Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Totale leek...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Totale leek...


  • #2
    Geïnteresseerd in recreatieve sportbeoefening of wedstrijdsport; bij de Deventer Schermvereniging leer jij schermen en lichtzwaardschermen!


    Hier kun je gratis een boekje over kwartels downloaden.


    Je kunt die eieren gewoon laten liggen ,,daar gaan ze vanzelf wel op broeden ,als ze daar zin in hebben.

    Opmerking


    • #3
      Jep, en als ze geen zin hebben, zijn gekookte Kwarteleitjes ook wel lekker
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Je hoeft de kwarteleitjes inderdaad niet te rapen.
        Om het aantrekkelijker te maken kan je een beschut plekje maken met bijvoorbeeld een omgekeerde bloempot (je zal alles minder goed kunnen volgen in de geval) of een rechtopstaand houten kratje ofzo.
        Het kan natuurlijk ook zijn dat ze hun eigen plekje boven die van jou verkiezen ;-)

        Succes ermee!
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          Onze kwarteltjes maken een beetje iets van een nestje van een paar sprietjes hooi.. dus misschien kun je een klein plukje hooi in het hok gooien.

          Verder zou ik de eieren vanaf nu gewoon laten liggen, dan heb je meer kans dat ze erop gaan broeden. Kan ook zijn dat ze ineens in een ander hoekje hun eitjes gaan leggen (die van ons zijn ook wel 3x verhuisd voordat ze begonnen te broeden ). Als er 6-10 eitjes in een hoekje liggen, is het nestje compleet.

          Heb je beide koppels bij elkaar of apart zitten?

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Ok, dan kan het zijn dat de beide hennetjes in hetzelfde nestje hun eieren leggen (of dat eentje steeds de andere eieren in het hok naar haar nestje rolt). Of dat ze elkaar misschien van het nest afjagen.

              Als er teveel eieren onder 1 broedend hennetje liggen, kan ze ze niet allemaal warm genoeg houden. Als er eentje gaat zitten broeden zou ik de eieren merken (klein stipje erop zetten ofzo) zodat je weet welke de oudste eieren zijn. Als er dan nieuwe eieren in het nestje bij gelegd worden, kun je die weghalen.

              Verder gewoon de kwartels goed observeren. Ik heb hier zelf maar 1 haantje bij 2 hennetjes, maar die heb ik apart moeten zetten omdat hij ruzie kreeg met het broedende hennetje.

              Ik hoop dat je kuikentjes krijgt, ze zijn erg schattig

              Opmerking


              • #8
                We zullen zien he
                Niet dat ik erop zit te wachten
                Maar het zou wel leuk zijn.

                Ik hou je op de hoogte

                Opmerking


                • #9
                  Nee nee, dat zou niet gewoon leuk zijn.....


                  Dat zou vreselijk leuk zijn!

                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X