PDA

Bekijk Volledige Versie : wanneer komen de eitjes van de kwartels?

robinn.
11-06-2009, 17:06
hoi,
ik heb ongeveer een paar maanden geleden jonge chinese dwergkwartels gekocht, het is een zilver vrouwtje, een wildkleur vrouwtje en een wildkleur man, ze komen uit een broedmachine.
nu is de vraag...:
wanneer kan ik de eitjes verwachten. ik denk dat ze nog geen of net een half jaar oud zijn...

robin.

goulds75
11-06-2009, 17:13
Ik denk dat ze minstens 9 maanden oud moeten zijn.

robinn.
11-06-2009, 17:20
oke,
dat duurt nog wel ff:D
alleen is er dus een probleem, toen ik ze kocht zijden ze dat ze niet uit een broedmachine kwamen en gewoon natuurbroed waren, toen belde ik later nog een keer naar die zaak en toen zeiden ze dat ze al 2 jaar niks anders dan kwartels uit broedmachines verkochten, ik heb in totaal 30 euro betaald aan die kwartels..:eek:

Ilovediamantduifjes
11-06-2009, 17:22
oke,
dat duurt nog wel ff:D
alleen is er dus een probleem, toen ik ze kocht zijden ze dat ze niet uit een broedmachine kwamen en gewoon natuurbroed waren, toen belde ik later nog een keer naar die zaak en toen zeiden ze dat ze al 2 jaar niks anders dan kwartels uit broedmachines verkochten, ik heb in totaal 30 euro betaald aan die kwartels..:eek:

Wat een afzetters! Nu is de kans dus groot dat ze niet op de eitjes zullen broeden. Machinebroed kan dit vaak niet. Er zijn uitzonderingen!

robinn.
11-06-2009, 17:27
ja inderdaad! erg zonde van m'n geld.
haha, een broedmachine kopen?
die zijn onwijs duur.
+ dat ik nog maar 14 ben dus waar haal ik het geld vandaan:confused:
hopen dat dit uitzonderingen zijn :p
het bruine vrouwtje en het mannetje hebben wel een kale plek op hun koppie, waardoor komt dit nou weer?

goulds75
11-06-2009, 17:27
Idd.Ik heb ook broedmaschine kwartels van 2007 en een van de hennetjes is al de 2e keer aan het broeden:D En ik heb(mijn man dan zonder ervaring)voorig jaar een hennetje gekocht voor 15 € :huh geloof ik.En zij is dus de 2e keer aan het broeden.

robinn.
11-06-2009, 17:35
als dat hier nou ook eens zou gebeuren...:D
maar het duurt toch nog wel een tijdje voordat ze beginnen te leggen.
dus we zullen zien:p

tropen kweker
13-06-2009, 15:09
hallo,

het kale koppie bij je kwakkels kan komen doordat het haantje het hennetje wil ''treden'' (paren)
daarbij houd hij zich vast aan het koppie van het hennetje, en trekt hij er soms veertjes uit.

normaal gesproken kan dit geen kwaad dus geen zorgen maken.

robinn.
13-06-2009, 17:09
hallo,

het kale koppie bij je kwakkels kan komen doordat het haantje het hennetje wil ''treden'' (paren)
daarbij houd hij zich vast aan het koppie van het hennetje, en trekt hij er soms veertjes uit.

normaal gesproken kan dit geen kwaad dus geen zorgen maken.

oke, bedankt voor de reactie!
ik dacht dat het door het soms agressieve gedrag van het haantje zou komen ( hij heeft dit nooit, maar heb het wel eens op internet gelezen)
alleen komen ze uit de broedmachine, dus weten ze wel hoe "het" moet? :D :D

robin.

tropen kweker
14-06-2009, 08:57
o ja dat weten ze wel geloof me;)

tropen kweker
14-06-2009, 08:58
o ja dat weten ze wel geloof me:rolleyes:

robinn.
14-06-2009, 10:28
haha,
oké , dus het enigste wat ze misschien niet weten is dan het broeden?
:rolleyes:

Digo
24-07-2009, 16:41
Ik heb 3 weken geleden op mol markt ook 3 kwartels gekocht, 1 haan en 2 pullen, en dat heeft me 9 € gekost. Voor 30 €kreeg je 11 beestjes.