Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe broedkooien

    Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het ombouwen van een kast tot broedkooien.
    Enkele foto's genomen zodat jullie mee konden kijken of tips geven.

    De kast in oude staat


    Deurtjes eraf


    Dit word zijn bestemming


    Ik heb al een stukje geverfd, vandaag ga ik verder en ik laat nog wel een keer wat foto's zien

  • #2
    leuk idee ben benieuwt naar het eind resultaat

    Opmerking


    • #3
      Ik heb inmiddels alles geverfd, het ziet er nu zo uit:


      Overmorgen ga ik de voorfrontjes en de lade's bevestigen

      Opmerking


      • #4
        Schitterend gewoon!!!

        Opmerking


        • #5
          Grappig zeg ! Je moet er maar opkomen. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is !

          Opmerking


          • #6
            goed idee

            zo zie je waar een beetje handigheid toe kan leiden. ben benieuwd naar het eindresultaat.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Geweldige manier van recycelen.

              Ben benieuwd naar het resultaat straks.

              Groeten Michael.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Het werk heeft enige vertraging opgelopen maar toch hier enkele foto's.





                Ik heb het grootste gedeelte van de frontjes bevestigd, de rest is in bestelling en dat duurt best wel even.
                Ik ga zometeen beginnen met het bevestigen van lades in de kooien waar al wel voorfrontjes inzitten en het koppel kanaries van mijn moeder gaat er waarschijnlijk vanmiddag al in.
                De rest van de voorfrontjes komt woensdag, dus ik laat wel wat meer zien als die er ook inzitten.

                Opmerking


                • #9
                  hallo,
                  erg leuk, ik heb ook eens een oude kast omgetoverd tot broedkooien.
                  ziet er erg mooi uit!

                  welke vogels wil je erin gaan kweken??

                  groeten,
                  Groet'n uut Drenthe

                  Opmerking


                  • #10
                    The proof of the pudding is in the eating

                    Opmerking


                    • #11
                      Kast Ombouwen Naar Broedkooien

                      Je bent lekker bezig Maarten.
                      Ziet er goed uit.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Weet niet wat voor verf je hebt gebruikt,op waterbasis of terpentine maar wil even zeggen dat je moet zorgen dat de verflucht er uit is omdat vogels daar erg gevoelig voor zijn.
                        groeten eddie

                        Opmerking


                        • #13
                          @Serinus: wat jij zegt was ook een van mijn minpunten, maar heb het uiteindelijk toch maar voor deze kast gekozen want als ik losse kooien zou kopen ben je al gauw 4 keer zo duur uit, dus daarom toch maar de kast.

                          @girlits: ik wist niet dat dat zo slecht was maar nu ik het weet laat ik het nog wel een keer extra doorluchten

                          @tropenkweker: in ieder geval komt er een koppel kanaries van mijn moeder in.
                          voor de rest weet ik het nog niet zo goed, misschien een koppel cubavinken, misschien wat mozambiquesijsjes als dat erin past, het ligt er net aan wat de handelaar waar ik het altijd haal heeft.
                          weet iemand trouwens wat je op het moment voor een koppel kleine of grote cubavinken betaald?

                          Opmerking


                          • #14
                            @ maarten

                            laatst zag ik bij een kweker een koppel cuba's voor 90 euries
                            dat vond ik wel een redelijke prijs.

                            veel succes met de vogels die erin komen.
                            Groet'n uut Drenthe

                            Opmerking


                            • #15
                              Inmiddels heb ik de broedkooien helemaal af, het ziet er nu zo uit:



                              Op deze foto zie je wat de uiteindelijke kooien zijn ( met zwarte lijnen aangegeven, op de andere foto was dat misschien een beetje onduidelijk)



                              Ik ben er niet ontevreden over.
                              Het enige wat nog rest is het vullen met soorten.
                              Er zitten al 2 kanaries in zoals je kunt zien
                              In de onderste 2 kooien doe ik geen soorten, die zijn alleen voor de jongen in de broedperiode die nog op kleu moeten komen.
                              Ook ben ik er nog niet over uit hoe ik het met de bodembedekking doe.
                              Op het moment heb ik plankjes erin liggen met een krant erom heen gevouwen, maar dit werkt nog niet naar mijn zin, is het ook mogelijk dat ik een stapel van een stuk of 10 kranten die op maat gesneden zijn in de kooi leg en dan om de dag een krant eraf trek?
                              En voor degenen die beukensnippers hebben ook een vraagje: om de hoeveel tijd vernieuwen jullie dat?
                              Een punt dat namelijk ook meespeelt is tijd. Als het zo is dat bijv beukensnippers maar eens in de 2 weken verschoond moet worden en kranten om de dag dan kies ik toch voor beukensnippers, als is dat misschien wel wat duurder.

                              Opmerking

                              Working...
                              X