PDA

Bekijk Volledige Versie : diamantduifjes bevruchte eitjes

Dylan
09-06-2009, 19:14
Hallo,

Ik heb twee diamantduifjes die aan het broeden zijn weet iemand wanneer ik kan verwachten dat de eitjes uitkomen.
Ik heb ze geschouwd en er lopen hele dikke aderen door en het lijkt wel of de luchtkamer groter word.

Ilovediamantduifjes
09-06-2009, 19:17
Hoe oud zijn de eitjes? Normaal komen ze na 12-14 dagen uit. Met zo'n weer als vandaag is 14 dagen normaal, is het mooi en warm weer broeden ze soms maar 12 dagen.

Dylan
09-06-2009, 19:22
ik denk dat de eitjes ongveer 13 dagen zijn

Ilovediamantduifjes
09-06-2009, 19:25
Als er hele dikke aderen doorlopen kunnen ze toch nog niet uitkomen? Na 13 dagen zou er al een echt vogeltje moeten inzitten :confused: Die aders zie je toch na 4 dagen broeden of zo?!

Dylan
09-06-2009, 19:27
Maar ze zitten al wel langer te broeden dan 4 dagen maar ik zie wel wanneer ze uitkomen in-iedergeval bedankt voor je reacties.

Ilovediamantduifjes
09-06-2009, 19:49
Nog één ding: misschien zijn de jongen afgestorven na 4 dagen broeden in het ei. Dan is het normaal dat je de aders ziet. Ik heb dat ook al gehad. Ik dacht; "Yes, bevrucht!" Maar de eieren kwamen niet uit en toen ik ze openmaakte zag ik 2 embryo's van 5-7 dagen oud. Afgestorven. Dus als ze na 16 dagen nog altijd niet zijn uitgekomen, maak er dan eentje open, zit hier nog een embryo in, maak dan de andere open. Zit in dit tweede ei een LEVEND jong in en is de dooier op, leg het dan direct (niet verder uit het ei peuteren, zo kan het jong sterven) in het nest. Zit er in dit tweede ei ook een embryo, gooi de eitjes dan maar weg en wacht op de volgende eitjes. Zit er echter in het eerste ei een LEVEND jong in en is de dooier op, leg dan het jong (desnoods nog half in het ei) direct in het nest terug samen met het andere ei.

tropen kweker
24-06-2009, 18:15
eh... milke.... kijk je computer echt effe na :o