PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaas schilderen voor een beter zich in de voliere

P.Wijlaars
03-06-2009, 11:23
hoi, ik heb mijn gaas vorig jaar groen geschilderd, maar mijn achtergrond is wit , is het niet beter, om het gaas ook wit het schideren,wie heeft er ervaring mee.
ik mijn ogen zal het gaas dan niet zo opvallen ,of vergis ik me???

Groeten Peter

Marx
03-06-2009, 11:29
Ik heb gehoord dat vogels het als onprettig ervaren om door wit gaas heen te kijken. Vergeet ook niet dat je vogels zelf juist minder goed zichtbaar worden door wit gaas tenzij ze zelf wit zijn ;)

P.Wijlaars
03-06-2009, 11:42
Ik heb gehoord dat vogels het als onprettig ervaren om door wit gaas heen te kijken. Vergeet ook niet dat je vogels zelf juist minder goed zichtbaar worden door wit gaas tenzij ze zelf wit zijn ;)

oke, dus , gewoon groen houden
scheelt me weer werk.
bedankt voor de tip

Patriick
03-06-2009, 14:31
Je kan het wel zwart schilderen, ik weet niet of t helpt met een witte achtergrond. Maar door zwart gaas kijk je makkelijker dan door groen gaas.

Patriick
03-06-2009, 14:35
Deze vond ik.

Hoi,
Ik heb dit weekend mijn gaas met Hammerite zijdeglans zwart geverfd. Ik heb daarvoor een lakrollertje gebruikt. Wat een enorm verschil!

Zie hier de foto's:

Bovendeel zwart geverfd, benedendeel nog steeds grijs:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/bovenzwartondergrijs.jpg

Oude situatie:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/grijs.jpg

Nieuwe situatie:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/zwart.jpg

populier
03-06-2009, 18:16
Foto 1: Mijn kweekboxen binnen wit geschilderd (witte achtergrond)

Foto 2: Mijn buitenvoliere zwart geschilderd (donkere achtergrond).

het is idd. een wereld van verschil als je je gaas aanpast aan de achtergrond.

Alleen gaas groen geschilderd en nu naar wit, zal wel in een paar laagjes moeten. voor de dekking.

Denk er nog maar eens over.

Groeten Michael.

Robin
03-06-2009, 19:00
In principe moet je altijd je gaas donker schilderen, ook bij een witte achtergrond. Bij de kweekboxen van Populier is het natuurlijk even anders omdat hij verlichting in de boxen heeft. Door het zgn. tegenlicht kijk je dan goed door het witte gaas. Maar in alle andere gevallen geeft wit of lichtgekleurd gaas een heel slecht doorzicht...

Antoni Hopmann
03-06-2009, 20:06
Wat heb ik het toch altijd gemakkelijk gehad. Zowel voor de gemengde voliere als voor de voliere met kanaries heb ik altijd groen geplastificeerd gaas
gekocht.

Mikemat
03-06-2009, 21:23
Iemand trouwens ervaring met gaasbeschildering en kromsnavels ?
Want mijn gaas belemmerd het gezicht ook behoorlijk en heb catharina's die voor 70% in het gaas hangen.

P.Wijlaars
04-06-2009, 13:21
Wat heb ik het toch altijd gemakkelijk gehad. Zowel voor de gemengde voliere als voor de voliere met kanaries heb ik altijd groen geplastificeerd gaas
gekocht.

oke,maar ik heb een witte achtergrond, dan is het toch hinderlijk, vind ik zelf

gr. peter

P.Wijlaars
04-06-2009, 13:27
Foto 1: Mijn kweekboxen binnen wit geschilderd (witte achtergrond)

Foto 2: Mijn buitenvoliere zwart geschilderd (donkere achtergrond).

het is idd. een wereld van verschil als je je gaas aanpast aan de achtergrond.

Alleen gaas groen geschilderd en nu naar wit, zal wel in een paar laagjes moeten. voor de dekking.

Denk er nog maar eens over.

Groeten Michael.

op de eerste plaats ,mij complimenten voor je voliere, ik wou dat ik zoveel ruimte had, prachtige voliere ,
en ik zal wel eens een stukje proberen , om het mat zwart te schilderen.
mocht dat niet lukken, zet ik wel meer groenblijvende planten tegen de achtergrond, dan ben ik er ook,
maar bedankt voor de tip

gr Peter

populier
04-06-2009, 16:17
Hallo Peter,

Bedankt voor het compliment, mocht het stukje wat je wilt proberen wel wat uit maken en je wilt de hele voliere doen, doe het dan idd. met een lak rolletje en eventueel en beetje verdunnen en je bent zo klaar en het is zo droog, en daarna misschien nog en keer.

laat het even weten wat het resultaat is geworden.

Succes en groeten Michael.

P.Wijlaars
19-06-2009, 23:36
ik heb vandaag , boven op de voliere gaas geplaats, maar die hou ik gewoon, grijs,vezinkt, omdat er bovenop het gaas nog een plaat polycarbonaat golfplaat op komt, valt het gaas niet zo op, het gaas is alleen voor, mocht er grote hagelstenen met een regenbui meekomen , hem ik na de hagelbui al mij vogels nog.je weet het maar nooit in dit nederlands klimaat. toch???

Ton Koek
19-06-2009, 23:42
Dat is inderdaad het veiligst. Bovenop heb ik ook het gaas niet geschilderd.

Succes met de bouw verder.

Mikemat
08-07-2009, 20:04
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden ook mijn gaas geschilderd, het verschil is gigantisch.
Een echte aanrader, maar zou het toch niet durven bij bv kromsnavels die veel in het gaas hangen.

ele
08-07-2009, 23:43
Een goede verfsoort is Brantho Korrux, dit is een 3 in 1 potsysteem (grondverf, voorverf en aflak).
Citaat: "Brantho-Korrux “3in1” mag gebruikt worden voor kinderspeelgoed waarop gekauwd en gesabbeld wordt of met de blote huid in aanraking komt. (getest volgens DIN 53160; de testen geven PH-waardes tussen 2,4 en 8,8)."

P.Wijlaars
08-07-2009, 23:49
Een goede verfsoort is Brantho Korrux, dit is een 3 in 1 potsysteem (grondverf, voorverf en aflak).
Citaat: "Brantho-Korrux “3in1” mag gebruikt worden voor kinderspeelgoed waarop gekauwd en gesabbeld wordt of met de blote huid in aanraking komt. (getest volgens DIN 53160; de testen geven PH-waardes tussen 2,4 en 8,8)."

zo!!!!! je bent goed op de hoogte, mijn complimenten hoor. voor mij is dit wel niet van toepassing , want ik heb geplastifiseerd gaas.maar wel bedankt voor de tip.
gr. Peter;)

P.Wijlaars
25-07-2009, 08:51
Hallo Peter,

Bedankt voor het compliment, mocht het stukje wat je wilt proberen wel wat uit maken en je wilt de hele voliere doen, doe het dan idd. met een lak rolletje en eventueel en beetje verdunnen en je bent zo klaar en het is zo droog, en daarna misschien nog en keer.

laat het even weten wat het resultaat is geworden.

Succes en groeten Michael.

ik heb toch maar groen geplastificeerd gaas gekocht,als de achtergrond straks goed is begroeit met planten,zal het zicht ook wel beter zijn,als je groen gaas voor je planten hebt is het zicht ook beter in de voliere, dat merk ik nu al een beetje

dave1
25-07-2009, 09:14
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden ook mijn gaas geschilderd, het verschil is gigantisch.
Een echte aanrader, maar zou het toch niet durven bij bv kromsnavels die veel in het gaas hangen.

ik zie niet in waarom niet bij de kromsnavels. ik ben nu bezig met nieuwe vluchten en ga het daar ook doen. ik heb mijn voliere van hout en die is geschilderd met groene beits de balken boven bij het dak kunnen ze gewoon aan knagen. en er is me nog geen vogel dood gegaan.

dave1
25-07-2009, 09:14
p.wijlaars een geweldige voliere heb je daar staan.