Mededeling

Collapse
No announcement yet.

albino?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • albino?

    hallo,

    vandaag heb ik even gespiekt in het broedblok van mijn grasparkietje. moeders vind het prima, ze is tam. ze heeft 3 jongen en het middelste jong, nog geheel kaal dus nog geen veren te zien, heeft fel rode ogen.
    kan dit duiden op een albino?

    gr petra

  • #2
    Ja, of een lutino (gele veren). Leuk, die zijn vaak wel heel mooi

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
      Ja, of een lutino (gele veren). Leuk, die zijn vaak wel heel mooi
      lutino, dat heb ik even moeten opzoeken. is wel leuke kleur, maar als ik mag kiezen dan toch maar albino hahaha (helaas heb ik niets te kiezen hahaha)

      ach ze blijven toch niet, het was een probeersel om de tamme parkiet van mijn vader in de voliere bij mijn andere vogels te doen samen met een gekocht mannetje. eerst ging het heel goed, totdat de jonge zebravinken uitvlogen.het mannetje vond dit wel heel leuk en begon de jonge vinkjes te bijten. had het helaas te laat in de gaten. binnen 1 uur had hij er 1 van zijn schedel ontdaan en wat erin zat opgegeten en een andere gescalpeerd. die laatste heeft het overleefd en maakt het gelukking goed. heb het mannetje eruit gevangen en die zit nu, in afwachting van het uitvliegen van de jongen, in een broedkooi.
      alle parkieten gaan dan naar de buurman die een grote voliere heeft en weer met parkieten wil beginnen.

      gr petra

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door petra bakhuis
        hallo,

        vandaag heb ik even gespiekt in het broedblok van mijn grasparkietje. moeders vind het prima, ze is tam. ze heeft 3 jongen en het middelste jong, nog geheel kaal dus nog geen veren te zien, heeft fel rode ogen.
        kan dit duiden op een albino?

        gr petra
        Het is in ieder geval een ino...
        Het kan dan nog albino, lutino of creme-ino worden

        Opmerking


        • #5
          Hallo Cara:

          Geen creme ino: onbestaande kleurslag.
          Naast lutino en albino zijn hebben ook jonge cinnamons,
          fallows, lacewings en Texas clearbody rode ogen.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            Creme ino, beter geelmasker ino genoemd (kon ik even niet opkomen)
            Bestaat wel degelijk.

            Opmerking

            Working...
            X