Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen weggeven: onverwant???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jongen weggeven: onverwant???

    Ik heb zoals jullie misschien weten 1 doffer en 3 duivinnen Diamantduiven. Ik heb jongen van 2 duivinnen en 1 ei van de laatste duivin (het andere ei is jammer genoeg uit het nest gevallen ) Allemaal jongen van dezelfde vader dus. Dus... als er gekweekt wil worden met mijn jongen heb ik sowieso een lichte inteeltgraad, omdat ze dezelfde vader hebben. Ik verkoop mijn jongen, maar een meisje in mijn klas heeft foto's op m'n gsm gezien van de jongen toen ze nog in het nest lagen en vroeg of ze er ook een stuk of 2 mocht hebben/kopen. Dus zou ik graag doffer en duivin geven, want het is altijd leuk kleintjes te hebben. Gelukkig weet ik nog welke jongen van welke duivin zijn, haha Maar geef ik haar nu beter 2 duivinnen of zo? Ik weet dat broer en zus niet best is, maar halfbroer en halfzus, kan dat wel?
    Matsje <3

  • #2
    Waarom geef je haar geen duivin van jezelf en een jong doffertje? Die zijn zeker onverwant als je niet de moeder meegeeft. Dan heb je 2 duivinnen en een doffer en kan je er een doffer bijkopen zodat je twee koppels hebt.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Waarom geef je haar geen duivin van jezelf en een jong doffertje? Die zijn zeker onverwant als je niet de moeder meegeeft. Dan heb je 2 duivinnen en een doffer en kan je er een doffer bijkopen zodat je twee koppels hebt.
      Hee, zo ver had ik nog niet gedacht Haha, bedankt Wel eerst even afscheid nemen van 1 van m'n duivinnen...

      Maar ik weet niet welk geslacht de jongen hebben. Hoe kun je dit zien (ik dacht: na een jaar, als er 1 balst, is het een doffer)? En voor zo'n DNA-onderzoek kan ik superveel duifjes kopen waarvan ik het geslacht WEL weet... Maar zijn er nog manieren om het geslacht nu al te zien?
      Matsje <3

      Opmerking

      Working...
      X