Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere : zangvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere : zangvogels

    Beste leden, ik heb een paar kleine vraagjes.
    Mijn voliere is bijna af (mag wel na 2 jaar) en nu zou ik die stilletjes aan willen gaan bevolken. Vandaag ga ik mijn eerste koppel mozambique sijzen gaan halen en nu vroeg ik mij af wat voor andere soorten vogels ik hierbij kan houden. Mijn voliere is ongeveer 8*6*2.50 m (http://img269.imageshack.us/img269/270/img7037.jpg). Ik had gedacht aan rode kardinalen, japanse nachtegalen, zwartkop sijzen of andere zangers.
    Groetjes,ben

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Bedankt ton,
      dus jij denkt dat ze hier ook allemaal tesamen inpassen? Niet te klein ofzo? Heb namelijk al ergens gelezen dat het tussen japanse nachtegalen en mozambiques niet goed boterd, of is dat de uitzondering?
      De voliere is trouwens nog niet af, links vanachter staat er haagbeuk, die gaat volgend jaar bloeien, en ook de grond moet nog gedaan worden.
      groetjes,Ben

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
        Bedankt ton,
        dus jij denkt dat ze hier ook allemaal tesamen inpassen? Niet te klein ofzo? Heb namelijk al ergens gelezen dat het tussen japanse nachtegalen en mozambiques niet goed boterd, of is dat de uitzondering?
        De voliere is trouwens nog niet af, links vanachter staat er haagbeuk, die gaat volgend jaar bloeien, en ook de grond moet nog gedaan worden.
        groetjes,Ben
        Ik denk dat je dat van mij hebt gelezen. Maar of dat normaal is weet ik niet. Ik hoor van anderen dat ze prima samen kunnen en ik denk dat het met jouw ruimte nu niet meteen een probleem zal zijn. Zeker als je jonge vogels neemt die goed aan elkaar wennen

        Prachtige kooi zeg!

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Heel mooi

            Hallo

            Een geweldige voliere erg mooi hoor.
            Inderdaad nog een paar coniferen en wat planten die mooi bloeien.
            De soorten die je noemt kunnen in deze voliere denk ik prima samen.
            Ik ben zelf een voorstander van vogels zoveel mogelijk ruimte te geven.
            Dus zou ik er niet teveel indoen want met een beetje geluk krijg je ook nog gezinsuitbreiding, en heb je toch nog wat rust in de voliere voor de vogels.
            mvg Gerard 6

            Opmerking


            • #7
              Blijkbaar lees ik nu dat die zwartkopsijzen geen temperaturen onder de 15 graden aan kunnen, endat ze een verwamde kooi nodig hebben, iemand een idee ?
              groetjes,Ben

              Opmerking


              • #8
                Heb jaren zwartkopsijzen zomer en winter buiten gehad met alleen overdekte voerplaats.
                groeten eddie

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt voor de snelle reactie, juist wat ik nodig had ! Wel raar dat ik dat vondt op de site vogelproblemen, leek mij vrij betrouwbaar..
                  Groetjes,Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Ben,

                    Mijn complimenten voor deze schitterende voliere, met idd nog een aantal Thujas(koniveren) gaat de kweek helemaal lukken.

                    Alleen jou keuze van Mozambiquesijzen samen met Zwartkopsijzen te houden moet ik sterk afraden, misschien gaat het wel in een voliere van jouw afmeting, maar bij mijn voliere 3x4 meter was het constant oorlog en heb ik de zwartkopsijzen weg moeten doen.

                    Mozambiquen zijn nou eenmaal niet de makkelijkste als het gaat om medebewoners.

                    De combi met bij bijv. putters, kapoetsen(carduelis soorten in het algemeen), kanaries samen met mozambiquen verloopt meestal niet lekker.

                    Ik denk dat je andere keuze van rode kardinalen dan beter is.

                    Let wel op dit is mijn menig, er zullen mensen zijn op dit forum die totaal geen problemen hebben met de genoemde cominaties.

                    Succes met alles, groeten Michael.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Vandaag bij de kweker langs geweest, heb een koppel zwartkopsijzen aangekocht, mooie beestjes, helaas bleek toen ik thuis kwam dat de pop niet zo goed kan vliegen en alleen wat fladdert. Daarbij ook nog is een koppel Noorse witstuit barmsijzen, zeer mooie vogels en het mannetje zingt nog wat erbij. Ikke gelukkig
                      Groetjes,Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        En Ben,wil je die zwartkopsijzen bij die mozambiquen gaan zetten?
                        Zou het zelf niet doen,maar het kan bij jouw goed gaan,weet niet hoe groot je voliere is maar bij mij is het in het verleden oorlog geworden.
                        zowel zwartkopsijsmannen als mozambique mannen kunnen fel zijn en ik heb de vogels uit elkaar moeten halen anders hadden er doden gevallen
                        mvg,
                        Kingfisher
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja momenteel zitten ze samen, maar omdat het niet al te goed gaat met de pas aangekochte zwartkop pop heb ik die eruit gehaalt, om ze binnen lekker warm wat op krachten te laten komen. tot nu toe heb ik nog geen vijandigheden gezien, maar ze hebben plaats in overvloed. Mijn voliere is 8 bij 6 ongeveer. Nu ook een mooi koppel japanse nachtegalen aan toe gevoegd, en hier blijft het bij.
                          Groetjes,Ben

                          Opmerking

                          Working...
                          X