Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zieke dwergkwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zieke dwergkwartel

    Hoi Allemaal,


    Vanmiddag is een dwergkwartel hen doodgegaan. Vanmorgen trof ik haar met bolle veertjes en trillend aan. Ze bewoog haast niet en voelde koud. Ik trof ook een eitje aan zonder schaal. Na haar in een eigen kooitje te hebben gezet onder een warmte lamp is ze vrij snel overleden.
    Weet iemand wat dit geweest kan zijn?
    Ze heeft bij een andere kwartel in voilere gezeten.
    Kan deze kwartel besmet zijn?

    Groetjes Kwartie

  • #2
    Hallo,

    Jammer
    Je vraag is alleen erg moeilijk te beantwoorden, o.a. omdat niet bekent is wat de ziekte was. Ik ga er vanuit dat de andere wel gewoon blijft leven, mijn advies is gewoon goed in de gaten houden of de andere kwartel geen symptomen vertoont.
    Er is trouwens een redelijke kans dat de kwartel die nu leeft ook besmet is maar deze de ziekte goed onder controle heeft.
    Misschien had de kwartel, die nu dood is, ook andere dingen onder de leden en (daardoor) een verzwakte afweer. Waardoor deze het niet heeft overleefd.

    M.v.g. Jeroen
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      zieke kwartel

      Eitje zonder schaal duid waarschijnlijk op kalkgebrek en waarschijnlijk heeft die vogel met moeite d'r ei zonder schaal kwijt gekund. En was waarschijnlijk helemaal eigenlijk dan niet ziek maar is daar gewoon aan doodgegaan.

      Dus kalk, scherpe maagkiezel e.d. verstrekken ten allen tijde.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo!

        Ik ga hem in de gaten houden. Tot nu toe loopt ie nog vrolijk rond. Ze krijgen trouwens paloma grit. Is dat wel goed?

        Groetjes, Kwartie

        Opmerking

        Working...
        X