Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke andere vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke andere vogels?

    Groeten,
    Johan

    http://johanhendriks.webklik.nl

  • #2
    hallo, johan.

    ik zit met het zelfde probleem, ik ben ook een voliere aan het bouwen. ik heb ook een soortgelijke vraag gesteld



    groetjes, sanne
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Als je graag regelmatig dode of verwonde vogels hebt ,moet je zeker doen ,zoals MaxWeijers.


        Een koppel valkparkieten ,splendits ,of catharina parkieten bij de tropen zal wel gaan ,,maar gras parkieten zouw ik er toch zeker niet bij stoppen.
        En fazanten,kippen ,of rosella's al helemaal niet.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Als je graag regelmatig dode of verwonde vogels hebt ,moet je zeker doen ,zoals MaxWeijers.
          Helemaal mee eens. Vooral de pootjes van de andere vogels zijn niet veilig.
          Met vriendelijke groet, Jeroen

          www.jeroenhubert.nl

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              De parkieten kunnen dus wel gewoon bij andere parkietsoorten, maar niet bij tropen?
              Groeten,
              Johan

              http://johanhendriks.webklik.nl

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  max toch niet alleen veel geluk omdat je nog geen gewonde dieren hebt gehad , maar ook eigenwijs en niet zo`n beetje ook.

                  Tuurlijk kunnen geen kippen of fazanten bij andere vogels denk eens alleen aan mijt of bloedluis.

                  Opmerking


                  • #10
                    Nog nooit last van gehad. Terwijl mijn opa toch al 65 jaar zo'n vogels allemaal kweekt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Grasparkieten, valkparkieten, mexicaanse roodmussen, zebravinken, mozambique sijzen, andere kleine tropen en fazanten kunnen echt wel bij elkaar.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Als ik zo hoor dat het bij de meeste niet goed gaat dan zal ik het maar niet proberen.

                        dan zal opa wel (65 jaar en honderden keren) geluk gehad hebben.

                        Ps. we hebben jonge mexicaanse roodmussen die al een week uitgevlogen zijn. en die zitten nog bij de ouders samen met een oranje wever, koppel rode birma duiven en een zanglijster. en de roodmussen hebben weer opnieuw eien.

                        Opmerking


                        • #13
                          het ligt natuulijk helemaal aan het karakter van de vogel.

                          Opmerking


                          • #14
                            Veel soorten vogels gaan wel goed samen , maar dit is uiteraard afhankelijk van een aantal dingen , waaronder de ruimte die ze hebben.
                            Ik heb zelf de volgende soorten bij elkaar in gehad...niet alles tergelijk , maar door de jaren heen hebben de meeste soorten elkaar wel ontmoet:
                            Catharina parkieten , valkparkieten , alle neophema soorten(splendid elegant enz..) , bourke parkieten , bergparkieten , swiftparkieten , calafornische kuifkwartels , chinese dwergkwartels , blauwfazantjes , zebravinken , kanaries , diamantduifjes , goulds enz enz..

                            Deze vogels kunnen allemaal wel bij elkaar in mits de ruimte het toelaat.
                            Uit eigen ervaring zijn zebravinken en kanaries samen niet de beste keuze... de zebravinken hadden bij mij de nare eigenschap de nesten van de kanaries onder hun vandaan te trekken , ongeacht het voorradige nestmateriaal in de ren. Ik kreeg wel kanaries groot , maar dit was vele malen beter geweest zonder zebravinken.
                            Rijstvogels heb ik ook wel erbij gehad , maar deze waren erger met dit verschijnsel dan de zebravinken.
                            Grotere kwartelsoorten en kippen zijn ook niet het beste om erbij te hebben. De volwassen dieren gaan elkaar wel uit de weg als dit nodig is , maar (bij mij iig) jonge zebravinken die nog niet zo goed vliegen waren soms de pieneut.

                            Qua kromsnavels moet ik zeggen dat de catharina's mij het beste bevallen alszijnde metgezellen in de gecombineerde volliere. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een tropisch vogeltje te lijden had van een catharina. Sterker nog , ik heb al eens meegemaakt dat een koppel zebravinken jongen hadden in het voorste gedeelte van een nestkast , terwijl de catharina's een nest met jongen had daar achter. Ik had een scheidingswandje in de nestkast gemaakt , zodat de catharina's donker zaten...de catharina's moesten elke keer over de jonge zebravinken heen om bij hun eigen jongen te komen.

                            Dit zal ongetwijfelt een uitzondering zijn , maar toch..

                            Verschillende neophema's samen gaat ook prima , maar (bij mij dan) soms ook te goed. Hierdoor heb ik nu kruisingen zitten tussen elegant en splendid....dit is voor de meeste kwekers zeker niet de bedoeling. Zo ook voor mij niet en heb dus nu geen neophema soorten meer bij elkaar zitten.


                            Mijn advies is kort samen gevat:

                            Druk je voliere niet vol. Zorg dat de vogels de ruimte hebben om elkaar ook te kunnen ontlopen.

                            Informeer goed voordat je een koppel leuk uitziende vogels erbij los laat.

                            Zorg dat , als je een grote ren hebt met veel verschillende soorten , diverse voederplaatsen hebt.

                            Als je je planten of rieten mandjes in de voliere lief hebt , geen kromsnavels erbij in gooit.

                            Uitzonderingen zijn er altijd. Voor de ongelovigen heb ik vele foto's van de diversiteit in mijn , en mijn vader's voliere. Ik heb vrij normale rennen...mijn vader heeft 1 bijzondere ren als gezelschapsren. Deze is 10 meter bij 15 meter en 3 meter hoog. In deze ren gaan de meeste bovengenoemde soorten en een aantal anderen prima samen , maar moet wel zeggen dat met het oog op resultaat in aantal jongen het beter is om soorten apart te houden.

                            Des te meer vogels u heeft , des te meer er fout kan gaan. Geklier om een bepaalde nestkast kan bv een heel vervelend iets zijn , met soms dode jongen of verlaten nesten als gevolg.

                            Ik kan nog wel bladzijdes doorgaan over dit onderwerp , maar zal het hierbij laten.

                            Ik zal niet beweren dat ik de juiste antwoorden heb...Dit zijn eigen bevindingen en kan dus voor u anders uitpakken. U kunt mij mailen met vragen en/of opmerkingen of gewoon hier reageren. Zonder kritiek wordt leren moeilijker


                            Lammert

                            Opmerking


                            • #15
                              grasparkietjes zijn leuk voor in een kooi, of een groepe in een voliere maar met andere vogels...
                              ik had een grasparkietje van een half jaartje bij de valkparkiet van ruim 6 jaar gezet, en die grasparkiet begon 'm helemaal te bijten en aan te vallen maar die valkparkiet maar niets terug doen, dus snel uit elkaar gegaan en achter de computer zitten zoeken, grasparkieten gaan een soort van de baas spelen. ookal stop je er maar een van in een grote groep andere vogels, het blijven kleine krengetjes
                              gr.
                              robin

                              Opmerking

                              Working...
                              X