Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bont boertje met afgebeten tenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bont boertje met afgebeten tenen

    Hallo,

    ik had mij graag een handtam bont boertje aangeschaft echter heeft het diertje in kwestie enkele ontbrekende tenen (er blijft niet veel van de pootjes over). Voor mij persoonlijk maakt dit niet uit echter had ik graag geweten welke problemen het beestje zou kunnen hebben indien ik het in huis neem en waar ik moet op letten.
    Het beestje kan perfect wandelen, vliegen.

  • #2
    Hoi Marcel, die heeft geen enkel probleem en je kunt hem zo nemen. Het is een goed teken als de vogel volledig tam is. Hij is dan nl natuurbroed en waarschijnlijk aangevallen door andere papegaaien. Die hebben vaak de neiging elkaars tenen af te bijten. Als het een man is en je wil hem ooit een pop geven dan zit je wel met het feit dat hij haar niet goed zal kunnen bevruchten. Dus jongen moet je niet verwachten van een vogel met volledig afgebeten tenen als dit een man is.

    Verder dus geen enkel probleem voor de vogel als jij er rekening mee houdt, hem heel veel aandacht geeft en beseft dat hij dus minder goed kan klimmen. Zo'n vogel zou ik zelf absoluut nooit kortwieken bv. Maargoed, ik ben daar echt een tegenstander van.

    Opmerking


    • #3
      Het is niet de bedoeling om hem kort te wieken, ik wil hem toch ruimte geven.
      Ook ben ik niet van plan om te kweken, gewoon als gezeldschap voor mij en ik gezeldschap voor hem. Per dag zou hij ongeveer een 4-5 tal uur "volledige vrijheid" hebben, daarom niet verplicht bij mij (lieft wel ).
      Hij zou ongeveer een 5 tal uur alleen in huis zijn per dag (wel gezeldschap van 2 grasparkieten, smiddags kan hij ook even buiten zitten (dan wel in kooi) indien het mooi weer is.

      Alvast bedankt voor je reactie.

      Opmerking


      • #4
        hey marcel

        pas op dat je geen giftige planten in de ruimte waar hij dan los is hebt staan en dat er iets voor de ramen zit zodat hij er niet tegen aanvliegt

        en pas ook op met vuur

        veel plezier verder met hem/haar
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Nog een tip; zoek even uit door uitproberen op wat voor zitstok de vogel het makkelijkst zit. Zonder tenen zal een ronde stok erg lastig zijn. Ik denk zelf aan een vierkante met licht afgeronde hoeken.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            hallo,

            waarom een niet complete vogel kopen?
            ookal heeft ie er geen last van, een papegaai pakt voer vast met hun pootje, en eten het daarna op, en als een vogel amper pootjes heeft, dan gaan ze aan voedselgebrek lijden, omdat ze alleen de kleinere zaadjes kunnen eten, en dan krijgen ze vitaminegebrek, gaan ze plukken en raken ze gestrest, dan heb jij je geld weggegooid, want die vogels is inmiddels onhandelbaar,
            maar met heel veel geluk kan het ook goedgaan..

            robin
            gr.
            robin

            Opmerking

            Working...
            X