Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogels kunnen in deze volliere??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke vogels kunnen in deze volliere??

    hoi,
    ik wil graag een niet te dure volliere voor tropische vogels.
    nu heb ik er een gevonden voor 100 euro, de afmetingen zijn : 80 breed x50 diep x180 hoog.
    ik zat zelf te denken om er een koppel zebravinken, een koppel rijstvogels, een koppel diamantduifjes, een koppel japanse meeuwen en een koppeltje chinese dwergkwartels met nog een hen erin te zetten.
    zijn dit te veel vogels?
    en zijn er nog andere leuke soorten die erbij kunnen en die niet te duur zijn.
    ik zou er ook nog wel grasparkietjes in willen.

    robin
    gr.
    robin

  • #2
    beste robin die voliere is voor het antal vogels wat je wil houden veel te klein

    ik adviseer je om er hooguit 2 koppels in te zetten en dan ook nog parkietachtige, bv bourks of elegantparkieten of roodrugparkiet die klimmen namelijk meer.
    vogels vliegen namelijk nooit recht omhoog en je kooi is hoger dan die breed is

    Opmerking


    • #3
      Te klein en te vol. Dus helaas, dat gaat niet. Zulke kleine kamervolieres zijn slechts geschikt voor 1 koppel vogels of een paar sociale vogeltjes waar je niet mee wil kweken verder. Grasparkieten kunnen nergens bij.

      Als je zoveel vogels wil als jij wil dan kun je beter even doorsparen of je vader vragen een voliere te bouwen voor dat geld. Kom je al een heel eind hoor. Voor al die vogels samen moet je toch minstens aan 3 meter lang en 1,5 meter breed denken. 2 meter hoog is standaard meestal. Dus dat wordt knutselen of je verlanglijstje voor meer dan de helft schrappen.

      Verder zou ik een paar boekjes huren in de bieb en daar eens goed in lezen hoe je de vogels moet verzorgen en waarom ze niet zo samen in kleine kooitjes kunnen. Is heel leerzaam en ook beter voor de vogeltjes.

      Opmerking


      • #4
        ja het is eigenlijk wel erg klein ja...
        mijn budget voor alleen een voliere is ongeveer 150 euro.
        ik weet niet wat je hiet voor hebt, op marktplaats staan er wel een paar maar dat zijn dan van die houten krotten die je zelf uit elkaar moet halen en thuis weer in elkaar moet zetten. dus dat lijkt me weggegooid geld.
        maar wat voor hout heb je nodig voor een voliere?
        mijn vader heeft een timmerbedrijf dus het in elkaar zetten en het maken zal wel lukken...
        gr.
        robin

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
          ja het is eigenlijk wel erg klein ja...
          mijn budget voor alleen een voliere is ongeveer 150 euro.
          ik weet niet wat je hiet voor hebt, op marktplaats staan er wel een paar maar dat zijn dan van die houten krotten die je zelf uit elkaar moet halen en thuis weer in elkaar moet zetten. dus dat lijkt me weggegooid geld.
          maar wat voor hout heb je nodig voor een voliere?
          mijn vader heeft een timmerbedrijf dus het in elkaar zetten en het maken zal wel lukken...

          Dan denk ik dat je je vader alleen even wat voorbeelden moet laten zien en dat hij er dan een machtig mooie kooi van kan maken. Onthoud daarbij vooral dat de vogels droog kunnen zitten, op bepaalde plaatsen aan minstens 3 kanten dicht willen zitten en dat ze niet in de schaduw op een vochtige plaats in de tuin willen wonen. Je kan ook een binnenvoliere maken van hout. Voor 150 euro haal je dat makkelijk. Gaas kost je 50 euro en de rest kan je pa voor vrijwel gratis regelen denk ik

          Zoiets bv. is heel erg leuk. Maak het open deel dan bv 3 meter lang. Daar passen de vogeltjes wel in die jij wil. Niet meer maar wat jij wilde hebben kan dan wel.

          Opmerking


          • #6
            En voor binnen is helemaal makkelijk want dan hoeft je vader alleen een lattenframe met gaas en een deur te maken. Dit van hout is prima.

            Opmerking


            • #7
              dat is een mooie voliere,
              alleen is het probleem we hebben al een binnenvoliere, en m'n vader heeft heel wijnig tijd. maar hij is nu nog niet thuis dus ik zal het vanavond nog ff vragen.
              en een volliere van 2 meter breed 1 meter diep en 2 meter hoog met invlieggat naar de schuur voor een nachthok? wat kan je daar in stoppen?
              gr.
              robin

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  oke, eigenlijk zijn zebravinkjes ook niet zo bijzonder, omdat ongeveer iedereen die een voliere heeft zebravinken heeft zitten.
                  en inplaats van rijstvogels en zebravinken, catharina, gras en veelkleuren parkieten?
                  gr.
                  robin

                  Opmerking


                  • #10
                    Je loopt wel hard van stapel, als ik jou was zou ik in een voliere van 1 bij 2 meter bijv. hoogstens een koppeltje japanse meeuwtjes een koppel zilverbekjes een koppel diamantduifjes en op de grond wat chinese dwergkwarteltjes.
                    Als je echt parkieten er bij wil dan zou ik bourks doen, die zijn bijzonder rustig en slopen ook niet.
                    Grasparkieten zou ik niet doen en veelkleuren ook niet, catharina's zou eventueel nog wel kunnen.
                    Als je dan na enkele goede broedseizoenen andere vogeltjes wil kan je eens gaan kijken naar duurdere.

                    Opmerking


                    • #11
                      oke,
                      veel mensen zeggen dat je geen grasparkieten moet doen in een gemengde voliere, maar waarom dan niet? ik heb vaak genoeg volieres met zebravinken, grasparkieten, valkparkieten, bourkes en veelkleurenparkieten die bij elkaar zaten zien staan.
                      gr.
                      robin

                      Opmerking


                      • #12
                        Dan heb je het over een voliere met parkieten met 1 koppel zebravinken, nu zijn zebravinken nogal fel dus dan kan het wel, maar wil je ook zilverbekjes, japanse meeuwtjes enz. dan zijn grasparkieten niet geschikt.
                        (er was misschien ook sprake van gouldamadines, die zou ik niet doen tenzij je zeker weet dat ze bij een kweker vandaan komen die ze ook buiten had, ze zijn over het algemeen namelijk erg gevoelig voor kou)

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
                          oke,
                          veel mensen zeggen dat je geen grasparkieten moet doen in een gemengde voliere, maar waarom dan niet? ik heb vaak genoeg volieres met zebravinken, grasparkieten, valkparkieten, bourkes en veelkleurenparkieten die bij elkaar zaten zien staan.
                          Grasparkieten zullen andere vogels schade toe brengen, wat oa kan leiden tot amputatie van een pootje.
                          Met vriendelijke groet, Jeroen

                          www.jeroenhubert.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            oh oke, dat wist ik niet
                            ik daht dat het altijd van die lieve vogeltjes waren die aleen een beetje floten.
                            en valkparkietn? of is dat hetzelfde verhaal?
                            allen is er nog een probleem.
                            de voliere komt bij m'n moeder, maar ze vind dat niet goed, eerst zij ze van wel maarja.
                            hoe kan ik haar nog ompraten?
                            tips? haha
                            gr.
                            robin

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                              Dan denk ik dat je je vader alleen even wat voorbeelden moet laten zien en dat hij er dan een machtig mooie kooi van kan maken. Onthoud daarbij vooral dat de vogels droog kunnen zitten, op bepaalde plaatsen aan minstens 3 kanten dicht willen zitten en dat ze niet in de schaduw op een vochtige plaats in de tuin willen wonen. Je kan ook een binnenvoliere maken van hout. Voor 150 euro haal je dat makkelijk. Gaas kost je 50 euro en de rest kan je pa voor vrijwel gratis regelen denk ik

                              Zoiets bv. is heel erg leuk. Maak het open deel dan bv 3 meter lang. Daar passen de vogeltjes wel in die jij wil. Niet meer maar wat jij wilde hebben kan dan wel.

                              Die houten uitvoering van getoonde voliere is voor mij een uitdaging om zo iets te gaan maken... naast mijn bestaande voiliere.

                              en dan twee of drie Koppels goults of goudvinken erin !!!

                              gr. J@siu !!

                              Prachtig "Hokkie" !!!!
                              Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

                              Opmerking

                              Working...
                              X