Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaloerse Grasparkietje???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jaloerse Grasparkietje???

    Hallo

    Ik had in een blok 3 jonge grasparkietjes liggen en kwam van de week in de vogelhok en toen waren ze alle 3 aan gevreten...

    Toen heb ik het ff in de gaten gehouden en nu bleek dat er een andere grasparkietje er in kroop en aan de jongen begon te pikken en trok ze uit het broedblokje....

    Heb dit nog nooit eerder meegemaakt 1 van jullie miss
    En weet iemand wat het probleem kan zijn,

  • #2
    Heb je wel genoeg broedblokken in je voliere? Je moet er altijd meer ophangen dan hoeveel vrouwtjes je hebt, zodat ze genoeg keuze hebben.

    Echt jammer van je kleine parkietjes..

    Opmerking


    • #3
      ik heb er genoeg in hangen heb er er zelfs wel 2 over gloof ik maar zou het mis komen omdat er roodrug parkieten bij in de voliere zitten ofzo.....

      Opmerking


      • #4
        helaas heb ik het ook al eens een keer meegemaakt..

        het kan ook liggen aan omdat je mischien meer poppen dan mannen hebt.. poppen zijn heel erg snel jaloers en richten hun agressie op een ander..

        mijn oom heeft grasparkieten, roodruggen en kakarikis bij elkaar zitten met broeden en met succes zonder dode vogels enz enz.. maar die voliere is wel 5 bij 5 en 2meter hoog..

        groetjess
        diana
        1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
        Kijk eens een keer op mijn site
        www.mijnvogels.webklik.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door spoelie
          ik heb er genoeg in hangen heb er er zelfs wel 2 over gloof ik
          Hoeveel poppen en mannen heb je? Er moet het dubbele (of meer) van het aantal koppels aan broedblokken hangen.

          M.v.g. Jeroen
          Met vriendelijke groet, Jeroen

          www.jeroenhubert.nl

          Opmerking

          Working...
          X