Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broeden

    broeden merels ook als het slecht weer is? koud en regen?

  • #2
    Ja een merel broed als de tijd daar is , komt hij niet meer naar het nest,oorzaak verstoring,opgeschrikt door mens of kat,of dood gereden komt nu ook regelmatig voor,er is een reden anders verlaat hij het niet.
    groetjes Richard

    Opmerking


    • #3
      De Eieren Zijn Weg Er Zaten 2 Eieren In En Nu Zijn Ze Weg !
      De Eieren Zijn Ook Niet Kapot Gegaan Want Er Zijn Geen Eischillen !

      Opmerking


      • #4
        Leuk, die hoofdletters...

        Dat is de natuur. Kennelijk zijn ze verstoord en gaan ze ergens anders heen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Gelukkig maar dat ze weg zijn. Dit is toch de merel die jij van het nest hebt gejaagd en waarvan je zusje aan de eitjes zat? Daarom is de moeder weggegaan en zijn de eitjes opgegeten door een dier. Maar misschien kun je je zus vragen. Die heeft ze misschien uitgehaald?

          Maargoed, al met al fijn dat ze daar weg zijn

          Opmerking


          • #6
            wat moet ik met de nest doen dan

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door muri_1000
              wat moet ik met de nest doen dan
              Bakken met peper en zout. Heerlijk.

              Maar even zonder dollen. Hoe oud ben jij? Ik heb geen zin om je aan te spreken als een volwassene als ik per ongeluk met een klein kindje te maken heb.

              Maar zoals ik al zei, je moet echt niks doen. Dus niet meer de moeder wegjagen, niet meer in het nestje kijken, niet meer aan de eitjes zitten en ook niks doen met het nestje. Dit is natuur en mereltjes kunnen alles zelf. Dat gaat al heel wat jaren zo en dus is er echt niks wat je moet doen. Komen ze terug en leggen ze nieuwe eitjes dan moet je er dus met een boogje omheen lopen en ze echt helemaal met rust laten. Wie weet krijgen ze dan een nestje groot en kun je er toch een beetje van genieten.

              Opmerking


              • #8
                ik heb een vogelhuis en het is 10 cm lang en 10 cm breed. komen de koolmezen denken jullie?


                Groetjes

                Opmerking


                • #9
                  Het nestkastje is een beetje aan de kleine kant, maar het kan wel denk ik.
                  Belangrijker is waar je het kastje ophangt: op een rustig plekje, niet in de volle zon.

                  Maar ik denk dat de meeste mezen dit jaar al een nestkastje gevonden hebben.

                  Het lege merelnest gewoon laten zitten, misschien komt de merel toch nog terug of heeft een andere vogel er iets aan.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ja het is rustig, en er is niet veel zon en er is ook schaduw

                    Opmerking

                    Working...
                    X