PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan een beet van een kaketoe veel kwaad?

Dj0w
20-05-2009, 11:07
Hallo!

Ik werk tegenwoordig bij Utropia in middelburg, en daar hebben we allerlei soorten vogels waaronder ook ara's en kaketoes, nu heeft 1 eigenwijsje mij al 2 keer gebeten. moet ik hiervoor mijn hepatitis prik controleren? Kan het verder kwaad?

Groetjes Jody

Animal
20-05-2009, 11:12
Dat kunnen ze je vast op je werk vertellen ,denk ik.
Als een wond flink bloed spoelt het vuil er meestal uit ,,en goed schoonmaken met betadine ,ofzo ,is natuurlijk altijd aan te bevelen.
Honden beten zijn altijd veel gevaarlijker ,omdat deze dieren veel meer vuiligheid in hun bek hebben.

Maar volgens mij bedoel je je "tetanus prik"

J-T
20-05-2009, 11:22
Ik neem aan dat je werkgever daar meer over kan vertellen en dat hij daarvoor verzekert is!?
Of het kwaad kan is denk ik net even afhankelijk van waar en hoe hard de vogel bijt. Als ze willen hebben ze de kracht om je vinger af te bijten.
Het enige wat je zelf moet doen bij een oppervlakkige wond is goed schoonmaken (ontsmetten) en opletten of het normaal geneest.
Diepere of grotere wonden zou ik laten behandelen door een arts.
Al is het misschien verstandig om dit ook bij een kleine wond al te doen (gewoon even voor de zekerheid).

Maar zit zo'n vogel dan vrij bereikbaar voor iedereen of zit hij in een kooi waar niemand bij kan? Lijkt mij nogal gevaarlijk als daar ook kleine kinderen komen als er een onbetrouwbare papegaai zit. (al moet ik zeggen dat volgens mij elk beest onbetrouwbaar is)

Animal
20-05-2009, 12:49
Maar zit zo'n vogel dan vrij bereikbaar voor iedereen of zit hij in een kooi waar niemand bij kan? Lijkt mij nogal gevaarlijk als daar ook kleine kinderen komen als er een onbetrouwbare papegaai zit. (al moet ik zeggen dat volgens mij elk beest onbetrouwbaar is)

Volgens de website van het park ,kun je daar "knuffelen met een kaketoe"
dus ik neem aan dat daar wel het een en ander los zit wat je kunt en mag aaien.
Lijkt me een erg mooi park.

www.utropia.nl