

    Opmerking


    • #3
      Maar er zit helemaal geen beweging in het jong is dat normaal?
      Groetjes, Dylan

      Opmerking


      • #4
        Zitten de ouden wel bij het jong?

        Opmerking


        • #5
          Laat de ouders maar gaan. Straks verjaag je ze en dat wil je toch niet? De ouders zullen wel weten wat ze moeten doen.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            ja want er ligt nog een eitje in en die is nog niet uitgekomen maar ik keek naar het jong en er zit totaal geen beweging in
            Groetjes, Dylan

            Opmerking


            • #7
              ?????
              Groetjes, Dylan

              Opmerking


              • #8
                Er worden je wat vragen gesteld Dylan...... Zitten de ouders er niet op? Dat was bv een erg belangrijke vraag.
                Misschien is het wel dood als het niet beweegt.

                Maargoed, dat doet er allemaal niet toe want er is sowieso niks dat jij nu kan doen behalve die diertjes helemaal met rust laten. Niet meer kijken, niks doen en hopen dat de ouders het zelf wel weten. Je kan het niet voeren, je kan de ouders niet dwingen het warm te maken en je kan het niet levend maken als het dood is.

                Dus laat het helemaal met rust en kijk over een paar dagen nog een keer.

                Opmerking


                • #9
                  Laat het jong maar gerust!!! Natuurlijk is er geen beweging als het niet wordt warmgehouden! Straks sterft het nog of verlaten de ouders het nest! Laat ze gerust! Als je morgen een jong op de grond vindt, was het jong waarschijnlijk al dood. Hier kun je toch niks aan doen! Nu kun je ze alleen gerust laten om te hopen dat de ouders het warm houden. Hoe meer je kijkt, hoe meer het afkoelt en dus sterft! Kijk zondag of zo nog eens.
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    maar die duifjes zitten in de bijkeuken bij ons en daar wordt af en toe langs gelopen kan dat dan geen kwaad?
                    Groetjes, Dylan

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zag dat ze allebei op in het nest zitten hopelijk komt het dan toch nog goed.
                      Groetjes, Dylan

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat ze in de bijkeuken staan maakt niks uit, zolang je maar niet de hele tijd naar ze zit te kijken. Loop er gewoon voorbij, op een degelijke afstand. Alsof ze er niet zijn. Mijn duiven zitten ook te broeden in de woonkamer, ik kom er dicht bij om te voeren, om de gordijnen open en toe te doen en dan kijk ik ook eens of het ei niet uit het nest is gevallen, hun tweede ei is er namelijk al uitgevallen, ze hebben nu maar ei meer. Ik ben dus 2 keer per dag heel dicht bij de kooi. 1 keer om te voeren en de gordijnen te openen 's ochtends en 1 keer om de gordijnen te sluiten 's avonds. De rest van de dag loop ik er voorbij op 2-3 meter afstand minimum zonder te kijken naar het ei, het jong of wat dan ook. Het duivinnetje is redelijk tam en herkent mij, dus zij verlaat het nest niet als ik ze niet te veel stoor in het broeden. De doffer is een hele stresskip en daar mag ik nog niet eens op een afstand van een halve meter komen zonder dat hij opvliegt van het nest (als ik naar hem kijk). Vogels (en andere dieren ook) voelen het als je je focust op hen, zij zijn prooidieren en jij een roofdier, dus ja, je kunt je wel inbeelden hoe angstig deze kleine beestjes dan zijn. Als ze je kennen, maken zij hier geen probleem van, maar die doffer kent mij nog niet zo goed...
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dylan
                          ik zag dat ze allebei op in het nest zitten hopelijk komt het dan toch nog goed.
                          Ja hoor, altijd positief denken, de beestjes hun gang laten gaan en dan komt het wel goed. Ik duim hard mee voor jou
                          Matsje <3

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ben heel blij met al jullie vlotte reacties iniedergeval iedereen bedankt

                            Groetjes, Dylan

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dylan
                              maar die duifjes zitten in de bijkeuken bij ons en daar wordt af en toe langs gelopen kan dat dan geen kwaad?
                              Ik hoop dat alles goed is gekomen. Is de ruimte tussen de keuken en bijkeuken afgesloten met een muur en deur ivm gassen?
                              Met vriendelijke groet, Jeroen

                              www.jeroenhubert.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X