Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is het mogelijk om een broedblok te verhuizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • is het mogelijk om een broedblok te verhuizen

    Goedendag,

    Ik heb een koppel colli's met 2 jongen van een week oud in een voliere.

    is het mogelijk om de jongen met broedblok en al en de man en pop te verhuizen naar een andere kooi waar ze alleen met zijn 4en zitten.

    dit omdat ik de voliere ga gebruiken voor andere koppels.

    ik hoor graag van jullie.

    groet

  • #2
    even wat meer info.

    de jongen zijn nu beide een week oud. ze worden goed gevoerd en ze groeien als kool.

    vrdr geen bevruchte eieren in dit blok.

    Opmerking


    • #3
      Ik zou het niet doen. Het risico dat de ouders de jongen in de steek laten is groot. Kun je niet even een paar weekjes wachten?
      www.vogeltuin.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        Het is mogelijk om wat weekjes te wachten met de verhuizing.

        het is dus echt af te raden? of heeft het wel een kans van slagen?

        want als de ouders ze echt mocht af stoten dan zullen wij daar snel bij zijn met nutri bird A21

        Opmerking


        • #5
          Hallo Campie:

          Als het echt niet anders kan - maar beter is natuurlijk het blok te laten hangen - wacht dan met verhuizen tot de jongen tenminste ongeveer 3 weken oud zijn.

          De normale gang van zaken tijdens de eerste weken is:
          De man voert de pop, de pop voert de jongen.
          Na ONGEVEER (individueel verschillend) twee weken voert de man de jongen ook direct.

          Dus als - op pakweg drie weken - de pop weigert verder te voeren is er altijd nog de man om dat te doen of omgekeerd natuurlijk.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            Hebben het blok eergisternacht toch verhuist naar een andere kooi.

            man, pop en kuikens slapen in het blok elke nacht.

            toen ze wakker werden, waren ze dus in hun nieuwe kooi.

            tot nu toe geen enkel probleem. de jongen worden goed gevoerd.


            groet cameron

            Opmerking


            • #7
              Warom niet gewoon wachten tot de jongen zelfstandig zijn. dat verplaatse is nergens voor nodig en daar kreig je alleen problemen van.

              Opmerking


              • #8
                Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen iets vragen? Doe gewoon wat je wil als je het toch gaat doen. Dan zie je wel wat er gebeurd. Wat mensen ook zeggen, het hangt toch helemaal af van wat er gebeurd als je je eigen ding gewoon perse wil doen.

                Nu frustreert het alleen maar als je advies vraagt en dan doodleuk verteld dat je precies doet wat afgeraden wordt. Straks heb je dode jongen en dan baal je. Als het goed gaat en blijft gaan heb je mazzel. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan maar nog meer voor de jongen. Vanaf een week met nutribird geeft wel wat stress nl

                Opmerking

                Working...
                X