Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe mereltjes in onze tuin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe mereltjes in onze tuin!

    Hey, ik heb hier laast nog een berichtje achter gelaten dat is al goed gekomen,
    Nu heb ik een andere vraag! Een andere stelletje is komen broeden in onze tuin maar soms zie ik van het vrouwtje dat ze haar mond open heeft? (dat gebeurt soms) maar hoe komt dat?
    Dankje wel!
    Birds can control the world.

  • #2
    Kan zijn dat ze het heet heeft (een soort hijgen is het dan), of dat ze bang is (als jullie vlakbij het nest staan te kijken ofzo).

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
      Kan zijn dat ze het heet heeft (een soort hijgen is het dan), of dat ze bang is (als jullie vlakbij het nest staan te kijken ofzo).
      Nou meestal komen we kijken maar wij komen zeker niet dichtbij, we zijn erg bang dat we haar weg jagen. De kuuks zijn uit het ei al gekomen dus...
      Maar ik heb andere informatie gekregen dat is eigenlijk zo dat het vrouwtje gewoon te warm heeft? maar weet niet of dat zo helemaal klopt maar denk het wel. Ze moet dagelijks op die kuuks zitten en dat geeft warmte aan op haar buik, en met deze weer kan je als vogel zijnde erg benauwd van raken.
      Birds can control the world.

      Opmerking


      • #4
        Ja klopt, vogels openen hun bek om warmte kwijt te raken. Je zou een schaaltje water in de tuin kunnen zetten. Toen ik eens jonge merels in de tuin had, ben ik levende regenwormen bij een hengelsport winkel gaan halen.
        Waren ze blij mee

        Opmerking

        Working...
        X