Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleurslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke kleurslag

    Hallo,

    ik heb een tijdje geleden een koppel bruine zebravinken gekocht.
    nu heb ik hier 4 jongen van waarvan 2 poppen die gewoon bruin zijn
    en 2 mannen die isabel zijn waarvan de borstbestreping en de wangvlek grijs van kleur zijn (zie foto)
    nu heb ik op internet gekeken maar ik kan deze kleurslag niet vinden
    kan iemand mij vertellen welke kleurslag dit is,

    mvg
    johan
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Lijkt mij een wang bruin, al is de foto niet erg duidelijk.

    Opmerking


    • #3
      welke kleurslag

      sorry dat de foto's zo onduidelijk zijn, de bestanden zijn te groot om te uploaden, dus heb ik wat moeten knippen en plakken.
      maar hierbij nog een foto vanaf de zijkant genomen misschien kun je zo wel
      zien wat voor kleur het is.
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        ben het met natuurbroed eens. Het lijken mij ook wang bruinen als je vogel teminste op deze hieronder lijkt. ALs hij er niet op lijkt zouden het ook nog is Isabel grijze kunnen zijn.


        mvg,
        sibrand
        Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

        Opmerking


        • #5
          Hou het ook op wang bruin.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Ze lijken inderdaad veel op de vogel op de laatste foto, alleen is de omranding van de vleugelpennen wat donkerder bruin gekleurd.

            bedankt voor jullie reacties.

            mvg,
            Johan

            Opmerking


            • #7
              Hallo

              lijkt idd wang bruin,maar dan moet toch 1van je ouder vogels een wang zijn!
              wang wordt steeds gekweekt met 1wang en 1gewone kleurvogel,of de wang de man of de pop is blijft gelijk,en theoretisch zal je uit zulk koppel 50% wangen en 50%gewone kleurvogels kweken,en dit zowel bij de mannen als bij de poppen.dus volgende ronde kan je uit dat koppel ook wel wangpoppen kweken.Hopelijk ga je geen last krijgen van de nare ziekte die bij de wang voorkomt: namelijk oogproblemen,van half dichte tot uitpuilende en volledig blinde vogels

              veel succes ermee

              mvg
              kris

              Opmerking

              Working...
              X