Mededeling

Collapse
No announcement yet.

balispreeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • balispreeuw

    zijn hier mensen die ervaring hebben met opkweken van balispreeuwen?

  • #2
    hoezo heb je die dan???

    Opmerking


    • #3
      Wil je iets specifieks weten? Ik ken wel mensen die ze hebben of gehad hebben.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        mijn koppel is voor de moment opnieuw aan het broeden.
        vorig jaar gingen ze plots van de nest en lieten ze de eieren liggen.
        mocht het dit jaar opnieuw gebeuren broed ik ze met de broedmachien uit maar zou graag op voorhand al wat info willen weten over het opkweken.
        dus alle info is welkom.
        gr

        Opmerking


        • #5
          Als je de oudervogels voldoende rust gunt, en geen nestcontrole uitvoert,zullen zij waarschijnlijk zonder veel problemen hun jongen grootbrengen.
          In ieder geval heb je er meer aan dan vogels die met handopfok grootgebracht zijn.
          Rust in en rond het nest is bij dit soort vogels het belangrijkst, en vooral je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen en zo weinig mogelijk of liefst geen nestcontrole uitvoeren.

          Opmerking


          • #6
            volledig me eens dat natuurbroed mooier is dan handopfok.
            nestcontrole doe ik zelden of nooit, juist 1 maal daags voeding geven.
            behalve mochten ze jongen hebben dan 2 maal daags.
            maar als ze net als vorig jaar van de nest gaan ga ik toch proberen de jongen te redden. dan heb ik liever een jong handopfok dan een dood jong.

            Opmerking


            • #7
              Een goede vriend had jaren problemen met de kweek, hij voerde van alles en is toch echt een zeer ervaren liefhebber. Tot hij de tip kreeg de eerste week voornamelijk buffalowormen te voeren. Dat jaar had hij van een koppel 8 gezonde jongen op stok.

              Ik denk dat je jongen dus met veel buffalo's de eerste week doorkrijgt, dan grover voedsel. Wel alleen dierlijk voer, iets anders namen ze bij hem niet op als er jongen zaten.
              Succes.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hoi Chassy, op dit forum staat een uitgebreide handleiding als je even zoekt.



                Opmerking

                Working...
                X