Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Anders dan broedmachine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Anders dan broedmachine

    Zijn er buiten de broedmachine en de gloeilamp nog andere mogelijkheden om kwarteleieren onder te leggen?

    Mvg.
    Met vriendelijke groet,
    Goudvink001

  • #2
    broedmogelijkheid.

    onder een kwartel kan ook

    nee zonder gekheid.. ik weet zo niets anders dan een gloeilamp of broedmachine

    als u zelf geen broedmachine hebt kunt u ook bij de vogelvereniging aankloppen of daar toevallig iemand een broedmachine heeft.
    meestal heeft iemand er wel 1

    groeten,
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dat willen doen?
      Er zijn zoveel kwartels dat ze vaak aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dat willen doen?
        Er zijn zoveel kwartels dat ze vaak aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn.
        waarom niet, als je graag kwartels ziet, ik heb nu ook een broedmachine gekocht, maar ik weet dat ik ze niet makkelijk zal kwijt raken, maar daardoor zal ik niet stoppen met kwartels houden, het is natuurlijk ook te zien welke soorten kwartels je uitbroed

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kevin
          waarom niet, als je graag kwartels ziet, ik heb nu ook een broedmachine gekocht, maar ik weet dat ik ze niet makkelijk zal kwijt raken, maar daardoor zal ik niet stoppen met kwartels houden, het is natuurlijk ook te zien welke soorten kwartels je uitbroed
          En wat doe je als je er niet vanaf komt en ze gaan naar de python? Maakt je dat niks uit? Ik kweek echt bewust geen "troep" om te voorkomen dat mijn kweek naar slangen gaat. Met dat laatste is niks mis maar helaas is de weg naar de slang gruwelijk en de manier waarop slangenvoer opgeslagen en verzorgd wordt nog gruwelijker. Ratten met 20 in een bakje op elkaar voor een maand, kwartels in hele kleine glazen bakjes met damp op het glas. Dan in een plastic bakje mee naar de slang. Die eet ze soms niet meteen op dus dan kunnen ze nog lekker een paar dagen in een bak van 35 graden rondrennen bij een slang. Echt, alleen dat idee al maakt dat ik van mijn levensdagen geen kwartels ga uitbroeden en dan als partij voor een euro ga verkopen. Of zebravinken, net zoiets. Die gaan in massa's naar de reptielenboer.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            En wat doe je als je er niet vanaf komt en ze gaan naar de python? Maakt je dat niks uit? Ik kweek echt bewust geen "troep" om te voorkomen dat mijn kweek naar slangen gaat. Met dat laatste is niks mis maar helaas is de weg naar de slang gruwelijk en de manier waarop slangenvoer opgeslagen en verzorgd wordt nog gruwelijker. Ratten met 20 in een bakje op elkaar voor een maand, kwartels in hele kleine glazen bakjes met damp op het glas. Dan in een plastic bakje mee naar de slang. Die eet ze soms niet meteen op dus dan kunnen ze nog lekker een paar dagen in een bak van 35 graden rondrennen bij een slang. Echt, alleen dat idee al maakt dat ik van mijn levensdagen geen kwartels ga uitbroeden en dan als partij voor een euro ga verkopen. Of zebravinken, net zoiets. Die gaan in massa's naar de reptielenboer.

            Opmerking


            • #7
              hoe kun je de eitjes uitbroeden met een gloeilamp?
              daar ben ik wel even benieuwd naar,
              lijkt me geldbesparend
              gr.
              robin

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
                hoe kun je de eitjes uitbroeden met een gloeilamp?
                daar ben ik wel even benieuwd naar,
                lijkt me geldbesparend
                volgens mij zijn er wel broedmachines die werken op gloeilampen

                Opmerking


                • #9
                  kan je zelf ook een broedmachine maken,
                  ( als je ja zegt, zeg dan ook hoe het moet )
                  gr.
                  robin

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
                    kan je zelf ook een broedmachine maken,
                    ( als je ja zegt, zeg dan ook hoe het moet )
                    ja, je kan zelf een broedmachine maken, maar hoe precies weet ik niet, kijk eens op internet, ik ben zeker dat het daar wel staat

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      En wat doe je als je er niet vanaf komt en ze gaan naar de python? Maakt je dat niks uit? Ik kweek echt bewust geen "troep" om te voorkomen dat mijn kweek naar slangen gaat. Met dat laatste is niks mis maar helaas is de weg naar de slang gruwelijk en de manier waarop slangenvoer opgeslagen en verzorgd wordt nog gruwelijker. Ratten met 20 in een bakje op elkaar voor een maand, kwartels in hele kleine glazen bakjes met damp op het glas. Dan in een plastic bakje mee naar de slang. Die eet ze soms niet meteen op dus dan kunnen ze nog lekker een paar dagen in een bak van 35 graden rondrennen bij een slang. Echt, alleen dat idee al maakt dat ik van mijn levensdagen geen kwartels ga uitbroeden en dan als partij voor een euro ga verkopen. Of zebravinken, net zoiets. Die gaan in massa's naar de reptielenboer.
                      Als reptielenhoudster heb ik een klein opmerkinkje.
                      Je hebt gelijk dat de manier waarop levend slangenvoer gehouden word niet optimaal is, vaak zelfs behoorlijk slecht. Maar voedseldieren een aantal dagen in je terrarium van 35 rond laten lopen is niet echt gebruikelijk. Dit omdat het dan goed kan zijn dat bijvoorbeeld de muis of rat aan je slang gaat knagen. Ikzelf voer alleen muizen (helaas eten onze slangen geen diepvriesvoer) en als onze slangen niet eten, dan zitten die muizen in een mooi bakkie met alles erop en eraan.

                      Opmerking


                      • #12
                        Gewoon je kwartels op een natuurlijke mannier proberen te houden ,en ze zelf laten broeden. Is de enige mannier om te zorgen dat er weer meer natuurbroed komt.
                        Als je ze gaat kweken om als reptielen voer te gaan gebruiken ben je helemaal geen vogelliefhebber.
                        Als je een broedmachine gaat gebruiken ,hoef je dus ook helemaal niet te gaan klagen dat er geen natuurbroed meer is ,want daar ben je dan ook mede verantwoordelijk voor.
                        Jonge kwarteltjes ,bij hun ouders is echt mooi.,daar kan geen broedmachine tegen op.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Gewoon je kwartels op een natuurlijke mannier proberen te houden ,en ze zelf laten broeden. Is de enige mannier om te zorgen dat er weer meer natuurbroed komt.
                          Als je ze gaat kweken om als reptielen voer te gaan gebruiken ben je helemaal geen vogelliefhebber.
                          Als je een broedmachine gaat gebruiken ,hoef je dus ook helemaal niet te gaan klagen dat er geen natuurbroed meer is ,want daar ben je dan ook mede verantwoordelijk voor.
                          Jonge kwarteltjes ,bij hun ouders is echt mooi.,daar kan geen broedmachine tegen op.
                          Daar ben ik het helemaal mee eens
                          Ik laat op dit moment mijn kwarteltjes ook gewoon hun gang gaan. Als ze meer eitjes gaan leggen... spannend, als ze gaan broeden... hartstikke leuk!, als de eitjes uitkomen... helemaal geweldig! Mocht het gebeuren, dan zal het ook eenmalig zijn denk ik. Zou niet weten wat ik met zo veel kwarteltjes moet.. en voeren aan mijn slangen, dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik vind dit persoonlijk niet echt een goed idee... exoten los laten (heb chinese dwergkwartels)
                            Deze dieren komen hier niet oorspronkelijk vandaan en dus zal ik dit nooit doen.
                            Hetzelfde idee als mensen die hun waterschildpad in een sloot vrij laten
                            Als deze dieren het overleven, verwarren ze het hele ecosysteem in die sloot.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
                              je kan de kwartels ook uit zetten in een bos, niet 1 natuurlijk maar als je er een stuk of 20 heb die je niet kwijt raakt dan gewoon los laten in het bos ,dan krijg van zelf wel een populatie in het bos.
                              Ik heb zelf vorig jaar 30 zebravinken los gelaten in een bos en nu zie ik er af en toe eens 1 vliegen in hetzelfde bos dus dit houdt in dat ze voedsel genoeg hebben en het over leven dus nu het broed seizoen volop bezig is zouden er straks misschien nog wel meer zitten kan geen kwaad en is alleen maar leuk
                              want wat moet je er anders mee doen.
                              Loslaten is ook misdadig.(zal zelfs ook strafbaar zijn) Zo doe je in iedergeval weer goed je best om de vogelliefhebbers in een kwaad daglicht te zetten.
                              De kwartels worden opgegeten door kleine roofdieren ,en het lijkt me sterk dat zebravinken de winter in het bos overleven.

                              Wat je er anders mee moet doen ??? NIET KWEKEN DUS !!!!!

                              Opmerking

                              Working...
                              X