Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartels

    hallo allemaal

    Ik heb in mijn voliere 4 chinese dwergkwartels lopen 1 haan en 3 hennen. Ze leggen in heel de voliere eieren en op twee plekken onder een dakpan leggen ze een stuk of acht eieren bij elkaar. Nu is de vraag gaan ze hier nog op zitten? En als er jongen uit komen gaan die dan door de gaas heen weg?

  • #2
    Hey,

    Ik neem aan dat je er bekent mee bent dat je chinese dwergkwartels beter 1-1 kunt houden?

    Over het gaas: Het is handig als je fundering een stuk uit de grond steekt, of dat je nog een opstaand randje op de grond hebt. Anders kunnen de kuikens hun kop er sowieso door steken en vormen zo een slachtoffer van eksters o.d.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
      Hey,

      Over het gaas: Het is handig als je fundering een stuk uit de grond steekt, of dat je nog een opstaand randje op de grond hebt. Anders kunnen de kuikens hun kop er sowieso door steken en vormen zo een slachtoffer van eksters o.d.
      en ze kunnen zichzelf ook 'ophangen' in het gaas, ze steken hun kop erdoor maar raken er niet meer uit

      Opmerking


      • #4
        een legsel is compleet vanaf 8 eieren
        of ze er gaan op zitten broeden en het volhouden is een groot vraagteken

        natuurboed kwartels vindt je niet veel meer

        als de kwartels de eieren zelf naar een plek gerold hebben
        laten liggen zou ik zeggen en afwachten

        als de hennen na 14 dagen nog altijd niet gaan broeden kan je de eieren wel wegnemen

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ThomasD
          een legsel is compleet vanaf 8 eieren
          Het kunnen er ook meer zijn.
          Met vriendelijke groet, Jeroen

          www.jeroenhubert.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ThomasD
            een legsel is compleet vanaf 8 eieren
            of ze er gaan op zitten broeden en het volhouden is een groot vraagteken

            natuurboed kwartels vindt je niet veel meer


            ...
            Da's waar. Onze (machinebroed) Kwartels broeden nooit, maar leggen het ene ei na het andere. Wel handig, zondag een lekker eitje als ontbijt
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
              Het kunnen er ook meer zijn.
              heb je gelijk in Jeroen

              daarom dat ik ook typte VANAF 8 eieren XD

              wouter hoe gaat het nu met de kwartels ?

              Opmerking


              • #8
                Het is nog het zelfde als eerst. Ze doen niks met de eieren maar ik zal het nog even af wachten. Of moet ik de eieren er al onder uit halen?
                groetjes wouter

                Opmerking

                Working...
                X