Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambique en bruinruggoudmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozambique en bruinruggoudmus

    Hoi,

    ik heb nou een koppel mozambiquesijsjes en een koppel bruinruggoudmussen bij elkaar in een voliere zou dat willen.
    ik heb er ook nog een koppel japanse nachtegalen en 1 koppel vinken en 1 koppel zanglijsters bij inzitten.

  • #2
    Ligt er een beetje aan hoe groot je voliere is en ook het bekende verhaal bijvb met je vinken ,ik zou ze nooit bij deze bewoners zetten omdat een vink man de boel kan terroriseren maar bij een ander kan dit wel lukken en willen ze zelfs kweken,ook de nachtegalenerbij lijkt me geen goed idee maarwie weet en gaat het bij jouw wel.
    mijn advies blijven observeren en 2 voederplekken maken scheelt ook vaak.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      mijn voliere is 9 meter lang en 4,5 meter breed en 2,60 meter in de punt van het dak

      Opmerking


      • #4
        op zich is dat groot genoeg, maar je weet maar nooit

        groetn,
        Groet'n uut Drenthe

        Opmerking


        • #5
          Volgens mij houden Mozambiquesijzen niet zo van geel in een andere vogel in de broedtijd. Bij de ene zijn ze schijnbaar veel agressiever dan bij een ander maar mijn man valt zelfs mij aan en met mijn Japanse nachtegalen kunnen ze ook helemaal niet opschieten. Ik moest de pop wegvangen want ze vochten non stop met elkaar.

          Mozambiquesijzen, en dan vooral de mijne, zijn niet zo vreedzaam over het algemeen.

          Opmerking


          • #6
            Bij mij gaan de mozambique sijzen en nachtegalen buiten het broedseizoen redelijk samen maar tijdens het broedseizoen moet ik ze scheiden want dan vechten ze tot bloedens toe.
            Ze zitten in een vlucht van 8x2.5.
            Deze halveer ik zodat ze ieder hun eigen stuk hebben.
            Wat betreft het reageren op de kleur geel daar kan ik wel in meegaan, heb bij de sijsen ook wat goulds zitten maar ze reageren allen fel op de vogels met fel geel. De rest laten ze met rust.

            Gr Henk

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door hrm
              Bij mij gaan de mozambique sijzen en nachtegalen buiten het broedseizoen redelijk samen maar tijdens het broedseizoen moet ik ze scheiden want dan vechten ze tot bloedens toe.
              Ze zitten in een vlucht van 8x2.5.
              Deze halveer ik zodat ze ieder hun eigen stuk hebben.
              Wat betreft het reageren op de kleur geel daar kan ik wel in meegaan, heb bij de sijsen ook wat goulds zitten maar ze reageren allen fel op de vogels met fel geel. De rest laten ze met rust.

              Gr Henk
              Ah, nog een dus! Dit heb ik nooit door een ander bevestigd gezien maar bij mij gaan ze dus ook totaal niet samen. Zelfs in december klepperen de nachtegalen tegen Mozambiquesijzen en bij mij trokken ze de pop zo een dot veren uit als die in de buurt kwam. Ze zat alleen nog op de grond want de nachtegalen hadden echt een hekel aan mozambiquesijzen. Andersom heeft mijn man mozambique een hekel aan mijn nachtegalen.
              Ik moest ze dus ook uit elkaar halen hier.

              Opmerking


              • #8
                wat is de bedoeling van de voleire?
                gewoon vogels houden voor het plezier of echt kweken?
                als je echt wilt kweken met de japanse nachtegaal en lijsters enzo dan zou ik 9 voleire maken van 4.5m op 1m. en dan kan je 9 koppels houden. dit is veel makkelijker om te verzorgen en dan zul je er ook sneller mee kweken.

                Opmerking

                Working...
                X