Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gevonden: sierduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gevonden: sierduif

    gisteravond werden we gebeld door buren met het bericht dat ze een duif hadden gevonden. dit bleek te gaan om een sierduif.het beestje heeft een ring om met het nummer: DFC 06 4498.het dier is zwart met wit. hoe kom ik erachter wie de eigenaar is. wij hebben postduiven en dus geen verstand van sierduiven en het achterhalen van eigenaren. het diertje is iets aan de magere kant en wat dun op de mest, deze is ook wat groen.hij/zij zit nu in mijn oude voliere met water en (post-)duivenvoer.

    heb foto's gemaakt, maar geen idee hoe ik die in dit bericht kan plaatsen.

    gr petra

  • #2
    Hallo Petra

    Op http://www.sierduif.nl/contact.htm staan contactgegevens van de landelijke sierduivenvereniging.
    Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      hallo ton,

      dank je voor je antwoord. heb op de site gekeken en de lettercode komt niet voor in de lijst. na lang zoeken op internet ben ik erachter dat het duifje een duitse ring om heeft en heb dit doorgegeven aan een lid van onze postduivenvereniging die een centraal hok heeft (opvang voor gevonden duiven) hij heeft meer contacten, ook bij sierduivenhouders, en zal er voor zorgen dat het dier bij de eigenaar terecht komt.

      gr petra

      Opmerking


      • #4
        Een echte reiziger dus.
        Ik hoop dat het lukt.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          hey

          veel succes met het vinden van zijn eigenaar

          en ton hij hoeft niet perzee uit duitsland te komen hij kan ook gekocht zijn als jong daar en hier in nederland bij iemand horen
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            ik hoop ook dat het lukt. het duifje zit nog steeds hier in de oude voliere. dit door de pinksterdagen, maar ergens deze week verhuist hij naar het centrale hok. wordt ook tijd, mijn kids beginnen hem/haar steeds leuker te vinden, maar het niet de bedoeling dat hij blijft hhahaha. het is hier al bijna een dierentuin

            bedankt voor de reacties

            gr petra

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                ikku

                Persoonlijk zou ik een vogel "die wat magertjes is en dunne groenige mest produceert" niet in huis willen hebben. Ook geen vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  neeeeeeee hahaha niet 1 en zeker niet 2 duiven. ik weet precies wie er voor de verzorging opdraait hahahaha ik dus.

                  gr petra

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Persoonlijk zou ik een vogel "die wat magertjes is en dunne groenige mest produceert" niet in huis willen hebben. Ook geen vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker.

                    Groet,

                    Rob.
                    de mest ziet er na een aantal dagen goed eten en drinken weer goed uit. dat ik hem mager vind kan ook liggen aan het feit dat ik meer gewend ben om postduiven in de handen te hebben, deze zijn voller dan sierduiven. in ieder geval zit hij gewoon buiten in de oude voliere. dus niet in huis en ver genoeg verwijderd van de rest van de vogels (postduiven en mijn nieuwe voliere)

                    gr petra

                    Opmerking

                    Working...
                    X