Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP diamantduifje weer aangevallen en bloed een beetje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • HELP diamantduifje weer aangevallen en bloed een beetje

    Het diamantduifje heef het mannetje weer aangevallen dit keer is het zo erg dat er overal veren in de kooi liggen en het mannetje zijn kopje is helemaal kaal geplukt wat moet ik doen ik heb ze in iedergeval apart gezet maar wat moet ik nu doen want ze hebben 2 eieren
    Groetjes, Dylan

  • #2
    reactie graag ik weet niet wat ik nu moet doen please reactie
    Groetjes, Dylan

    Opmerking


    • #3
      iemand reactie?
      Groetjes, Dylan

      Opmerking


      • #4
        hoi dylan
        zelf heb ik geen diamantduifjes maar wou toch even reageren .
        je kan gerust de man apart zetten volgens mij ,het popje legt misschien nog een paar eitjes .
        het mannetje liet ik eerst weer op krachten komen ,misschien als de popje ligt te broeden zou je de mannetje er weer bij kunnen doen ,natuurlijk wel in de gaten houden of de pop hem niet weer aanvalt .
        als dat wel het geval zou zijn dan zou ik hem er bij weg halen en haar haar gang laten gaan.
        volgens mij kan de pop best de jongen alleen groot kunnen brengen.
        misschien is er toch iemand op het forum die er wel iets meer van weet ,die je wel meer kan vertellen.maar dit is mijn mening hoe ik het zou doen .hoop dat je er toch iets mee kan .

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gretha
          hoi dylan
          zelf heb ik geen diamantduifjes maar wou toch even reageren .
          je kan gerust de man apart zetten volgens mij ,het popje legt misschien nog een paar eitjes .
          het mannetje liet ik eerst weer op krachten komen ,misschien als de popje ligt te broeden zou je de mannetje er weer bij kunnen doen ,natuurlijk wel in de gaten houden of de pop hem niet weer aanvalt .
          als dat wel het geval zou zijn dan zou ik hem er bij weg halen en haar haar gang laten gaan.
          volgens mij kan de pop best de jongen alleen groot kunnen brengen.
          misschien is er toch iemand op het forum die er wel iets meer van weet ,die je wel meer kan vertellen.maar dit is mijn mening hoe ik het zou doen .hoop dat je er toch iets mee kan .
          De 'pop' zal geen eieren meer leggen. Duiven leggen altijd maar 2 eieren. Steek de doffer maar alleen, als de eieren bevrucht zijn komen ze sowieso uit en de duivin kan dit wel aan.

          P.S.: Maak je niet druk. Het lijkt altijd meer bloed dan dat het in werkelijkheid is. Die veertjes groeien ook weer terug. Als je natuurlijk niet op tijd ingrijpt kunnen na een maand (pas) of zoiets de verwondingen zo erg zijn dat de duif eraan sterft.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            hallo ilovediamantduifjes heel erg bedankt voor je reactie ik had gisteren een schotje tussen de duifjes gezet voor een nacht en vanochtend weer weg gehaald en nu doet ze niks meer alleen die duivin heef haast geen staart meer kan dit nog goedkomen? O en ik had de eitjes geschouwd en ze zijn bevrucht.
            Groetjes, Dylan

            Opmerking


            • #7
              Ik heb ook een duivin zonder staart. Die komt wel weer terug. Een kapotte staart kan wijzen op een tekort aan plaats (?) De staart komt ofwel in de rui ofwel in het broedseizoen terug. Meestal in de rui. Het hindert die duif ook niet. Ze kan best zonder. Maak je maar geen zorgen

              Proficiat met de bevruchte eitjes
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                nogmaals dank voor je reactie
                Groetjes, Dylan

                Opmerking


                • #9
                  ik heb nog een vraag hoe kan het dat alleen het mannetje maar op de eieren zit?
                  Groetjes, Dylan

                  Opmerking


                  • #10
                    ????
                    Groetjes, Dylan

                    Opmerking


                    • #11
                      Tuurlijk kan dat. Als ze samen erop kunnen zitten of kunnen afwisselen, kunnen ze ook alleen broeden, hee
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        oke, nogmaals bedankt voor je vlotte reactie
                        Groetjes, Dylan

                        Opmerking

                        Working...
                        X