Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beetje hulp nodig

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • beetje hulp nodig

    hallo,

    nou ik heb net even gezocht naar een vogel forum en ik zit met een probleem.

    bij ons in de klimop heeft een merel (denk ik) een nest gemaakt.
    het ei is soort van licht groen met bruine vlekjes.

    maar we zijn dus de klimop gaan knippen( niet bovenop bij het nest) en toen is ze er een tijdje af geweest.

    en er toen weer op en nu is ze vanaf half 9 tot kwart over 11 er nog niet weer op geweest.

    en het is hier vrij fris nu dus ik heb de eitjes eruit gehaald.

    ik heb ze in m'n handen gevouwen en en toen een paar keer in geblazer,nou geloof het of niet ze waren zo koud het condens stond erop.

    ik heb ze alle 3 na gekeken 2 waarbij nu zichtbaar leven in zit waarbij je ook het hart ziet kloppen en 1 die nog vrij helder is maar in lauw water wel op z'n punt staat.

    dus ze liggen nu onder een warmte lamp ik heb dit jaar nog een afgestoten ei gehad maar die was niet bevrucht.

    als ze wel uitkomen(wat ik wel hoop) dan word het moeilijk omdat ze heel vaak gevoerd moeten worden heb ik gelezen.

    kunnen jullie mij dan advies geven?

    welk voer, hoe veel per keer,wel of niet met spuit hoeveel x per dag (ik heb gelezen 60x per dag).


    nou dat was het.

    Mvg, Nick

  • #2
    De eitjes weggooien is het beste dat je kunt doen. Officieel heet het nestverstoren wat je deed, dat is al strafbaar. De jongen zelf houden is nog eens strafbaar. Daarna vrijlaten; weer niet toegstaan...

    Dit is gewoon pech voor de merel, maar zo hoort het regelmatig te gaan, een andere keer eet een dier het nest leeg. Vogels "horen" niet elk ei tot volwassen vogel te brengen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking

    Working...
    X