Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Familie Mozambiquesijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Familie Mozambiquesijs



    Helaas is moeders wel erg veel verstoord en heb ik weinig hoop meer voor nest 2. De jongen kruipen er ook bij en dan gaat de moeder eraf. Ze gaan dus liever in het nieuwe nest dan in hun eigen nest

    Helaas is bij het heel moeilijk te ringen jong (5 dagen maar ze waren gewoon heel erg groot al) ook een teentje beschadigd. Minimaal en hij gebruikt zijn pootje volledig normaal verder. Wel zonde. De achterteen staat net een tik scheef. Die vogel blijft dus hier en wordt een nieuw koppel. Ik denk dat als het een man is hij geen last zal hebben met bevruchten door die iets scheve teen

  • #2
    Hele mooie vogeltjes Wel jammer van dat scheve teentje, maar als je het niet weet, zou je het volgens mij niet eens merken
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      observeren en daarnaar handelen!

      Succes, groeten Serinus.

      Ps, en als je het al niet was; als de wiedeweerga nu lid worden van Serinus-Society!
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        Hoi Serinus, ik ben sowieso heel erg eigenwijs geweest Mijn koppel is zeer vriendelijk en ik heb ze meer dan 100 buffalo's per dag laten eten Nu nog steeds krijgen ze elke dag meer dan 100 bepoederde buffalo en daarom zijn die jongen zo groot en zo snel gegroeid denk ik. Man en pop zijn allebei heel erg goede ouders en zorgen samen perfect voor de kleintjes. Ze eten elke dag 3 keer vers groen in de vorm van paardenbloem en muur en verder heel veel bevroren buffalo's met poeder en eivoer. Ook eten ze veel trosgierst. Dat is best wel tegen de geldende adviezen maar mijn koppel doet het gewoon goed op dat voer. Ik ben niet bang voor driften en gevechten want mijn man is gewoon erg makkelijk. De pop ook.

        Verder bestaat het eivoer ook uit 30% gemalen pinkies wat geen enkel probleem is geweest. Feitelijk zijn de jongen op bijna puur eiwit grootgebracht aangezien ik ook nog een ei door het eivoer deed. SCHAAM

        Maargoed, misschien ook een leermoment. Niet elk koppel wordt driftig en de jongen worden dus ook prima groot als je ze volledig de keuze geeft het op dierlijk eiwit te doen bij goede ouders.

        Ik laat ze sowieso zo lang zitten als ik denk dat ze gevoerd worden. 3 weken is geen probleem. Denk dat ze daarna nog wel een keer gaan beginnen. Wie weet komen deze eieren nog uit want gister legde ze de laatste en vandaag zit ze redelijk vast. Redelijk en niet goed genoeg dus maar misschien morgen?

        Opmerking

        Working...
        X